Gå til innhold

Skulle bevise at jorda er flat. Ble skadet da hjemmelaget rakett krasjlandet


Anbefalte innlegg

Konspirasjonsteorier er stort sett veldig kjekke da de også inneholder fan fiction om hvordan forskere og myndigheter skjuler alt for offentligheten. Det er litt rart å tro at alt er så JÆVLIG komplisert bare for å skjule "sannheten". Sannheten er ofte det enkleste, ikke det mest sinnssvakt kompliserte greiene de tror på.

 

Syns det er merkelig at folk i sin rette forstand tror mere på internett fanfiction enn faktisk forskning. Lurer på om sånne folk fantes på 1600-tallet også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konspirasjonsteorier er stort sett veldig kjekke da de også inneholder fan fiction om hvordan forskere og myndigheter skjuler alt for offentligheten. Det er litt rart å tro at alt er så JÆVLIG komplisert bare for å skjule "sannheten". Sannheten er ofte det enkleste, ikke det mest sinnssvakt kompliserte greiene de tror på.

 

Syns det er merkelig at folk i sin rette forstand tror mere på internett fanfiction enn faktisk forskning. Lurer på om sånne folk fantes på 1600-tallet også.

Ja då var dei opptatt med å brenne hekser etc. Det var vel slike Galileo Galilei fekk trøbbel med når han argumenterte for det heliosentriske verdensbilde; at jorda går i bane rundt sola og ikkje omvendt. At jorda er rund har vi visst sida antikken.

Lenke til kommentar

Enhver som har et brukbart teleskop kan med egne øyne (eller kamera) se at flere planeter i solsystemet er runde og roterer om sin egen akse. Har selv laget time-lapse videoer som viser rotasjonen til f.eks. Jupiter og Saturn. Det samme er enkelt å gjøre for Mars. Resten av planetene er plassert slik at det er vanskelig å se nok detaljer. Men en flat-earther vil vel si at det ikke beviser noen ting om jorda...

Som andre her er jeg usikker på om de faktisk er en gjeng med idioter, eller bare troller.  

Lenke til kommentar

Jeg tror flatjord-bevegelsen er startet av myndighetene for at folk skal glemme å forske på hva "kondensstripene" bak fly gjør med hodene våre.

Husk at de "forsker" også da, det tar ikke så mye verken tid eller penger.

"forskning" kan være å f.eks se på himmelen og gjøre seg opp en mening, det er beviser i massevis for mange av de..

Lenke til kommentar

Joda, men hvor har det blitt av chemtrail-bevegelsen? Hva jobber de med nå, mon tro?

Ikke så alt for lenge siden jeg hørte om en som hadde tatt prøver av jorda i hagen eller noe og sendt og funnet diverse metaller, som jo så klart må stame fra chemtrails, for jorda er som kjent kjemisk fritt for alle typer metall :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forsøk ikke å forstå tankegangen deres. Du risikerer å flippe totalt.

Jeg hørte et intervju med en fantast som var overbevist om at jorda er flat. Han hadde brukt hele ni måneder […] på prosjektet. Han hadde visst noe tid som lagerarbeider til overs.

Jeg var selv i diskusjon med en flat earth-tulling og stilte spørsmål etter spørsmål og ble mer og mer svimmel.

Overbevisningen går kort og greit ut på at man kaller all forskning og viten for løgn og lar seg rive med på alle konspirasjonsteorier.

Amerikanere er berømte for å tro på det aller meste. Spesielt ting som det overhodet ikke er hold i.

 

I Amerika finn du òg Trump-tilhengarar og folk som trur klimaendringar er ein stor forskar-konspirasjon, men eg er ikkje sikkert på om Amerika er verst. I Russland sa 44% i ei meiningsmåling nyleg at det ikkje er viktig om nyhende er sanne. Dei store uutdanna massene høyrer på det meste som forsterkar deira eige sjølvbilete, og nøler ikkje med å fortelle om det dei trur på for likesinna via YouTube og sosiale medium. Om npoko er sant eller ikkje er uvesentleg for desse folka.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke så alt for lenge siden jeg hørte om en som hadde tatt prøver av jorda i hagen eller noe og sendt og funnet diverse metaller, som jo så klart må stame fra chemtrails, for jorda er som kjent kjemisk fritt for alle typer metall :p

 

Hehe, akkurat! Men hvor lenge er "ikke så alt for lenge" siden? Min hypotese er at de gamle chemtrailerne har flyttet fokuset til flat jord. Selvfølgelig off-topic her, så beklager det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+61342

Enhver som har et brukbart teleskop kan med egne øyne (eller kamera) se at flere planeter i solsystemet er runde og roterer om sin egen akse. Har selv laget time-lapse videoer som viser rotasjonen til f.eks. Jupiter og Saturn. Det samme er enkelt å gjøre for Mars. Resten av planetene er plassert slik at det er vanskelig å se nok detaljer. Men en flat-earther vil vel si at det ikke beviser noen ting om jorda...

Som andre her er jeg usikker på om de faktisk er en gjeng med idioter, eller bare troller.  

 

Dei har meir eller mindre offisielt godtatt at b.a Mars er rund, fordi den er "observert slik"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...