Gå til innhold

Derfor er Nasas DC-8 i Tyskland for å sniffe eksosen fra DLRs A320


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er det med utslipp av giftige partikler fra fly? De bruker annet drivstoff en vanlig, er det mer eller mindre kreftfremkallende?

  • Liker 1
Skrevet

De får spørre russerne om ikke de har et kaldt sted i sibir de kan teste dette på bakken. Ikke lett måleoppgave dette.

 

Usa har vel også noen kalde områder...

Skrevet

Tror ikke drivstoffet er spesielt farlig. Det er vel basert på parafin. Før kunne man ofte se sort røyk fra gassturbiner på fly ved take off. Om dette skyldes sotdannelse ved over fueling eller dårlig forstøvning aner jeg ikke men sot er partikler og skal vel i teorien gi avkjøling av atmosfæren men kan gi snøsmelting når den faller på snø og gir mindre refleksjon.

Skrevet (endret)

Hvordan er det med utslipp av giftige partikler fra fly? De bruker annet drivstoff en vanlig, er det mer eller mindre kreftfremkallende?

 

Parafin er relativt nær Diesel kjemisk tror jeg.

 

 

 

Difference is the parafin/ wax content or long chain hydrocarbon molecules 10-18 molecules per chain for thicker oil products. kero has less heat per gallon than #2dieselkerosene burns much cleaner with less BTU per gallon, Kerosene and jet fuel are the same thing just filtered better.
Endret av G
Skrevet

Er nok ett vanskelig regnestykke dette. Om kvelden/natten vil vi ha minst mulig cirrus skyer som hndrer varme fra jorden å slippe ut, mens på dagtid er det kanskje greit å hindre noe av solinnstrålingen.

Skrevet

Det som trengs er ikke grønnvasking av luftfarten, men politiske tiltak mot ytterligere økninger i luftfarten - helst bør den reduseres. For eksempel kan EU starte med å ha samme CO2-avgift for flydrivstoff som for bildrivstoff for både innen-EU flyvninger og de inn/ut av EU/EØS.

  • Liker 1
Skrevet

Hvordan er det med utslipp av giftige partikler fra fly? De bruker annet drivstoff en vanlig, er det mer eller mindre kreftfremkallende?

 

Jet drivstoff JET A1 er parafin, raffinert iht sertifiserte kvalitetsprosedyrer. Inneholder noe antikorrosjons midler og noe antifreeze.
Skrevet

Det som trengs er ikke grønnvasking av luftfarten, men politiske tiltak mot ytterligere økninger i luftfarten - helst bør den reduseres. For eksempel kan EU starte med å ha samme CO2-avgift for flydrivstoff som for bildrivstoff for både innen-EU flyvninger og de inn/ut av EU/EØS.

 

Da blir det mye mellomlandinger i Asia og Afrika for fueling gitt

Skrevet

Det som trengs er ikke grønnvasking av luftfarten, men politiske tiltak mot ytterligere økninger i luftfarten - helst bør den reduseres. For eksempel kan EU starte med å ha samme CO2-avgift for flydrivstoff som for bildrivstoff for både innen-EU flyvninger og de inn/ut av EU/EØS.

Da blir det mye mellomlandinger i Asia og Afrika for fueling gitt

Jeg vet det er et eksisterende smutthull, men det må selvsagt settes inn tiltak for å tette det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...