Gå til innhold

Overføre lån fra en person til en annen


Anbefalte innlegg

En bekjent av meg har et større forbrukslån tatt opp i sitt navn. Lånet skulle egentlig gå til et annet familiemedlem, og denne personen skulle betale ned avdrag over noen år. Vil det være mulig å flytte lånet over på dette familiemedlemmet? I utgangspunktet tenker jeg ja, så lenge det er samtykke mellom partene, men på den annen side var det vel en grunn til at lånet ble tatt opp i "feil" navn, og at banken ikke vil godta dette. 

 

Noen som vet hvilke muligheter man har? 

 

(For ordens skyld så frarådet jeg min bekjente å ta opp lånet, men noen vil aldri høre på fornuft.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om personen er enig i å overta lånet, så er vel løsningen han han/hun tar opp et eget lån og så betaler tilbake den som tok opp det opprinnelige lånet fra dette.

 

Om personen som egentlig skulle ha lånet ikke får lån selv, så sier det vel seg selv at långiver heller ikke vil godta at lånet overføres til ham/henne heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om personen er enig i å overta lånet, så er vel løsningen han han/hun tar opp et eget lån og så betaler tilbake den som tok opp det opprinnelige lånet fra dette.

 

 

Uten at jeg kjenner til alle detaljer i  privatøkonomien til familiemedlemmet, så vil jeg tro muligheten for ytterligere lån er begrenset. 

Endret av Marcus Halberstram
Lenke til kommentar

Da blir antagelig neste skritt at de sammen lager et gjeldsbrev og starter nedbetaling.

evt veien innom namnsmann, tvangstrekk og utleggsforretning med mindre din bekjent er så uheldig at familiemedlemmet er en naver.

 

Er skyldner en naver så er din bekjent desverre fucked da skyldner er immun.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har også blitt svindlet. Men svindlerne er navere og psykisk syke.

 

Men generelt virker det som alle er ute etter å karre mest mulig til seg og går over lik for egen vinning her i verden.

 

Jeg misliker at folk som blir lurt går ut og svindler andre for å veie opp for det. Det er en tankegang jeg ikke forstår.

 

Men politiet får ingen nye ofre av meg.

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

En bekjent av meg har et større forbrukslån tatt opp i sitt navn. Lånet skulle egentlig gå til et annet familiemedlem, og denne personen skulle betale ned online lån over noen år. Vil det være mulig å flytte lånet over på dette familiemedlemmet? I utgangspunktet tenker jeg ja, så lenge det er samtykke mellom partene, men på den annen side var det vel en grunn til at lånet ble tatt opp i "feil" navn, og at banken ikke vil godta dette. 

 

Noen som vet hvilke muligheter man har? 

 

(For ordens skyld så frarådet jeg min bekjente å ta opp lånet, men noen vil aldri høre på fornuft.)

 

Grunnen til at lånet ble tatt i feil navn til å begynne med var sannsynligvis at banken ikke ville låne penger til den personen. Har hans / hennes omstendigheter forendrets? Har så mye blitt betalt nå at det bare er en liten summa det handler om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...