Gå til innhold

Dette er prisen på å utvinne én Bitcoin i Norge


Anbefalte innlegg

 

Nå er det jo stort sett idioter som miner Bitcoin i disse dager. De som er seriøse miner en helt annen coin.

I mine øyne er det ikke veldig stor forskjell på graden av idiot, samme hvilken "coin" de "miner".

Om ett år eller to ler folk like mye av dem, som de som trodde på Opticom.

 

 

Lurer på om det i det hele tatt er noen som kommer til å tenke på hvor mye energi vi har kastet vekk på absolutt ingenting når Bitcoins (om sannsynligvis ikke så grusomt lenge) blir irrelevant og forsvinner.

Jeg mener absolutt at å forby Bitcoin-mining i stor skala eller forhindre/sabotere mennesker som miner Bitcoins har noe for seg. Å mine Bitcoins er et kjempemessig tapsprosjekt for hele samfunnet, og når denne typen idioti bare sprer seg må man nesten bare ta fatt i problemet.

Nettopp! Normale mennesker ser at her brukes det enorme ressurser for å generere "coin" som ingen bank eller nasjon står bak og garanterer. Helt verdiløst når stikkontakten trekkes ut.

 

 

 

Dette er vel under forutsetning av at man skal innregne kostnaden av utstyret ved bitcoing mining, men dersom en allerede sitter på en bra GPU eller to så vil den kunne tjene noen kroner mens den likevel ikke benyttes.

En miner ikke bitcoin med GPU

Er det ikke nettopp det de gjør da?

Folk bruker gpu til altcoins. Asic minere til bitcoin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

<blockquote class="ipsBlockquote" data-author="ozone" data-cid="24347187" data-time="1521010389">

Nicehash f.eks

 

klar over at du kan benytte nicehash og få betalt i bitcoin. men det er ingen som bruker din gpu til å mine bitcoin der heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bitcoin er en samlebetegnelse for kryptovaluta og da brukes GPU til å "mine" Bitcoin

Ingen vits i å forklare dette til oss som ikke har peiling på sånt

Dette er 100% feil. Når du selv innser at du ikke har peiling, hvorfor spre feilinformasjon?

Alt av ståhjulinger kalles Segway, i amerikansk engelsk har merkenavnet på en støvsuger (Hoover) blitt både verb og substantiv, jeg tipper ordet bitcoin kommer til å bli en fellesbenevnelse for all kryptovaluta. Ikke i ordboka i første omgang, men i gjengs bruk blant folk. Siden språket er i konstant utvikling, særlig innenfor ny teknologi, så blir det etterhvert kanskje også et "offisielt" ord? Da må man skille på egennavnet Bitcoin, og substantivet bitcoin.

 

Edit: typo...

Endret av Surfern
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Bitcoin er en samlebetegnelse for kryptovaluta og da brukes GPU til å "mine" Bitcoin

Ingen vits i å forklare dette til oss som ikke har peiling på sånt

Dette er 100% feil. Når du selv innser at du ikke har peiling, hvorfor spre feilinformasjon?
Alt av ståhjulinger kalles Segway, i amerikansk engelsk har merkenavnet på en støvsuger (Hoover) blitt både verb og substantiv, jeg tipper ordet bitcoin kommer til å bli en fellesbenevnelse for all kryptovaluta. Ikke i ordboka i første omgang, men i gjengs bruk blant folk. Siden språket er i konstant utvikling, særlig innenfor ny teknologi, så blir det etterhvert kanskje også et "offisielt" ord? Da må man skille på egennavnet Bitcoin, og substantivet bitcoin.

 

Edit: typo...

 

 

Per i dag er Bitcoin ikke en samlebetegnelse på kryptovaluta. Ei heller er det noe som tyder på at det er i ferd med å bli det. At noen tror det kanskje kan bli det i fremtiden gjør det ikke noe mer rett i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bitcoin er en samlebetegnelse for kryptovaluta og da brukes GPU til å "mine" Bitcoin

Ingen vits i å forklare dette til oss som ikke har peiling på sånt

 

Det er akkurat slik folk flest ser på det: Digitale Mynter, der de fleste forstår at digital er enere og nuller, altså Bit, og penger/mynter er Coin.

De fleste vet ikke en gang at det finnes andre typer allerede, så BitCoin er navnet på de digitale myntene for folk flest.

 

 

 

 

Eller kanskje de om et år har fått en fin fortjeneste på det de har satset på og kanskje du har fått bedre alternativer dersom du feks skal betale noe i utlandet eller må sende penger til en svindler i nigeria mens du sitter og drømmer om den store formuen du er lovet av ham. Eller kanskje du benytter det til å sende penger til din kjæreste i utlandet som har lovet deg å komme opp dersom du sender litt penger så ho kan handle flybillett ;)

 

Så ingen av de tingene er mulig med vanlige penger?

