Gå til innhold

Alternativ til teamviewer?


Anbefalte innlegg

Har brukt teamviewer i alle år men har nå møtt på ett problem. Etter at jeg installerte siste versjon får jeg ikke bruke både personlig og biz konto. Dvs at for å kjøre remote mot pc hjemme må jeg ha biz lisens pga jeg bruker dette på jobb. Har prøvd å finne en løsning, men virker pr i dag ikke som om det går an å kombinere dette lengre. 

 

Så, finnes det noen gode alternativer? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt teamviewer i alle år men har nå møtt på ett problem. Etter at jeg installerte siste versjon får jeg ikke bruke både personlig og biz konto. Dvs at for å kjøre remote mot pc hjemme må jeg ha biz lisens pga jeg bruker dette på jobb. Har prøvd å finne en løsning, men virker pr i dag ikke som om det går an å kombinere dette lengre. 

 

Så, finnes det noen gode alternativer?

http://xpra.org/ ?

 

Krever litt setup, men.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har brukt teamviewer i alle år men har nå møtt på ett problem. Etter at jeg installerte siste versjon får jeg ikke bruke både personlig og biz konto. Dvs at for å kjøre remote mot pc hjemme må jeg ha biz lisens pga jeg bruker dette på jobb. Har prøvd å finne en løsning, men virker pr i dag ikke som om det går an å kombinere dette lengre. 

 

Så, finnes det noen gode alternativer?

http://xpra.org/ ?

 

Krever litt setup, men.

 

 

Setup er ikke noe problem, men det bør være "trygt" og ha ett greit interface. Brukes mest til å overføre filer til pc som står hjemme. Skal sjekke det ut, takk for tips :) 

Lenke til kommentar

Setup er ikke noe problem, men det bør være "trygt" og ha ett greit interface. Brukes mest til å overføre filer til pc som står hjemme. Skal sjekke det ut, takk for tips :)

Ja, det skal være (*bank i bordet*) trygt.

Bedre enn tightvnc, ultravnc, realvnc... Gi gjerne tilbakemelding om hvordan det var å sette det opp. :)

Lenke til kommentar

Har brukt teamviewer i alle år men har nå møtt på ett problem. Etter at jeg installerte siste versjon får jeg ikke bruke både personlig og biz konto. Dvs at for å kjøre remote mot pc hjemme må jeg ha biz lisens pga jeg bruker dette på jobb. Har prøvd å finne en løsning, men virker pr i dag ikke som om det går an å kombinere dette lengre. 

 

Så, finnes det noen gode alternativer? 

 

Jeg vet ikke om det vil fungere, men kanskje du kan bruke portable versjonen av Teamviewer parallelt mot pc'en du har hjemme?

Lenke til kommentar

 

Har brukt teamviewer i alle år men har nå møtt på ett problem. Etter at jeg installerte siste versjon får jeg ikke bruke både personlig og biz konto. Dvs at for å kjøre remote mot pc hjemme må jeg ha biz lisens pga jeg bruker dette på jobb. Har prøvd å finne en løsning, men virker pr i dag ikke som om det går an å kombinere dette lengre. 

 

Så, finnes det noen gode alternativer? 

 

Jeg vet ikke om det vil fungere, men kanskje du kan bruke portable versjonen av Teamviewer parallelt mot pc'en du har hjemme?

 

 

Litt usikker på hva du mener, men jeg kom over chrome remote app og den ser ut til å gjøre det jeg trenger. Så enn så lenge er jeg happy :)

Lenke til kommentar

 

 

TeamViewer Portable generally comprises all the features of the full version of TeamViewer without the need to install anything. Instead, TeamViewer portable runs directly from a USB stick or a CD — TeamViewer Portable is the perfect solution when you are on the road and using different computers.

 

https://download.teamviewer.com/download/TeamViewerPortable.zip

 

 

Ser ut som den slår ut på det samme, altså må oppgradere lisens

Lenke til kommentar

Windows Remote Desktop. Krever riktignok Windows 7/8/10 Pro.

Krever noe konfigurasjon for å gjøre det trygt. 

 

Vill helst holde portene stengt og forstår det slik at en ikke unngår dette med WRD. Bruker det dog lokalt. 

 

Forøvrig gikk jeg for chrome remote desktop. Fungerer helt fint, men ser ut som det er begrenset med overføring. Gjør ikke så mye da jeg bare laster filene over til NAS'en som står hjemme uansett. 

Lenke til kommentar

Prøv AnyDesk . Du blir garantert fornøyd og den er like sikker i sesjons

kryptering som teamviewer . Støtte for kryssplattform , mac ,android , ios , windows.

Og du har «free» versjon for non comersial use.

Og den er «enkel» å bruke. Trenger ingen spesiell konfigurering.

Tviler på at du får noen konflikt med teamviewer.

Der har du filkopiering via desktop (copy / paste).

http://support.anydesk.com/knowledgebase/articles/373422-file-transfer-with-anydesk

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

Windows Remote Desktop. Krever riktignok Windows 7/8/10 Pro.

Krever noe konfigurasjon for å gjøre det trygt. 

 

Vill helst holde portene stengt og forstår det slik at en ikke unngår dette med WRD. Bruker det dog lokalt. 

 

Forøvrig gikk jeg for chrome remote desktop. Fungerer helt fint, men ser ut som det er begrenset med overføring. Gjør ikke så mye da jeg bare laster filene over til NAS'en som står hjemme uansett. 

 

 

Bra du fant en løsning du likte. 

 

Det er riktig at portåpning er ett av stegene i konfigurering. 

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

En smule på tuppa dette "commercial environment" deteksjonsgreia til Teamviewer forresten. Etter 5-6 år har de nå funnet ut at jeg bruker det kommersielt og må ha profflisens for å styre filserveren i kjelleren fra laptop`en i stua  :ohmy:.  Jeg bruker VPN sporadisk, kan hende det gjør utslaget? Ikke at det gjør noe da det funker like godt å rusle ned trappe og betjene serveren fysisk, eller velge et annet alternativ til fjernstyring. Paradoksalt nok fungerer chrome-appen til Teamviewer helt fint på samme laptop, og til og med på jobb-pc`en.

 

Sendte en mail mest for underholdningens skyld til Teamviewer om alt dette, men de var "unable to confirm" at jeg brukte dette privat og må fremdeles handle profflisens. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...