Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor må gutter stå mens de tisser?


Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor dette spørsmålet hører hjemme så kaster det inn her.

 

Har i det siste, av en eller annen merkelig grunn, fundert over hvor opptatt man er av likestilling og at alt er greit i dagens moderne samfunn. Har da sklidd inn på tanker om oppdragelse og ja, egentlig hele livsløpet til en mann. Hvorfor er det slik at gutter lærer å stå å tisse? Hvorfor blir det sett på som en jenteting å sitte å tisse? For enkelte er det jo ikke greit at gutter sitter mens de tisser, men greier ikke helt å se problemet med dette. Har hørt historier fra bekjente som jeg har diskutert dette temaet med at selv om gutter, i barnehagen, ønsker å sitte mens de tisser blir de oppfordret av barnehagetantene/onklene å stå å tisse. Hvorfor i alle dager er dette så viktig å opprettholde? Kan man ikke få tisse akkurat slik man selv ønsker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo det, som dere sier, at mange bommer, om det måtte være med vilje eller ei, på toalettet. Det er jo langt mer hygienisk dersom alle bare sitter mens de tisser, men likevel er det så mange som ikke vil gi slipp på denne mannegreia at man skal stå mens man tisser...

Fordi det er mer effektivt, raskere, og for meg er det mer hygienisk. På offentlige toalett så sitter jeg så absolutt ikke. Da prøver jeg å ta på minst mulig, og komme meg raskest mulig ut. Jeg stoler ikke på andres hygiene, og står derfor. Hjemme sitter jeg alltid.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Er jo det, som dere sier, at mange bommer, om det måtte være med vilje eller ei, på toalettet. Det er jo langt mer hygienisk dersom alle bare sitter mens de tisser, men likevel er det så mange som ikke vil gi slipp på denne mannegreia at man skal stå mens man tisser...

Fordi det er mer effektivt, raskere, og for meg er det mer hygienisk. På offentlige toalett så sitter jeg så absolutt ikke. Da prøver jeg å ta på minst mulig, og komme meg raskest mulig ut. Jeg stoler ikke på andres hygiene, og står derfor. Hjemme sitter jeg alltid.

 

Skjønner jo den. Men bare tenker at det blir rart å lære gutter i lav alder at man skal stå og tisse, de er jo ikke akkurat verdens mest treffsikre kan en vel anta, og er jo da kanskje en kilde til problemet med offentlige toaletter? At det blir for mye "bomskudd". Kan man ikke heller la de sitte mens de tisser, og heller være forklare at på offentlige toaletter står man? Blir kanskje innviklet, men et forslag.

Lenke til kommentar

Er jo ikke skikkelig stress å dra ned buksa, og er jo litt digg å sette seg ned litt også ;) Men skjønner jo selvsagt tankegangen! Bare tror ikke de som lærer barna sine dette gjør det for at når de blir eldre skal de spare tid. Men blir jo fort slik at dersom man først setter seg på do så har man gjerne mobilen eller noe annet tidsfordriv med seg så sånn sett kan man jo spare massevis av tid ved å stå mens man tisser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor dette spørsmålet hører hjemme så kaster det inn her.

 

Har i det siste, av en eller annen merkelig grunn, fundert over hvor opptatt man er av likestilling og t alt er greit i dagens moderne samfunn. Har da sklidd inn på tanker om oppdragelse og ja, egentlig hele livsløpet til en mann. Hvorfor er det slik at gutter lærer å stå å tisse? Hvorfor blir det sett på som en jenteting å sitte å tisse? For enkelte er det jo ikke greit at gutter sitter mens de tisser, men greier ikke helt å se problemet med dette. Har hørt historier fra bekjente som jeg har diskutert dette temaet med at selv om gutter, i barnehagen, ønsker å sitte mens de tisser blir de oppfordret av barnehagetantene/onklene å stå å tisse. Hvorfor i alle dager er dette så viktig å opprettholde? Kan man ikke få tisse akkurat slik man selv ønsker?

 

Vet ikke helt hvordan dette er relevant med likestilling å gjøre... Kan jeg ikke få tisse slik jeg selv ønsker?

Er jo ikke skikkelig stress å dra ned buksa, og er jo litt digg å sette seg ned litt også ;) Men skjønner jo selvsagt tankegangen! Bare tror ikke de som lærer barna sine dette gjør det for at når de blir eldre skal de spare tid. Men blir jo fort slik at dersom man først setter seg på do så har man gjerne mobilen eller noe annet tidsfordriv med seg så sånn sett kan man jo spare massevis av tid ved å stå mens man tisser.

 

Nei, stå og tisse er deilig. Hater å sitte på offentlige toaletter. Jeg sitter nok som det er på jobben, så det er bare godt å få strekt seg litt på beina. Du nevner at det langt mer hygienisk å sitte å tisse, hvor hygienisk er det egentlig når du attpåtil sitter med mobilen på dass?

Lenke til kommentar

Det er jo bare å titte på herretoalettet og dametoalettet... Det er en viss hygiensik forskjell der.

Mange tror sikkert de er veldig treffsikre, men utifra hvordan toaletter ser ut, er de færreste 100% treffsikre. Det blir man om man setter seg ned.

 

Har du vært på et dametoalett? Ikke jeg heller, men folk jeg kjenner som har vært der sier det er verre enn på herretoalettet. 

Lenke til kommentar

 

Det er jo bare å titte på herretoalettet og dametoalettet... Det er en viss hygiensik forskjell der.

Mange tror sikkert de er veldig treffsikre, men utifra hvordan toaletter ser ut, er de færreste 100% treffsikre. Det blir man om man setter seg ned.

 

Har du vært på et dametoalett? Ikke jeg heller, men folk jeg kjenner som har vært der sier det er verre enn på herretoalettet. 

 

Joda, på jobben har vi av en eller annen grunn herretoaletter og dametoaletter - Men de er helt like, uten noen felles rom/vask eller pissoarer. Enkelstående celler, kliss like. Så om herretoalettet er opptatt tar jeg dametoalettet. Der er det ikke tiss på setet.

Endret av Drogin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om jeg på nr.2 også, så sitter jeg når jeg tisser. Om jeg bare må tisse, står jeg. Om jeg har hatt sex sitter jeg alltid når jeg tisser.

Vi må ikke stå å tisse, og det er en del forskning som sier det er sunnere å sitte. Men er vel enklere å stå om man bare skal tisse. Men slipper også sitte på et toalettsete man deler med andre rumper.

Lenke til kommentar

Et kjøpesenter som er ganske nytt og ganske lite, som jeg bruker innimellom har et handikaptoalett, et dametoalett og et herretoalett. På herretoalettet er det bare et pissoar så jeg må bruke handikapen hvis jeg skal noe mer enn å pisse. For noe tull.

Endret av 8DX8QO0Y
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...