Gå til innhold

13 milliarder på sykkelveier i Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange milliarder har blitt brukt på tilrettelegging for bilister?
11 milliarder er nok slik sett småpenger, og det er på høy tid man innser at bilens glanstid er over, og dersom myndighetene mener alvor av at all transportvekst skal tas av annet enn bil må det tilrettelegges langt bedre. Man får ikke flere til å sykle, gå eller reise kollektivt dersom fortauet er fullt av is, sykkelveien egentlig er en grufylt stripe i veikanten og den eneste ledige plassen på bussen er i en svett armhule til en medpassasjer. Flott at vi endelig ser nye takter... :)

Endret av Solaris
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ekstremt mye billigere for bilistene å finansiere andres mulighet til å benytte gange, sykkel eller kollektivt, enn å finansiere nok veier til at alle skal kjøre bil.

 

Det lureste du gjør som sjåfør er å ALLTID slippe frem bussen og ALLTID slippe frem syklisten. Det dummeste som kan skje for deg er at de heller setter seg i bilen neste dag og bidrar til enda mer kø.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det lureste du gjør som sjåfør er å ALLTID slippe frem bussen og ALLTID slippe frem syklisten. Det dummeste som kan skje for deg er at de heller setter seg i bilen neste dag og bidrar til enda mer kø.

Bussen, Greit.

 

Syklisten? Nei, de lager mindre kø ved å kjøre bil enn å ligge med den kondomdraktbekledde rævva si midt i veibanen i 20km/t i 60-sonen.

Lenke til kommentar

Noen bør fortelle disse MDG politikerene at Oslo er ikke København og vil aldri få en høy andel syklister. De færreste liker ikke å sykle om vinteren, og jeg er nok ikke den eneste som foretrekker å ta bussen istedenfor å sykle opp bakker i regnvær.

 

Om MDG vil redusere antall biler på veiene, så burde de ta pengene og bruke dem på kollektivtransport. Et prosjekt de kunne startet med en gang er å installere GPS-er i bussene, sånn at vi kan se hvor bussene er og de kan bruke dataene til å optimalisere trafikken. Det blir for dumt når man må vente 20 minutter på en buss i rushtiden og så kommer 2 stappfulle busser etter hverandre og folk må bli igjen på stasjonen. 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Noen bør fortelle disse MDG politikerene at Oslo er ikke København og vil aldri få en høy andel syklister. De færreste liker ikke å sykle om vinteren, og jeg er nok ikke den eneste som foretrekker å ta bussen istedenfor å sykle opp bakker i regnvær.

 

Om MDG vil redusere antall biler på veiene, så burde de ta pengene og bruke dem på kollektivtransport. Et prosjekt de kunne startet med en gang er å installere GPS-er i bussene, sånn at vi kan se hvor bussene er og de kan bruke dataene til å optimalisere trafikken. Det blir for dumt når man må vente 20 minutter på en buss i rushtiden og så kommer 2 stappfulle busser etter hverandre og folk må bli igjen på stasjonen. 

Tror at hvis du gir MDG flertall så vil nok bussen komme frem. Da hadde nok du klaget på noe annet. 

Lenke til kommentar

Tror at hvis du gir MDG flertall så vil nok bussen komme frem. Da hadde nok du klaget på noe annet. 

 

Jeg ville også betalt 10% ekstra i skatt, sånn at de kan finansiere sykkelhotell og alle deres andre morsomme prosjekter over hele byen.

 

Jeg vil gjerne fokusere på miljø, men ikke på bekostning av alt annet.

Lenke til kommentar

 

Tror at hvis du gir MDG flertall så vil nok bussen komme frem. Da hadde nok du klaget på noe annet. 

 

Jeg ville også betalt 10% ekstra i skatt, sånn at de kan finansiere sykkelhotell og alle deres andre morsomme prosjekter over hele byen.

 

Jeg vil gjerne fokusere på miljø, men ikke på bekostning av alt annet.

 

Ja men bussen som du ville skulle komme presist hadde kommet presist. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...