Gå til innhold

Valves Linux-baserte spillmaskin ble ingen suksess – nå er Steam Machines fjernet fra Steam-forsiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde steams egen linux versjon, litt skuffet over dårlig performance. Installerte linux mint og det fungerer optimalt (med steam-klienten) installert etterpå.

 

Minner litt om Windows inferface'n men er kjempe-happy med en laptop som har lite minne men kan fortsatt brukes til noe.

 

(Håpet virkelig på at steams linux versjon var super / rask, men opplevde lite av den duren..)

 

Tror jeg har skrevet nok, night!

Lenke til kommentar

Prøvde steams egen linux versjon, litt skuffet over dårlig performance. Installerte linux mint og det fungerer optimalt (med steam-klienten) installert etterpå.

 

Minner litt om Windows inferface'n men er kjempe-happy med en laptop som har lite minne men kan fortsatt brukes til noe.

 

(Håpet virkelig på at steams linux versjon var super / rask, men opplevde lite av den duren..)

 

Tror jeg har skrevet nok, night!

Jeg regner med at eventuelle ytelses-forbedringer også har kommet andre distroer til gode. Det er fordelen med GPL/Open Source.

Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne nyheten er veldig ofte, inkludert her, feilreferert til PC Gamer. Det var GamingOnLinux som først skrev om dette, som også PC Gamer nevner.

 

https://www.gamingonlinux.com/articles/valve-has-removed-the-steam-machine-section-from-steam.11505

 

Steamkontrolleren ser overhodet ikke ut som på bildet dere har valgt. Den ser slik ut: http://store.steampowered.com/app/353370/Steam_Controller/

Endret av Suppen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ryktet jeg har hørt er at de skal satse mer på løsninger ala Nvidia Shield (streame spill fra egen PC eller streame fra skyen).

 

Men jeg håper de har sin steamklient tilgjengelig i ubuntu, debian osv. Jeg klarte å installere den på en iMac jeg installerte Ubuntu på, men det er noen år siden nå.

 

Problemet var bare at den iMacen var litt gammel og derfor hadde dårlig ytelse, selv om den hadde nvidia GPU :p

 

Men det virket, for all del.

Lenke til kommentar

https://steamcommunity.com/app/221410/discussions/0/1696043806550421224/

 

"We've noticed that what started out as a routine cleanup of the Steam Store navigation turned into a story about the delisting of Steam Machines. That section of the Steam Store is still available, but was removed from the main navigation bar based on user traffic. Given that this change has sparked a lot of interest, we thought it'd make sense to address some of the points we've seen people take away from it.

 

While it's true Steam Machines aren't exactly flying off the shelves, our reasons for striving towards a competitive and open gaming platform haven't significantly changed. We're still working hard on making Linux operating systems a great place for gaming and applications. We think it will ultimately result in a better experience for developers and customers alike, including those not on Steam."

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Initiativet til Valve er ikke dårlig for det. 

 

De har tross alt gjort Vulkan mer utbredt, og bedre utviklet, så det at de nå fokuseret mer på programeringen framfor hardware er ikke så rart. Tviler også på at Valve har mistet noe særlig inntekt på dette, tror heller de ville gjøre et eksperiment og se hvordan ting utartet seg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...