Gå til innhold

Problemer med Geforce FX 5950.... Dusør!


Just_blank26

Anbefalte innlegg

Det gikk nettopp opp for meg at det som skjer når jeg prøver å søke etter driveren på cd (og etter en omega) er at det kommer en feilmelding: "Kan ikke innstalere denne maskinvaren. Det oppstod et problem under instalasjonen av denne maskinvaren: skjermkort (VGA- kompatibelt) Det oppstod en feil under innstalasjonen av enheten. Driveren som ble valgt for denne enheten støtter ikke windows XP." UTROLIG irritenede :angry: !! Denne feilmeldingen får jeg imidlertid ikke før ETTER instalasjonen hvis jeg setter inn MSI cd-en og kjører autokjør. Men da fortsetter "forsyvningen/uskarpheten" av skjermen.

 

Er det ingen der ute som har hatt et lignene problem? Eller som vet hvordan man løser det? Men nå får det være nok knoting for i dag. Har norsk tentamen i morgen også. Får håpe jeg får svar fra MSI dudene i morgen...God natt folkens! :sleep:

beklager,men otrolig at man kan rote slik...

hvilken drivere prøvde du og innstalere...

og etter en omega=skriver du..er det ikke ge-force kort du har..

nei..formater(gjerne flere ganger)slik at all drivere forsvinner

og innstaler på nytt igjen(husk innstalere driverene til hovedkortet også)

 

og rett drivere denne gangen(de som fulgte med kortet ditt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsummering for de som ikke gidder å lese alt:

 

Bildet vises kornete på monitoren som er koblet til kortet.

 

Når jeg tar Print Screen vises bildet bra hvis jeg overfører det til laptopen.

 

Bildet vises bra på monitoren som er koblet til grafikkortet i BIOS, når Windows loader og når jeg stiller oppløsningen på 640x480 eller lavere.

 

Bildet blir kornete med og uten driver, akuratt nå sitter jeg uten driver. Kornete er kanskje ikke det rette ordet. Det kommer en liten forsyvning av fargen en millimeter til høyre. Det blir f.eks. en liten skygge til høyre for hver bokstav.

 

Bildet som vises for meg på monitoren som er koblet til grafikkortet ligner på det som er lagt ut på url-en. http://www.stjernstedt.com/just_blank26/problemet!.JPG Nesten samme type kornete-het, bare ett hakk verre.

 

Ingen pinner er bøyde.

 

Den som finner ut hva problemet er ( sånn at jeg ikke må sende kortet til reperasjon) får bundle versioner av (som følger med i grafikkort esken) The Elder scrolls III:Morrowind og Ghost Recon!! :thumbs:

 

Ja, jeg har prøvd å stille på Hz.

 

Det tror jeg var alt... var det ikke? :roll:

Endret av Just_blank26
Lenke til kommentar
Oppsummering for de som ikke gidder å lese alt:

 

Bildet vises kornete på monitoren som er koblet til kortet.

Når jeg tar Print Screen vises bildet bra hvis jeg overfører det til laptopen.

Bildet vises bra på monitoren som er koblet til grafikkortet i BIOS og når Windows loader.

Bildet blir kornete med og uten driver, akuratt nå sitter jeg uten driver.

Bildet som vises for meg på monitoren som er koblet til grafikkortet ligner på det som er lagt ut på url-en. Nesten samme type kornete-het, bare ett hakk verre.

 

Det tror jeg var alt... var det ikke? :roll:

Er monitoren din ødelagt...

Men det ville jo vært rart siden det andre kortet ditt fungere med det...

:shrug:

Lenke til kommentar
Er monitoren din ødelagt...

Men det ville jo vært rart siden det andre kortet ditt fungere med det...

Som sagt, det ville ville hvert veldig rart hvis monitoren var ødelagt, siden bilde vises bra i BIOS, windowloadingen og i oppløsning "640 x 480"

Og ja, det er også rart at det gamle kortet fungerte.

Endret av Just_blank26
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9

Oppsummering for de som ikke gidder å lese alt:

 

Bildet vises kornete på monitoren som er koblet til kortet.

Når jeg tar Print Screen vises bildet bra hvis jeg overfører det til laptopen.

Bildet vises bra på monitoren som er koblet til grafikkortet i BIOS og når Windows loader.

Bildet blir kornete med og uten driver, akuratt nå sitter jeg uten driver.

Bildet som vises for meg på monitoren som er koblet til grafikkortet ligner på det som er lagt ut på url-en. Nesten samme type kornete-het, bare ett hakk verre.

 

Det tror jeg var alt... var det ikke?

 

 

Hvilken URL?

Lenke til kommentar
Er monitoren din ødelagt...

Men det ville jo vært rart siden det andre kortet ditt fungere med det...

