Gå til innhold

Er siviltjeneste tvangsarbeid?


  

29 stemmer

  1. 1. Er siviltjeneste tvangsarbeid?

    • Ja
      11
    • Nei
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liberalistene ønsker tvangsarbeid for unge på søndager ved å ha søndagsåpne butikker. 

Virkelig? Så du tror at folk blir tvunget til å jobbe søndager? Er mange som vil ha jobb, spesielt i større byer, og de blir nok glad for økt fleksibilitet med tanke på at det er en dag til de kan jobbe. Utrolig mange yrker har søndagsarbeid i dag uansett og her er det vel ingen tvang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

nope, men må ha mye bedre grunnlag for å slippe sivilforsvaret enn vanlig førstegangstjeneste.

 

Hm, interessant. Hvis noen faktisk blir tvunget til det så høres det ut som tvangsarbeid. Men hva skjer hvis man setter seg på rompa og nekter å jobbe? 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

 

nope, men må ha mye bedre grunnlag for å slippe sivilforsvaret enn vanlig førstegangstjeneste.

 

Hm, interessant. Hvis noen faktisk blir tvunget til det så høres det ut som tvangsarbeid. Men hva skjer hvis man setter seg på rompa og nekter å jobbe? 

 

 

fengsel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Liberalistene ønsker tvangsarbeid for unge på søndager ved å ha søndagsåpne butikker. 

 

 

 

NÅR ble det å jobbe for lønn det samme som slaveri? Du kommr med en definisjon på slaveri som ikke engang og FN og Den Internasjonale Menneskerettighetsdomstolen vil definere som slaveri! Da må det vel bety at de aller fleste land i verden, inkludert Sverige har slaveri fordi butikker er åpne på søndager? Ut ifra din definisjon selvsagt. Og Norge er et av de få som ikke har det? Da bør du i så fall melde Sverige oinn til FN for brudd på lover om slaveri.

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Liberalistene ønsker tvangsarbeid for unge på søndager ved å ha søndagsåpne butikker. 

 

 

 

NÅR ble det å jobbe for lønn det samme som slaveri? Du kommr med en definisjon på slaveri som ikke engang og FN og Den Internasjonale Menneskerettighetsdomstolen vil definere som slaveri! Da må det vel bety at de aller fleste land i verden, inkludert Sverige har slaveri fordi butikker er åpne på søndager? Ut ifra din definisjon selvsagt. Og Norge er et av de få som ikke har det? Da bør du i så fall melde Sverige oinn til FN for brudd på lover om slaveri.

 

 

Jeg er ikke imot siviltjeneste eller FGT, men å kalle det man får for det 'lønn' er å ta litt vel hardt i. Om det skulle vært økonomisk gunstig for en 19 åring måtte du nok gange 'lønna' med 5.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er ikke imot siviltjeneste eller FGT

 

 

Men synes du det er tvangsarbeid?

 

 

Det er som å betale skatt, en innsats for fellesskapet, som en kan forvente. Jeg synes det er verre at mange slipper unna. Om man vil ha anarki er det greit, men da kan man ikke forvente å benytte godene samfunnet gir heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg er ikke imot siviltjeneste eller FGT

 

 

Men synes du det er tvangsarbeid?

 

 

Det er som å betale skatt, en innsats for fellesskapet, som en kan forvente. 

 

 

Er du politiker? ;) Høres sånn ut, for du svarte ikke på spørsmålet. 

 

Skatt er en ting, men når man tvinger folk til å jobbe så har man krysset en grense. Det er jo faktisk farlig nær slaveri. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg er ikke imot siviltjeneste eller FGT, men å kalle det man får for det 'lønn' er å ta litt vel hardt i. Om det skulle vært økonomisk gunstig for en 19 åring måtte du nok gange 'lønna' med 5.

 

 

 

Jeg snakker ikke om sivilitjeneste. Jeg besvarte en som hevdet å det å jobbe i en butikk frivillig på søndager for tarifflønn var det samme som slaveri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...