Gå til innhold

FOTOESSAY: Hils på den dyreste vanlige mobiltelefonen du kan kjøpe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg bor i Qatar og der koster den 11206kroner for 256gb versjonen. Samme pris var for PD mate10, 256gb versjonen.

 

Er alt slikt billigere der, f.eks. iPhoneX under kr 10.000, eller p20 pro under kr 8000?

P20 pro koster 6500 hos ICE.

Pluss gebyrer med binding vil jeg tro? Du får vel ikke kjøpt den til 6500 inkl frakt uten å være stuck med ICE som operatør?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En China egenprodusert mobil tlf til den prisen? Blir som å kjøpe en egenprodusert China bil til 2 millioner. Noen som vil ha gjort det?

 

Strengt tatt er de fleste smarttelefoner produsert i kina

Stor forskjell å produsere mob. tlf på lisens og produsere egne mob.tlf. Norge produserer sine egne eks. Leopard 2 stridsvogner på lisens og oppskrift fra Tyskland. Trur du Norge har klart å lage gode stridsvogner?

Lenke til kommentar

 

Jeg bor i Qatar og der koster den 11206kroner for 256gb versjonen. Samme pris var for PD mate10, 256gb versjonen.

 

Er alt slikt billigere der, f.eks. iPhoneX under kr 10.000, eller p20 pro under kr 8000?

Noe er billigere, men mye er samme pris. P20 Pro vet jeg ikke prisen på her, mens en iPhone X , 256gb koster rundt 9000kroner. Å kjøpe fra utlandet er lett her, toll er 5.5% og det er ikke mva enda. Og i de fleste tilfeller så slipper man unna uten å betale toll også.

Lenke til kommentar

Lol, Porche mobilen, for deg som ikke har råd til Porcha men har nok til en overpriset mobil. Se også vårt utvalg av Porche jakker, capser, klokker og annet tullball med reklamelogo på.

Du beskriver Ferrari... Som tjener mer på å selge caps, tshirts og annet merch enn på å selge bilene. Har noen produkter fra Porsche Design, solbriller, sko (laget av Adidas), en jakke (igjen av Adidas), og kvaliteten er svært bra og absolutt "innafor" med tanke på pris. For Mate RS blir det litt annerledes, spydspissmobiler er ofte overpriset (f.eks iPhone X, S9, osv) og her betaler du både for logoen og spydspissen. I tillegg går mobilmarkedet så fort at denne blir kjapt utdatert i tillegg. Men uansett synes jeg ikke det var helt grusomt og Huawei blir nok å selge greit med Mate RS. Blir jeg å kjøpe en? Mjaaah, hadde de solgt 256 utgaven i rød i europa så hadde jeg nok bestilt allerede. Når den røde kun selges i kina og kun i 512 utgave så blir det nok for dyrt. 

 

Tror du blir overrasket over hvor mange som har råd til både bilen og mobilen, selv har jeg to Porscher i garasjen.

Lenke til kommentar

Lol, Porche mobilen, for deg som ikke har råd til Porcha men har nok til en overpriset mobil. Se også vårt utvalg av Porche jakker, capser, klokker og annet tullball med reklamelogo på.

 

Vel ikke helt vel? Porsche Design er et eget selskap som driver med...design. Porsche AG eier Porsche Design men Porsche Design er jo likevel en egen juridisk entitet og står på egne ben. De tar også oppdrag fra andre selskaper enn Porsche AG slik de nå har gjort for Huawei. Men selv om design elementene er ført i pennen av PD så er jo telefonen tvers igjennom Huawei, det er rett og slett en litt bedre Huawei P20 Pro, med bedre skjerm, skjerm på baksiden, mer lagringsplass og ja et annerledes design. Like fult Huawei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er virkelig komisk åsså Uff.alt denne tlf gjør kunne Samsung flaggskip gjøre for 2år siden men de valgte og spee det ut over 2år tragisk at folk flest ikke skjønner dette.trur dere virkelig Samsung var hindra fra og gi tilnærmet full skjerm modudus og kamera,batteri eller 6-8g med ram. Er bare til og grine av åsså

 

Ja andre kunne gjort det før, men de valgte det kjente og det de alltid har gjort. De skulle melke kua til jura var tomme. Vips så kommer en kina produsent og leverer alt det kule og ny på et par flaggskip i løpet av et halvt års tid og Samsung og andre ser plutselig ikke like smarte ut. Legg til at prisen er bra, huawei har skapt en mobil som er superresponsiv og har mange smarte løsninger og nå altså også med fingerprintleser i glasset, QHD amoled, heatsink, etc. 

 

Huawei har klart å fremstå som fremoverlent og en produsent som er på ballen. At Samsung valgte å melke kua kjennes sikkert ikke bra ut nå hverken for ledelsen eller aksjonærene. 

Lenke til kommentar

Er mere overrasket at det ikke er flere som har 19000kr mobiler til salgs.

 

Når det finnes market for en 100k kr apple klokke som ble utdatert etter muligens ett/to år så er det nok folk som gjerne betaler litt ekstra for en mobil også. Saerlig hvis en har bruk for mye plass på mobilen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...