Som sagt, det ville ville hvert veldig rart hvis monitoren var ødelagt, siden bilde vises bra i BIOS, windowloadingen og i oppløsning "640 x 480"

Og ja, det er også rart at det gamle kortet fungerte.

Kobl laptopen til monitoren og sjekk den da i samme oppløsning .

Men scrennshotet fra den stasjonære .

Lenke til kommentar

Skjermen er forresten uskarp (eller "forsøvet") før jeg innstalerer driveren også. Altså når jeg bare har inne grafikkortet. Det er ikke noen innstillinger jeg må gjøre i BIOSen mon tro? =skriver "Just_blank26"

 

 

ok..men er kanske vanlig at man kan justere bilde(på monitoten)

og kansje juster på hz(60-100hz)på setting på skjerm men et nytt kort..

beklager hvis jag ikke har lest alle innlegg her(er mange nå)

men uskarp(kan ikke leste tekst eller)kan du utdype "denne"uskarphetet

litt mere..

slik jeg fårstår har du ikke win xp tilgjenninglig forann deg,slik at du

ikke får formatere disken din på nytt(og innstalere xp på nytt igjen)

 

men kjenner du ikke noe som kan hjelpe deg med dette da..!

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Hmm. MyWar:

Kobl laptopen til monitoren og sjekk den da i samme oppløsning .

Men scrennshotet fra den stasjonære .

Jeg har skjekket screenshotet på laptopen (det er ikke laptopen det er noe galt med, det er den stasjonære) Screenshotet er i kjempebra kvalitet, ikke noe feil med bildet. Men hvis jeg kobler en skjerm til grafikkortet blir bildet kornete/grumsete/knotete. Men ikke mye. Man ser det ikke hvis jeg tar bilde med et digitalkamera.
Lenke til kommentar

Kan du ikke bare gjøre deg selv en tjeneste og laste ned knoppix? Hvis bildet er hærpa der også, er det garantert en hardwarefeil. Er bildet bra der, er det noe galt med windows, og du kan fortsette å fikle eller reinnstalere. Du finner masse mirrors her.

 

Har du isdn eller 56k er det vanskelig da, men har du adsl går det jo kjapt.

Lenke til kommentar

Har ikke lest alle andre posts, men her er løsningen:

 

Når du installerer driveren og det kommer opp "This device does not support winXP blablablasla" og du trykker cancel, så ser det ut som den installerer driveren, MEN det den gjør er at den hopper over driver filer som skal bli installert, så du får på en måte en halv-installert driver... dette skaper problemer.. prøv heller og trykk "Continue anyways" eller hva det andre svar alternativet enn er... så tar det 20-60 sekunder også er driveren ferdig installert..

Lenke til kommentar
Earth657 Skrevet 12/12/2003 : 19:33

  Har ikke lest alle andre posts, men her er løsningen:

 

Når du installerer driveren og det kommer opp "This device does not support winXP blablablasla" og du trykker cancel, så ser det ut som den installerer driveren, MEN det den gjør er at den hopper over driver filer som skal bli installert, så du får på en måte en halv-installert driver... dette skaper problemer.. prøv heller og trykk "Continue anyways" eller hva det andre svar alternativet enn er... så tar det 20-60 sekunder også er driveren ferdig installert.. 

LOL, les oppsummeringen. Problemet er litt mer innviklet enn som så! :p Men takk for responsen.

Lenke til kommentar
Josten Skrevet 12/12/2003 : 19:31

  Kan du ikke bare gjøre deg selv en tjeneste og laste ned knoppix? Hvis bildet er hærpa der også, er det garantert en hardwarefeil. Er bildet bra der, er det noe galt med windows, og du kan fortsette å fikle eller reinnstalere. Du finner masse mirrors her.

 

Orker virkelig ikke å innstalere et nytt oprativsystem bare for å eliminere ett av alternativene... Begge alternativene( om det er en hardwarefeil eller Windowsfeil) Inneholder dessuten et hav av andre alternativer... Men jeg skal ha det i bakhodet.

Lenke til kommentar
Josten Skrevet 12/12/2003 : 19:31

  Kan du ikke bare gjøre deg selv en tjeneste og laste ned knoppix? Hvis bildet er hærpa der også, er det garantert en hardwarefeil. Er bildet bra der, er det noe galt med windows, og du kan fortsette å fikle eller reinnstalere. Du finner masse mirrors her.

 

Orker virkelig ikke å innstalere et nytt oprativsystem bare for å eliminere ett av alternativene... Begge alternativene( om det er en hardwarefeil eller Windowsfeil) Inneholder dessuten et hav av andre alternativer... Men jeg skal ha det i bakhodet.

Jaja du får du ha skjermen sånn som den er da vettu. :roll: *oppgitt*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...