Gå til innhold

Problemer med Geforce FX 5950.... Dusør!


Just_blank26

Anbefalte innlegg

Ta ut og inn igjen skjermkortet.. <-- 1

Formater <-- 2

skjekk om noen instillinger ikke er helt som de skal, bios? <-- 3

 

bare velg ivei, trenger ikke fortmatere men det kan være en god ide.

Har tatt skjermkortet ut og inn 100 ganger.

Har prøvd å skjekke BIOS, men er ingen BIOS ekspert. Hva vil det si å sette AGP til 4x i BIOS?

Vil ikke si noen ting/eller veldig lite for ytelsen, og sette ned til 4x prøv det du!

Som du hører på navnet så sender 8x mere data/grafikk enn 4x altså bedere, men 8x er enda ikke bra nok utnyttet enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan med 99% sikkerhet si at feilen ligger hardware messig på skjermkortet.. vil si en dårlig RamDac .. har vært borti kort før som har hatt dårlig/skadede komponenter.. så bildet fløyt ut , fikk rødskjær mot høyre osv.. prøvde alt , bytta kabler og sånt.. så jeg tror nok detta må i rettur .. bildet han posta så helt perfekt ut her.. så det ligger ikke i det digitale .. så vil si RAMDAC'en jeg .. den som konverter fra digitalt bilde som skjermkortet har "rendra" over til analoge signaler te pc'en ..

 

Test med en flatskjerm og DVI utgangen du , og jeg er sikker på at problemet vil være borte (men du har fortsatt en feil på skjermkortet.. synd .. men feil forekommer)

Lenke til kommentar

Tilbake! Jeg prøvde Spaz sitt forslag. Men da jeg rebootet for å innstalere driver igjen (jeg har nå ingen driver innstalert, og alle spor er slettet) så jeg at bildet fortsatt var uklart. Bildet blir ikke uklart i BIOSen eller i loadingbildet til Windows XP.

Jeg fikk *.bmp versjonen av skjermbildet sendt over mail og skjermbildet ser faktisk helt fint ut. Det er noen små artifacts på *.jpg bildet som kommer av kompresjonen. Kanskje det ikke er skjermkortet det er i veien med alikevel?

 

Bildet har ikke dårlig kvalitet fordi det er komprimert. Det er nøyaktig slik det ser ut på monitoren min. Hvis dere ser nøye på teksten på hjelpepopupen på startmenyen ser dere at det nesten ser ut som en ikke helt perfekt divx dilm eller noe. Bare for å få avkreftet påstanden om at det er noe med kablene eller monitoren så ser det helt fint ut i BIOSen og når XP loades. Når jeg brukte det gamle kortet (i forigårs) var bildekvaliteten helt fin. Nå er den ikke det, selv om det kan være litt vanskelig å se på et bilde.

 

CdBuRnR:, kan man oversette hardware messing og de ordene til norsk kanskje? Og bildet ER som sagt buggete, se nøyere etter!

Endret av Just_blank26
Lenke til kommentar

Siden bildet er helt klart i BIOS har jeg veeeeeeldig vanskelig for å tro at problemet ligger i kortet. Har du prøvd å formatere OS disken?

 

Og hvordan vet du forresten at det ikke er komprimeringa som gjør at det blir rart? Når du ser bildet på din skjerm vil det naturligvis bli uklart, akkurat som alt annet. Eller har du sett det på en annen PC?

Endret av Th0mas
Lenke til kommentar
DeathBound Skrevet 12/12/2003 : 17:52

  Kanskje du har dårlig syn  

Ducky Skrevet 12/12/2003 : 17:51

  Ta å formatere du  

Andre som mener jeg bør formatere? Og nei, jeg har ikke dårlig syn :p . I så fald har jeg fått det på de to siste dagene. Se nøye på the god damn picture!! Det er av høy kvalitet. Akkurat sånn som jeg ser det på maskinen min. Endret av Just_blank26
Lenke til kommentar
Og hvordan vet du forresten at det ikke er komprimeringa som gjør at det blir rart? Når du ser bildet på din skjerm vil det naturligvis bli uklart, akkurat som alt annet. Eller har du sett det på en annen PC?
Jeg vet det fordi bildet er helt likt som det jeg ser når jeg ser på skrivebordet på maskinen min. Derfor!!

 

O, allvitende mann! Kommer du ikke snart og hjelper meg!!?? :(

Lenke til kommentar
DeathBound Skrevet 12/12/2003 : 17:52

  Kanskje du har dårlig syn  

Ducky Skrevet 12/12/2003 : 17:51

  Ta å formatere du  

Andre som mener jeg bør formatere? Og nei, jeg har ikke dårlig syn :p . I så fald har jeg fått det på de to siste dagene. Se nøye på the god damn picture!! Det er av høy kvalitet. Akkurat sånn som jeg ser det på maskinen min.

Sitter du og ser bildet på en annen pc? Selvfølgelig vil det bli uklart på din PC!

 

Altså: Du sier at alt blir uklart på maskinen din. Ergo vil også dette bildet bli uklart hos deg, men det betyr ikke at det blir uklart hos oss andre, som ikke har problemer!

Endret av Th0mas
Lenke til kommentar
DeathBound Skrevet 12/12/2003 : 17:52

  Kanskje du har dårlig syn  

Ducky Skrevet 12/12/2003 : 17:51

  Ta å formatere du  

Andre som mener jeg bør formatere? Og nei, jeg har ikke dårlig syn :p . I så fald har jeg fått det på de to siste dagene. Se nøye på the god damn picture!! Det er av høy kvalitet. Akkurat sånn som jeg ser det på maskinen min.

Sitter du og ser bildet på en annen pc? Selvfølgelig vil det bli uklart på din PC!

 

Altså: Du sier at alt blir uklart på maskinen din. Ergo vil også dette bildet bli uklart hos deg, men det betyr ikke at det blir uklart hos oss andre, som ikke har problemer!

Han mener vel at bilde er helt likt sånn som han ser det på skjermen sin.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...