Gå til innhold

Her bryter den japanske elbilen en magisk grense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bilen går fra 0-100 km/h på 1.921 s, ikke 60 mph.

Forøvrig ble jeg også overrasket over lokasjonen de forsøker teste akselerasjon på - hverken ideell asfalt eller stor plass.

  • Liker 4
Skrevet

Tesla Roadster 2 kommer allerede i 2020, og er banebrytende allerede. All wheel drive langt mer forutsigbar og realistisk! Ville ikke betalt en eneste krone til noe annet av Elbiler eller super bil med mindre ikke det er en Tesla. Tesla er også BTW den beste elbilen der ute, (Forbrukesrådets test er svært tvilsom også de samtalene mellom TopGear og Shell.. nå de testet Roadster 1 og der de fikk enormt mye kritikk siden) Og one more thing, Tesla Roadster er den eneste KULE bilen som har vært i verdensrommet !

  • Liker 2
Skrevet

 

 

 

- "fra 0 til 60 miles i timen (92 km/t)"

92km/t?

 

((1,609344)*(60))=(96,560640)

 

Altså grovt regnet rett i underkant av 97km/t.

 

Alternativt så kan en si...

 

((100)/(1,609344))=(62,137119223733396961743418436331822158593812137119223733396962)

 

Altså grovt regnet rett i overkant av 62miles i timen.

  • Liker 1
Skrevet

60 miles = minst 96 km/t.

 

4,4 mill dollar, ingen rekkevidde.

 

Ville vel heller gått for en model X, og om det er snakk om et pr-stunt så vet jeg om et bedre et for ca en måned siden, om man absolutt skal sammenligne med en roadster.

ser forøvrig ikke ut som bilen er i nærheten av 100km/t i videoen.

  • Liker 1
Skrevet

Finnes ingen nedre grense for aks og øvre grense for toppfart når det gjelder elbil. Det er kun fysiske lover som kan begrense dette. Får man hjulgrepet til å sitte så kan null til hundre gå på 0,1 sekund. Men da spørs det hvordan føreren ser ut etterpå.

  • Liker 1
Skrevet

Om bilen veier 860 kilogram skulle jeg likt å vite hvor stort batteriet er. Tesla Roadsteren kommer med 100 mil (teoretisk), og selv om jeg ikke har sett batteriet enda tok jeg en kjapp runde med kalkulatoren basert på det jeg fant om w/kg på deres nyeste batteri og konkluderte med at dette veide omtrent 600-650 kg.

 

Om denne bilen har like stort batteri basert på samme teknologi så betyr det at hele resten av bilen veier ca 250 kg. Det blir ikke mye til bil. Så, enten har de ny batteriteknologi, eller så har de svært mye kortere rekkevidde.

 

I tillegg er det en svært upraktisk bil som koster enormt mye. Helt sikkert to forskjellige kundegrupper, men jeg ser svært lite som tilsier at dette skulle vært et aktuelt kjøp, selv om jeg hadde hatt 34 mill å bruke på vissvass.

Skrevet (endret)

Helt sikkert to forskjellige kundegrupper

 

Akkurat. Dette ser jo ut som en bil som er ment for banebruk, i motsetning til den kommende Teslaen.

Endret av frohmage

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...