Gå til innhold

Nye Jaguar i-Pace blir en liten prisbombe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"som skal gi en rekkevidde på 480 km etter den nye og relativt realistiske WLTP-standarden"

Trodde den hadde 240 miles etter EPA standarden. Altså rundt 386 km. Dvs. 24% mer en EPA standarden...

 

Kan visst ikke endre innlegget mitt. Men var visst ikke EPA standard likevel. Her er et utdrag fra Electrek: "As for the powertrain, the company now says that the 90 kWh battery will enable “an estimated range of 240 miles”, but they say that it is not the EPA estimate."
Lenke til kommentar

Hvor er ladestasjonene når jeg kjører meg en tur til Køben ? Bilen kan gjerne væte billig da de er gjerrige og forventer at staten skal bygge ut jevnt med ladere. Der er Tesla rause .....

 

Er ikke land rover med de tyske produsentene som skal bygge ut ladere over alt?

 

Ellers synes jeg at det er herlig at det kommer noen elbiler som ser ganske bra ut. Utenom Tesla har det jo vært fint lite som ser bra ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvor er ladestasjonene når jeg kjører meg en tur til Køben ? Bilen kan gjerne væte billig da de er gjerrige og forventer at staten skal bygge ut jevnt med ladere. Der er Tesla rause .....

 

Ikke bekymre deg. Det er plenty hurtigladere langs den veien. Også i Danmark.

Helt enig. Sjekk f.eks. http://uppladdning.nu/

Derimot er nesten alle CCS-ladere kun 50 kW, men raskere er på vei etterhvert.

https://www.tu.no/artikler/na-kommer-ultrahurtig-lading-til-yx/377415

(Det står ikke i denne artikkelen, men jeg tipper i-Pace har CCS.)

Lenke til kommentar

Med denne bilen har vi fått ett nytt segment i elbil sortimentet.

Premium klassen.

Endelig skal også elbiler få luksusen som til nå kun har vært tilgjengelig for diesel, bensin og hybrid biler.

Nettopp. For de som jakter status, vil en Jaguar stille mye høyere en Tesla. Også må man ikke glemme luksusen og komforten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det oppgitte snittforbruket på 21.2 kW/100 km virker noe høyt. Jaguar burde forklare hvordan de kommer frem til det tallet. Er det et årsgjennomsnitt?

Jeg sammenligner med min Ampera-e som riktignok er litt mindre, men den klarer fint ca 14 kW/100 km i den varme årstiden og ca 19-20 nå om vinteren.

90 kW/t og 21.2 i snittforbruk rekker til 424 km.

Denne bilen bør klare ca 500 reelle km om sommeren. Skal bli spennende å se hva de første eierne rapporterer om etterhvert.

Lenke til kommentar

Ingen vindusvisker bak? Høres mer ut som de har hatt en designfeil som gjør at bilen lager støy under kjøring, så de har fjernet den. Blir morsomt om vinteren i Norge :). Vent heller og se hva BMW og Mercedes kommer med i 2019 av elektriske SUV. Velkommen konkurranse, Jaguar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Med denne bilen har vi fått ett nytt segment i elbil sortimentet.

Premium klassen.

Endelig skal også elbiler få luksusen som til nå kun har vært tilgjengelig for diesel, bensin og hybrid biler.

Nettopp. For de som jakter status, vil en Jaguar stille mye høyere en Tesla. Også må man ikke glemme luksusen og komforten.

 

Tja. Hvorfor det? Med denne prislappen blir det jo en "fattigmannstesla". Hvis det i tillegg blir mange av den på veien, så blir det ikke så mye status igjen.

Lenke til kommentar

 

"som skal gi en rekkevidde på 480 km etter den nye og relativt realistiske WLTP-standarden"

Trodde den hadde 240 miles etter EPA standarden. Altså rundt 386 km. Dvs. 24% mer en EPA standarden...

 

Kan visst ikke endre innlegget mitt. Men var visst ikke EPA standard likevel. Her er et utdrag fra Electrek: "As for the powertrain, the company now says that the 90 kWh battery will enable “an estimated range of 240 miles”, but they say that it is not the EPA estimate."

Hvis du går til forumtråden kan du endre innlegget. Øverst i kommentarfeltet står det en link til forumtråden. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...