Endret av ozone
Lenke til kommentar

 

17 773 kilowatt og 548 dager for 1 bitcoin????? det er jo nesten et års forbruk strøm for en moderne bolig.

ta det med ro, du trenger ikke en hel bitcoin for å selge den.

 

på en måned så har du 0,00noe bitcoins som du miner sammen med andre som du eler % del av.

 

Så man trenger ikke vente på å mine en hel bitcoin.

 

I dag hvis du har titan-xp eller 1080-ti så miner da ca 30mh\s, som blir ca 6kr per måned etter alle utgifter.

 

har du 100 slike kort så tjener du 600kr helt gratis i pr måned, da tjener du ca ett nytt kort pr 1,5 år! (7200 pr år!)

 

Med andre ord, tar du opp lån for å kjøpe 100 slike kort for å mine (ca 1 mill) med nedbetaling på 3,24% (standard huslån), så betaler du 2700kr i renter + (antall i nedbetaling (valgfritt))

 

så da sitter du igjen med ca 4000 igjen når året er over! Holy camoly!, du kan nesten slutte i jobben din

 

Kjøper du kort for 3 mill (så får du sikkert noe rabatt på kortene også og dermed får du flere kort)... å da snakker vi sjiklig inntjening.. men på dette punkte trenger du sikkert å leie lokale med dedikert kjøling.

 

men i ++ så bør du ende opp med ca 10.000 kroner når alt er betalt!

 

... hmm er kansje billigere å gjøre dette i kina, eller ett land med billig, strøm\leie... er kansje derfor de store bitcoin mine farmene er der borte...

 

 

Uansett, 6 kr pr måned på ett enkelt kort eller 72kr året er ikke så ille for ett enkeltkort.

 

Du burde bare slutte å svare. Her var det så mye synsing og gjetting og tulling, at noen kunne jo ta det seriøst

Endret av Skognisse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bitcoin er en samlebetegnelse for kryptovaluta og da brukes GPU til å "mine" Bitcoin

Ingen vits i å forklare dette til oss som ikke har peiling på sånt

Det er akkurat slik folk flest ser på det: Digitale Mynter, der de fleste forstår at digital er enere og nuller, altså Bit, og penger/mynter er Coin.

De fleste vet ikke en gang at det finnes andre typer allerede, så BitCoin er navnet på de digitale myntene for folk flest.

 

 

 

Eller kanskje de om et år har fått en fin fortjeneste på det de har satset på og kanskje du har fått bedre alternativer dersom du feks skal betale noe i utlandet eller må sende penger til en svindler i nigeria mens du sitter og drømmer om den store formuen du er lovet av ham. Eller kanskje du benytter det til å sende penger til din kjæreste i utlandet som har lovet deg å komme opp dersom du sender litt penger så ho kan handle flybillett ;)

Så ingen av de tingene er mulig med vanlige penger?

Det er de.

Det var ikke poenget med posten min i det hele tatt.

Lenke til kommentar

 

Bitcoin er en samlebetegnelse for kryptovaluta og da brukes GPU til å "mine" Bitcoin

Ingen vits i å forklare dette til oss som ikke har peiling på sånt

 

Dette er 100% feil. Når du selv innser at du ikke har peiling, hvorfor spre feilinformasjon?

 

Nei, det er 100% rett, hvorfor synse når du ikke har peiling?

Lenke til kommentar

 

 

Bitcoin er en samlebetegnelse for kryptovaluta og da brukes GPU til å "mine" Bitcoin

Ingen vits i å forklare dette til oss som ikke har peiling på sånt

 

Dette er 100% feil. Når du selv innser at du ikke har peiling, hvorfor spre feilinformasjon?

 

Nei, det er 100% rett, hvorfor synse når du ikke har peiling?

 

Bitcoin er ingen samlebetegnelse, Bitcoin er én type digital valuta.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Bitcoin er en samlebetegnelse for kryptovaluta og da brukes GPU til å "mine" Bitcoin

Ingen vits i å forklare dette til oss som ikke har peiling på sånt

 

Dette er 100% feil. Når du selv innser at du ikke har peiling, hvorfor spre feilinformasjon?

 

Nei, det er 100% rett, hvorfor synse når du ikke har peiling?

 

Bitcoin er ingen samlebetegnelse, Bitcoin er én type digital valuta.

 

På samme måte som at Dollar = US Dollar?

Dollar brukes på mange andre valutaer

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Bitcoin er en samlebetegnelse for kryptovaluta og da brukes GPU til å "mine" Bitcoin

Ingen vits i å forklare dette til oss som ikke har peiling på sånt

 

Dette er 100% feil. Når du selv innser at du ikke har peiling, hvorfor spre feilinformasjon?

