Gå til innhold

ANMELDELSE: Sea of Thieves


Anbefalte innlegg

Spilte final beta og tok 30 min å launche hvert game, var så mye bugs. Frameraten på 1080 Ti var utmerket med alt på maks på 2560p.

 

Men greien er at det var litt ensidig, man seilte missions og gravde opp skatt, kjørte skipet hjem. Vi hadde det kjekt i de timene vi spilte, men jeg er redd det er et spill som bare er moro hvis man har noen venner å game det med.

 

For min del tror jeg ikke at det er verdt "asking price". 200kr hadde gjort seg, eventuelt må de få inn litt mer variasjon. I tillegg må nesten oppgraderingene gi noe merverdi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ikke betalt den summen der, hvis det ikke var for folk jeg kjenner som spiller spillet. Ganske artig når man spiller sammen med kjentfolk og styrer Galloen-skipet, men ellers kan spillet virke _veldig_ ensformig og repetitivt. Savner mer RPG-elementer, innhold, forskjellige våpen/armor/skiptyper og mer modifikasjoner til skipet.  

 

Samtidig er combaten veldig "console-aktig" og stiv / lite responsiv, noe som trekker det mer nedover. I bunn og grunn så håper jeg devs gjør noe fort og drastisk, lite sannsynlig, men ser for meg at spillerbasen kommer til å synke ganske bra hvis det ikke blir gjort noe med innholdet i spillet. 

Føler jeg nesten betaler fullpris for "early access" mtp innholdet per d.d og ganske sjokkerende at spill i 2018 skal ha så dårlig innhold. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde ikke betalt den summen der, hvis det ikke var for folk jeg kjenner som spiller spillet. Ganske artig når man spiller sammen med kjentfolk og styrer Galloen-skipet, men ellers kan spillet virke _veldig_ ensformig og repetitivt. Savner mer RPG-elementer, innhold, forskjellige våpen/armor/skiptyper og mer modifikasjoner til skipet.  

Enig. Alt som kan kjøpes nå er bare utseende.

Lenke til kommentar

Et spill med potensiale og med planer om mer innhold bør ikke koste 500-600 kr. Hadde dette kostet en 200 lapp og vært på Steam eller GOG hadde jeg prøvd det. Betaler ikke fullpris for en beta med lovnader om mer innhold etterhvert.

 

Har spilt det gratis i en uke. 14 dagers prøvetid på gamepass = du får spillet gratis i den perioden.

 

Gamepass koster 50-60 spenn i mnd, så du kan egentlig få deg spillet til den prisen. Om du ender opp med å kose deg i 10 mnd, så er det uansett verdt fullpris.

Lenke til kommentar

Sea of Thieves er et interessant spill å følge med på i sosiale medier. For hver kommentar om lite innhold og hvor kjedelig det er. Så har du kommentarer om hvor gøy andre har det. Er virkelig et spill som må treffe sitt rette publikum dette. Er det best selgende spillet (fysiske kopier) i UK for tiden. Så får en håpe at dem som synes det er for lite innhold beholder kopien sin og kommer tilbake når Rare forhåpentligvis får litt mer kjøtt på beina. 

Lenke til kommentar

Er vel ofte de som har spilt en stund som begynner å merke svakhetene kontra de som nettopp har begynt. Men ja, noen liker spill blottet for innhold så klart vil SoT også ha fans.

 

Å prøve å sette folk i bås er ufint. Du har type spillere som har prøvd fks Minecraft. Bygget en kasse dem kalte et hus og avinstallerte da dem synes det hadde ingen innhold og var dritt kjedelig. Nå sier jeg på ingen måte at Sea of Thieves har i nærheten av like mye innhold som Minecraft.

 

Spillere som i store sandkasse spill, spiller historien fra A til B for så å klage at det er for kort og kjedelig. Uten å ha lekt seg i sandkassa overhode eller gått off the beaten path..

 

Noe sier meg at det er mye av dem samme type spillere som står i båten ute på havet i Sea of Thieves og lurer på hva dem skal gjøre. Avinstallerer spillet og forkynner hvor utrolig kjedelig det var mens andre har det rett og slett kjempe gøy.  

Lenke til kommentar

Tror hovedproblemet til dette spillet er fullpris. De har vært frekke nok til å lage et spill hvor spilleren selv må "lage content" for å ha det gøy. For alt innholdet i spillet kan man gjøre unna på 2-3 timer.

 

Det man sitter igjen med da er en ufattelig dyr, og bortimot ødelagt sandkasse, som ingen finner stor glede å leke seg i.

 

Jeg vil rett og slett si at det er frekt å ta fullpris for SoT, når det er så ufattelig lett å se ting de kunne gjort for å skape mer innhold og et bedre spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...