Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Farlig for barnet å ha sex uten kondom når man er gravid?


Mannen1

Anbefalte innlegg

Overalt på nettet står det at det er trygt å ha sex når man er gravid. Står ingenting om at man må bruke kondom. Men da dama mi var til sin første legetime etter graviditeten hennes ble kjent, sa legen hennes at hun måtte bruke kondom hvis jeg skulle sprute sæd inni hu. Stemmer dette? Vi har allerede hatt sex uten kondom før denne legetimen, og dama mi nevnte ikke det til legen. Betyr det nå at barnet er i fare? Hva tror dere? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dere tolv og tretten år eller noe? Og den kommende babyen er Fantorangen?

 

Selvfølgelig er det ikke noe farlig å ha sex uten kondom når man er gravid en ellers... De første ukene lever barnet helt utelukkende på Morkaken, man kan til og med drikke seg drita full uten at det vil påvirke barnet... Barnet har enda ikke koblet seg til med navlestrengen, så næringen den får til seg vil ikke bli påvirket at andre tilskud mor tar til seg...

 

Faren for en infeksjon har veldig lite med sex å gjøre, men heller med renslighet å gjøre.. Vask dere nedentil, så kan dere ha så mye sex som dere bare ønsker, UTEN kondom...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er dere tolv og tretten år eller noe? Og den kommende babyen er Fantorangen?

 

Selvfølgelig er det ikke noe farlig å ha sex uten kondom når man er gravid en ellers... De første ukene lever barnet helt utelukkende på Morkaken, man kan til og med drikke seg drita full uten at det vil påvirke barnet... Barnet har enda ikke koblet seg til med navlestrengen, så næringen den får til seg vil ikke bli påvirket at andre tilskud mor tar til seg...

 

Faren for en infeksjon har veldig lite med sex å gjøre, men heller med renslighet å gjøre.. Vask dere nedentil, så kan dere ha så mye sex som dere bare ønsker, UTEN kondom...

Sånn bare for morroskyld kan du jo forklare dette med morkake og navnelstreng.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det ikke noe farlig å ha sex uten kondom når man er gravid en ellers... De første ukene lever barnet helt utelukkende på Morkaken, man kan til og med drikke seg drita full uten at det vil påvirke barnet... Barnet har enda ikke koblet seg til med navlestrengen, så næringen den får til seg vil ikke bli påvirket at andre tilskud mor tar til seg...

 

 

Ja, dette vil jeg også ha nærmere forklart.

Lenke til kommentar

Morkaken har opparbeidet seg egen næring som oksygen etc.. Som "barnet" sædcellen livnærer seg på de første ukene etter egget blir befruktet.. Det har ingen kobling til blodet til mor...

 

Muligens dårlig forklart av meg med å nevne navlestrengen...

Problemet er ikke at det er dårlig forklart men snarere at innholdet ikke henger på greip.
Lenke til kommentar

 

Morkaken har opparbeidet seg egen næring som oksygen etc.. Som "barnet" sædcellen livnærer seg på de første ukene etter egget blir befruktet.. Det har ingen kobling til blodet til mor...

 

Muligens dårlig forklart av meg med å nevne navlestrengen...

Problemet er ikke at det er dårlig forklart men snarere at innholdet ikke henger på greip.

 

Hva forstår du ikke?

Lenke til kommentar

 

 

Morkaken har opparbeidet seg egen næring som oksygen etc.. Som "barnet" sædcellen livnærer seg på de første ukene etter egget blir befruktet.. Det har ingen kobling til blodet til mor...

 

Muligens dårlig forklart av meg med å nevne navlestrengen...

Problemet er ikke at det er dårlig forklart men snarere at innholdet ikke henger på greip.

Hva forstår du ikke?
Du kan lese her å se hvordan du får det til å gå opp.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Morkake

 

Det er f.eks umulig å skille morkake fra foster da den består av vev fra begge deler (edit: fra både mor og barn).

 

Hvordan opparbeider den seg næring og oksygen ?

Hvor er sædcellen hen på dette tidspunkt ?

Hvordan tar en sædcelle opp næring?

 

Osv

Endret av Ribo
Lenke til kommentar

Litt andre spørsmål om graviditeten og kosthold til dere eksperter: 
 
Hun har tatt folat-tilskudd en periode nå etter at graviditeten ble kjent, men etter å ha vært hos legen fant hun ut at hun ville ta vitaminer også. Så vi kjøpte  Nycoplus denne : https://nycomed.no/product/nycoplus-gravid/

 

Vi stoppet naturlig nok med folat fordi hun får i seg riktig mengde ved hjelp av disse kapslene/tablettene. 2 kapsler + 2 tabletter daglig. Men hvordan er det med andre ting som frukt og melk når man tar slikt kosttilskudd? Er det da en fare for å få i seg for mye? Jeg prøver å få henne til å drikke tre glass melk daglig, men skal det kanskje reduseres litt nå? Er både kalsium og jod i vitaminene.  Hva med frukt/grønnsaker som er fem om dagen? Evt andre ting? 

Lenke til kommentar

Dude, jeg veit det er lett å bli nervøs og sånn med graviditet. Spesielt om det er første ungen. Men slapp nå litt av da mann!

Dette går helt fint. Foster er ikke så skjøre som enkelte ser ut til å tro. (Det betyr ikke at jeg mener folk skal gi fullstendig faen altså.)

 

Det sagt så kikka jeg på innholdsfortegnelsen til kosttilskuddet. Ingenting der er i noen mengder som gjør at du trenger å bekymre deg over når det gjelder frukt osv.

Endret av L4r5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dude, jeg veit det er lett å bli nervøs og sånn med graviditet. Spesielt om det er første ungen. Men slapp nå litt av da mann!

Dette går helt fint. Foster er ikke så skjøre som enkelte ser ut til å tro. (Det betyr ikke at jeg mener folk skal gi fullstendig faen altså.)

 

Det sagt så kikka jeg på innholdsfortegnelsen til kosttilskuddet. Ingenting der er i noen mengder som gjør at du trenger å bekymre deg over når det gjelder frukt osv.

Joda, men idag fikk jeg beskjed av dama at hun måtte til legen igjen fordi svaret på hennes første tester var at de hadde funnet en bakterie som kunne være en risiko for fosteret. Så nå er jeg bekymret igjen. Har en dårlig magefølelse på dette. Det kalles gardnerella vaginalis. Hvor viktig er det at hun kommer seg til legen med en eneste gang? Og hvor farlig er dette med tanke på faren for dødt barn/abort osv?

Endret av Mannen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...