 

Nei, det er 100% rett, hvorfor synse når du ikke har peiling?

 

Bitcoin er ingen samlebetegnelse, Bitcoin er én type digital valuta.

 

På samme måte som at Dollar = US Dollar?

Dollar brukes på mange andre valutaer

 

Nei, det er ikke det samme. Det finnes mange forskjellige typer dollar, ja, men ikke mange typer US dollar.

Bitcoin er en valuta på samme måte som US dollar i dette tilfellet. Kryptovaluta er samlebetegnelsen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Bitcoin er en samlebetegnelse for kryptovaluta og da brukes GPU til å "mine" Bitcoin

Ingen vits i å forklare dette til oss som ikke har peiling på sånt

 

Dette er 100% feil. Når du selv innser at du ikke har peiling, hvorfor spre feilinformasjon?

 

Nei, det er 100% rett, hvorfor synse når du ikke har peiling?

 

Bitcoin er ingen samlebetegnelse, Bitcoin er én type digital valuta.

 

På samme måte som at Dollar = US Dollar?

Dollar brukes på mange andre valutaer

 

Nei, det er ikke det samme. Det finnes mange forskjellige typer dollar, ja, men ikke mange typer US dollar.

Bitcoin er en valuta på samme måte som US dollar i dette tilfellet. Kryptovaluta er samlebetegnelsen. 

 

 

Han er inne på noe. Man må tenke litt på den større "dumme" massen med folk, og hvordan de tenker, og ikke på de som kan den tekniske biten ved ting.

 

Når man sier Dollar, så tenker de fleste US Dollar versjonen, og ikke den kanadiske, australske eller noen andre, selv om korrekt betegnelse er US dollar. Det er det samme som han nevner når han trakk inn Hoover. Det er ett merkenavn, men folk benytter det for støvsuging. Samme som kopiering er Xeroxing der borte, selv om Xerox er ett merke, og ikke en ting.

 

Når man ser mediene (tenk VG) snakke om kryptovaluta, så sier de nå Bitcoin, og kanskje legger til kryptovaluta inni der, men det er på vei til å bli benyttet for det. Hvis man skal forklare folk at det er forskjellige typer, så skjønner de ingen verdens ting.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Bitcoin er en samlebetegnelse for kryptovaluta og da brukes GPU til å "mine" Bitcoin

Ingen vits i å forklare dette til oss som ikke har peiling på sånt

 

Dette er 100% feil. Når du selv innser at du ikke har peiling, hvorfor spre feilinformasjon?

 

Nei, det er 100% rett, hvorfor synse når du ikke har peiling?

 

Bitcoin er ingen samlebetegnelse, Bitcoin er én type digital valuta.

 

På samme måte som at Dollar = US Dollar?

Dollar brukes på mange andre valutaer

 

Nei, det er ikke det samme. Det finnes mange forskjellige typer dollar, ja, men ikke mange typer US dollar.

Bitcoin er en valuta på samme måte som US dollar i dette tilfellet. Kryptovaluta er samlebetegnelsen. 

 

 

Han er inne på noe. Man må tenke litt på den større "dumme" massen med folk, og hvordan de tenker, og ikke på de som kan den tekniske biten ved ting.

 

Når man sier Dollar, så tenker de fleste US Dollar versjonen, og ikke den kanadiske, australske eller noen andre, selv om korrekt betegnelse er US dollar. Det er det samme som han nevner når han trakk inn Hoover. Det er ett merkenavn, men folk benytter det for støvsuging. Samme som kopiering er Xeroxing der borte, selv om Xerox er ett merke, og ikke en ting.

 

Når man ser mediene (tenk VG) snakke om kryptovaluta, så sier de nå Bitcoin, og kanskje legger til kryptovaluta inni der, men det er på vei til å bli benyttet for det. Hvis man skal forklare folk at det er forskjellige typer, så skjønner de ingen verdens ting.

 

Er forsåvidt enig i det, men synes likevel det blir feil å oppfordre folk til å bruke Bitcoin som noen samlebetegnelse på kryptovaluta. 

Klart at de som ikke har interesse for dette ofte heller ikke har greie på forskjeller og betegnelser, men da er det jo heller en fordel å prøve å ta til seg litt riktig informasjon, istedenfor å spre feilinformasjon. 

 

Igjen, er enig med deg, og mange ting fungerer fint å samle under ett ord på denne måten, men å bruke Bitcoin som en samlebetegnelse for all kryptovaluta mener jeg blir helt feil. Selv (spesielt) når nyhetssider gjør det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...