Gå til innhold

Snowden: – Dere er blitt villedet om norsk overvåkning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ABBsk tankegods.

 

Jeg har hørt én person argumentere om dette ovenfor meg i virkelighetens verden. Denne personen anser jeg for å være helt utenfor mentalt/psykisk dvs med behov for faglig assistanse fra medisinks personell. Stemmen hans gikk vel til "lysglimt" og det sier det meste.

 

Du er forvirret. ABB støtter tyskland og "det fjerde riket".

 

Dessuten skal ikke psykiatrien bry seg om hvilke politiske meninger man har. Eller mener du at den skal det? Du vil ha terrorstyre.

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

 

 

 

Tyskland ble voldtatt etter andre verdenskrig og nå vil tyskland gjengjelde med målrettet innvandring og voldtekter i resten av europa. Tit for tat.

Dette er ABBsk tankegods.

 

Jeg har hørt én person argumentere om dette ovenfor meg i virkelighetens verden. Denne personen anser jeg for å være helt utenfor mentalt/psykisk dvs med behov for faglig assistanse fra medisinks personell. Stemmen hans gikk vel til "lysglimt" og det sier det meste.

 

Du er forvirret. ABB støtter tyskland og "det fjerde riket".

 

Du gidder ikke lese, med en gang du hører innvandring kobler du helt ut. Kanskje det er du som bør omskoleres?

 

Dessuten skal ikke psykiatrien bry seg om hvilke politiske meninger man har. Eller mener du at den skal det? Du vil ha terrorstyre.

 

Du er bortkastet tid.

 

Bump

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dette er ABBsk tankegods.

 

Jeg har hørt én person argumentere om dette ovenfor meg i virkelighetens verden. Denne personen anser jeg for å være helt utenfor mentalt/psykisk dvs med behov for faglig assistanse fra medisinks personell. Stemmen hans gikk vel til "lysglimt" og det sier det meste.

Du er forvirret. ABB støtter tyskland og "det fjerde riket".

 

Du gidder ikke lese, du kobler helt ut. Kanskje det er du som bør omskoleres?

 

Dessuten skal ikke psykiatrien bry seg om hvilke politiske meninger man har. Eller mener du at den skal det? Du vil ha terrorstyre.

Du er bortkastet tid.

 

Bump

Hvis jeg har sagt noe som ikke er tillatt så regner jeg med moderatorer ville fjernet det.

 

REDIGERT: Jeg ble litt i tvil nå, og velger å trekke det tilbake.

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Det finnes i alle fall sterke krefter som jobber for stadig mer overvåkning. Typisk på konservativ høyreside, makt-partier og

innen den delen av statsapparatet som vil få en enklere jobb om samfunnet var totalovervåket.

 

Vi mangler tilsvarende sterke stemmer som gir disse motbør.

 

Det grunnleggende problemet er antagelig at befolkningen kjøper argumenter som appellerer til redsel for skumle menn med onde hensikter, men mangler (den historisk velbegrunnede) frykten for menn med gode hensikter som får for mye makt.

 

-k

 

Historisk så har det alltid vært venstreekstreme som har overvåket mest, ikke høyresiden.

Lenke til kommentar

 

 

Historisk så har det alltid vært venstreekstreme som har overvåket mest, ikke høyresiden.

 

 

Påstanden trenger statistikk for oppbygging. 

 

Litt vanskelig å hente ut statistikk på det der tror jeg....

 

MEN: Høyre og AP har vel omtrent stått last og brast sammen om overvåkingen uansett hvem av de som har sittet i regjeringsposisjon.

 

De er FOR overvåking, men sliter med å holde øye med sine hormonelle metooister.... Så kanskje de burde overvåket mer... seg selv?

Lenke til kommentar

 

Når jeg ser på endringene i Europa og andre steder, må jeg nesten spørre: er det for enkelt å endre lover? Burde ting som "Lov om Etterretningstjenesten" være like godt beskyttet som grunnloven?

https://no.wikipedia.org/wiki/Konstitusjonell_sedvanerett

 

Hvis de bryter Grunnloven ofte nok så blir det en "vane", og dermed lov. Det har vært begått et stille statskupp over tid der Grunnloven har blitt ignorert. Paragrafen om ytringsfrihet har også blitt utvannet.

De sier noe. Og linjene om "Riksrett" er vel borte fra Grunnloven, så nå er det fritt frem. Er ingen prevangtive paragrafer att hva angår våre kjære folkevalgte.

 

Nixon var bare en pingle, og værre er det vel Nu.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Historisk så har det alltid vært venstreekstreme som har overvåket mest, ikke høyresiden.

 

 

Påstanden trenger statistikk for oppbygging. 

 

Litt vanskelig å hente ut statistikk på det der tror jeg....

 

MEN: Høyre og AP har vel omtrent stått last og brast sammen om overvåkingen uansett hvem av de som har sittet i regjeringsposisjon.

 

De er FOR overvåking, men sliter med å holde øye med sine hormonelle metooister.... Så kanskje de burde overvåket mer... seg selv?

 

 

Anekdoter er ikke målbare. Hendelser er målbare, og måles.

Lenke til kommentar

Anekdoter er ikke målbare. Hendelser er målbare, og måles.

Hendelser KAN være målbare og KAN måles. Men det blir de ikke nødvendigvis.

 

Store andeler av de historiske "overvåkingshendelsene" må nok ses på som kun "anekdotisk bevist". Kilder har sine motiver, de som bekrefter kildenes opplysninger kan ha sammenfallende (eller ikke) motiv, og de i andre enden av regimet kan ha motiver for sine beretninger. F.eks forsterke offerrollen og/eller nedskalere betydningen av evt skjule egne handlinger osv osv osv osv.

 

Videre forholder befolkningen seg til det som er kjent, og det er nok en relativt liten andel vil jeg tro. Forskere innenfor relevante felt vet nok mer, men for å få tilgang må de nok være av "den rette sorten". Så det er nok ikke helt enkelt å etablere faktum og statistikk basert på faktum.

 

Apropos statistikk: Man har rimelig godt statistisk materiale over domfellelser osv, men i den enkelte sak som danner grunnlag for statistikken er det ikke nødvendig med bevis - det er hva/hvem dommere/jury tror på som er avgjørende....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

 

Når jeg ser på endringene i Europa og andre steder, må jeg nesten spørre: er det for enkelt å endre lover? Burde ting som "Lov om Etterretningstjenesten" være like godt beskyttet som grunnloven?

 

Samtidig ser vi at styrende politikere synes det er for vanskelig å endre/oppheve/unngå lovene våre. Det er økende press for å få mulighet til å «bypasse» våre lover, dersom «grunnen er god nok». Skremmende!

Våre kjære politikere har også tatt bort fra grunnloven «noen floksler» om å kunne straffe seg selv, flokslene om riksrett. De var så sjelden i bruk, prevangtive eller så..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...