Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Imponerende produkt, men jeg slo fra meg ideen med droner for mange år siden pga. alle restriksjoner som har kommet. Selv med sertifisering og den obligatoriske droneforsikringen ville ingen av bildene tatt med drone i artikkelen vært lovlig uten spesielle tillatelser. Regner med at mange ikke aner hvor strenge reguleringne nå er på dette området. I mange land risikerer man både meget høye bøter og lange fengselsstraffer om man flyr en drone uten at alt av papirer og tillatelser er i orden.

 

At noen har gjort noen flere ganger uten å bli tatt betyr på ingen måte et det er lovlig.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Korrekt, robertaas. Nesten alle som flyr drone, gjør det ulovlig. Tipper mange ikke en gang vet at det finnes regler. Men det er så godt som ingen konsekvenser av å fly ulovlig, derfor fortsetter folk å gjøre det. De som taper mest, er de som følger reglene til punkt og prikke. De får de kjipeste motivene, siden de ikke flyr der «alle andre» flyr...

Lenke til kommentar

Imponerende produkt, men jeg slo fra meg ideen med droner for mange år siden pga. alle restriksjoner som har kommet. Selv med sertifisering og den obligatoriske droneforsikringen ville ingen av bildene tatt med drone i artikkelen vært lovlig uten spesielle tillatelser. Regner med at mange ikke aner hvor strenge reguleringne nå er på dette området. I mange land risikerer man både meget høye bøter og lange fengselsstraffer om man flyr en drone uten at alt av papirer og tillatelser er i orden.

 

At noen har gjort noen flere ganger uten å bli tatt betyr på ingen måte et det er lovlig.

 

Jeg har drone og flyr bare for min egen underholdning. Forsikring og «dronelappen» trenger man ikke når man flyr under RO1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Om den hadde ocusync, slik mavic pro har, hadde den vært mer aktuell.

Det har den vel..? :)

Har ikke det nei. De vil ikke kanibalisere sine egne modeller vet du.

Men den støtter jo DJI Goggles, som kjører på Ocusync?
Kun via kabel, ikke trådløst, og max 720p. Dealbreaker for meg. Solgte desverre min mavic pro litt for tidlig ;)

 

https://myfirstdrone.com/blog/dji-mavic-air-vs-mavic-pro

Endret av Arnt0r
Lenke til kommentar

Fantastisk drone... fortsatt for dyrt. 5000 kroner er på en måte min grense for noe som i hovedsak vil brukes kun til filming høyere opp og action. Blir fort mye om man skal ha et kamera til alle situasjoner. Skjønner derimot prisen.. du får her et rimelig rått kamera med gimbal, og en drone med sensorer og bærbarhet.

Lenke til kommentar

 

Imponerende produkt, men jeg slo fra meg ideen med droner for mange år siden pga. alle restriksjoner som har kommet. Selv med sertifisering og den obligatoriske droneforsikringen ville ingen av bildene tatt med drone i artikkelen vært lovlig uten spesielle tillatelser. Regner med at mange ikke aner hvor strenge reguleringne nå er på dette området. I mange land risikerer man både meget høye bøter og lange fengselsstraffer om man flyr en drone uten at alt av papirer og tillatelser er i orden.

 

At noen har gjort noen flere ganger uten å bli tatt betyr på ingen måte et det er lovlig.

Jeg har drone og flyr bare for min egen underholdning. Forsikring og «dronelappen» trenger man ikke når man flyr under RO1.

RO1 for egen underholdning er det anbefalt, men ikke obligatorisk å ha "dronelappen". Forsikring er imidlertid obligatotisk, sjekk paragraf 18: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2015-11-30-1404#KAPITTEL_2

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Imponerende produkt, men jeg slo fra meg ideen med droner for mange år siden pga. alle restriksjoner som har kommet. Selv med sertifisering og den obligatoriske droneforsikringen ville ingen av bildene tatt med drone i artikkelen vært lovlig uten spesielle tillatelser. Regner med at mange ikke aner hvor strenge reguleringne nå er på dette området. I mange land risikerer man både meget høye bøter og lange fengselsstraffer om man flyr en drone uten at alt av papirer og tillatelser er i orden.

 

At noen har gjort noen flere ganger uten å bli tatt betyr på ingen måte et det er lovlig.

Jeg har drone og flyr bare for min egen underholdning. Forsikring og «dronelappen» trenger man ikke når man flyr under RO1.
RO1 for egen underholdning er det anbefalt, men ikke obligatorisk å ha "dronelappen". Forsikring er imidlertid obligatotisk, sjekk paragraf 18: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2015-11-30-1404#KAPITTEL_2

Innboforsikringen min i Sparebank1 dekker skader som min drone påfører andre, så det er helt greit.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Noen som har denne dronen? Helt ut av det blå fikk jeg denne beskjeden; - processor chip overheated.

 

Hadde akkurat startet den da meldingen dukket opp i appen. I tillegg var det minusgrader da den dukket opp, så vet ikke hvor troverdig det er.

 

Edit: kanskje det er vifta som har sluttet å virke. Noen som har opplevd det samme?

Endret av tykkmann
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...