Gå til innhold

Voldsomt kryptofall kan føre til mye billigere grafikkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det er bare tull. Det er umulig å finne ut om kortet er brukt til mining

mange mining kort som blir flashet, og viss dem virkelig hadde gått inn for det kunne det jo tenkes at dem har noe lignende Knox for å oppdage om du bare har flashet tilbake igjen etterpå. skal vel sies at det selv med ett slikt system har man måter rundt det.

Endret av darkyy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er relativt vanlig å kjøre custom firmware på miningkort, og det bryter garantien. Men ja det er en relativt dårlig ide å kjøpe miningkort som har stått på 100% load 24/7.

5 års reklamasjon er guds gave til oss :D

"Dersom det foreligger en mangel ved tingen" https://lovdata.no/NL/lov/2002-06-21-34/§27 .

 

Om du kjører over en ostehøvvel med et tog er det altså ikke snakk om en mangel leverandøren er ansvarlig for, men en selvforskyldt en. Om en så kjører custom firmware eller på andre måter kaster grafikkkortet under toget (forutsatt at vi ikke snakker om en vare som er ment å tåle å kastes under toget), kan man altså ikke komme løpende tilbake til produsenten å klage på at den ikke tålte det, uavhengig av hvor vidt man har reklamasjonsrett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er relativt vanlig å kjøre custom firmware på miningkort, og det bryter garantien. Men ja det er en relativt dårlig ide å kjøpe miningkort som har stått på 100% load 24/7.

 

Mange av korta blir klokka ned for å få opp lønnsomheita, spare straum, så dei går ikkje på 100% load 24/7.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Det er relativt vanlig å kjøre custom firmware på miningkort, og det bryter garantien. Men ja det er en relativt dårlig ide å kjøpe miningkort som har stått på 100% load 24/7.

5 års reklamasjon er guds gave til oss :D

"Dersom det foreligger en mangel ved tingen" https://lovdata.no/NL/lov/2002-06-21-34/§27 .

 

Om du kjører over en ostehøvvel med et tog er det altså ikke snakk om en mangel leverandøren er ansvarlig for, men en selvforskyldt en. Om en så kjører custom firmware eller på andre måter kaster grafikkkortet under toget (forutsatt at vi ikke snakker om en vare som er ment å tåle å kastes under toget), kan man altså ikke komme løpende tilbake til produsenten å klage på at den ikke tålte det, uavhengig av hvor vidt man har reklamasjonsrett.

De som også kjøper kort for mining har samme reklamasjonsrett som spillere.

 

Som nevnt så er det bedre at et kort kjører stabilt og alltid på, enn et kort som slås av og på over lengre periode. Jeg vet ikke om dette spiller noe rolle for kort nå i disse tider. Grafikkkort varer uansett lenge hvis ikke "mishandlet".

 

Jeg mener at det ikke er grunn til å klage på minere og at man kan kjøpe hva det måte være og bruke til hva enn det er, så lenge det ikke er noe som er direkte ulovlig. Om minere driver med ulovligheter ved å handle ulovlige tjenester med e-valuta er noe annet på lik linje med kontantbetaling.

 

Heller ikke produsenter bør klandres for noe da de lever av å selge og igjen er det ikke noe uetisk heller. Tilbud og etterspørsel. Jeg synes det på en måte er bra og kan føre til bedre tilbud for spille også etter hvert, da de vil tjene på dette og dermed ha bedre kapital til "andre" produkter. At i en periode dette skjer er ikke noe uvanlig i hvilken som helst situasjon der etterspørselen er skyhøy eller tilbudet ikke tilstrekkelig.

 

Det blir lysere tider for alle parter, minere er verdt like mye og hvis ikke mer enn spillere for de som tjener på dem.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Venter på å kjøpe meg et ekstra skjermkort til sommeren. Håper prisen går ned eller jeg finner et brukt av samme skjermkort jeg allerede har. Jeg frykter for at det kan bli vanskelig å få kjøpt et samme skjermkort. Finner kun 2 nettbutikker som har det, men ikke på lager.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Blir anbefalt av veldig mange å ikke kjøpe grafikkort som har blitt brukt til mining. De fleste selskapene har vel også sagt det at man mister garantien, om kortet har blitt brukt til mining.

Det er for det meste skremsel fra mining-hatere. I noen få tilfeller stemmer det. Har du lest noen av svarene disse påstandene får?

Endret av Lynxman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tenker at det spørs hvor billig du nå kan få et brukt kort.

 

Hvis man har som premiss at du ikke har garanti, og at kortet vil ryke innen relativt kort tid, så er det ikke nødvendigvis noe stort problem. Da blir man ikke overrasket når uhellet er ute.

 

Men igjen, dette forutsetter at markedet blir bombardert med gode og særdeles billige kort, hvis ikke er det neppe verdt risikoen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir anbefalt av veldig mange å ikke kjøpe grafikkort som har blitt brukt til mining. De fleste selskapene har vel også sagt det at man mister garantien, om kortet har blitt brukt til mining.

Som Dreamfault sier så er det ikke mulig å se om kortet har blitt brukt til det hvis det ikke selges i en mining rigg eller noe slikt da. Men en grunn for å ikke kjøpe miner kort er bare pga de har mest sannsynelig gått kontinuerlig i lengere tid med viftene på grei hastighet, så levetid på viftene vil nok antagelig være dårligere på et slikt kort enn et som bare har blitt brukt til spill. Men dersom du får med kvittering på kjøp kan du reklamere om det skulle være noe innen 5 år. Det er så lenge at du mest sannsynelig vil oppgradere igjen før den tid er ute. :p

 

Så egentlig ikke noe stress å kjøpe kort som har blitt brukt til mining :)

 

Har selv hatt et skjermkort hvor jeg byttet firmware på, ble defekt en tid etter sendte inn og fikk nytt.

Kortet må jo funke for at de skal kunne se det, og uansett er det bare og reflashe med stock firmware dersom man skulle måtte sende inn et kort som viftene eller slikt er fucked på.

Endret av Sebbetheking
Lenke til kommentar

Blir anbefalt av veldig mange å ikke kjøpe grafikkort som har blitt brukt til mining. De fleste selskapene har vel også sagt det at man mister garantien, om kortet har blitt brukt til mining.

 

Det spørs helt på merke og hvor kortet er kjøpt. EVGA lar deg bruke hvilken firmware du vil. Hvis du kun overklokker kortet så mister du ikke garanti hos noen. Det er ingen selvskaper i Norge som nekter deg garanti hvis du har brukt kortet til mining.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...