Gå til innhold

Problemer med Geforce FX 5950.... Dusør!


Just_blank26

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siden du får så mange feilmeldinger, ihvertfall når du prøver å installere drivere.

Kanskje formatere pc og installerer alt på nytt?

Rein og fin maskin.Kan hende du har noen dritt filer som ødelegger.. Siden bildet ditt blir ikke som helt som det skulle vært, kan være at instalasjonen av skjermkort driver ikke ble 100% instalert. 

 

:(:no: , byr meg i mot å formatere maskinen. Men, hvis det ikke er noen annen løsninger... Hmm... Kanskje jeg skal prøve det...

Men ikke regn med dusør for formaterings forslaget... :p Hadde allerede tenkt på det...

Men sjekk skjermkabelen. :xmas:

Lenke til kommentar
Selv om det er lite sannsynlig, så kan det være at kortet ikke klarer å jobbe sammen med ett av de andre komponenentene. Jeg vet det høres utrolig ut, men min prosessor funka bare når CD-rommen var koblet ut!

Kortet klarer å jobbe... Det er bare det at det blir en slags "forsyvning eller uskarphet" av bilde. Også får jeg litt feilmeldinger og sånn. De har jeg beskrevet tidligere.

Men sette agp 4x. Hva skjer da?

Strømkabel er sjekket, strømforsyning er 350 eller 360 w. Det er nok nok ;)

Skjermkabelen er også skjekket.

Endret av Just_blank26
Lenke til kommentar
Siden du får så mange feilmeldinger, ihvertfall når du prøver å installere drivere.

Kanskje formatere pc og installerer alt på nytt?

Rein og fin maskin.Kan hende du har noen dritt filer som ødelegger.. Siden bildet ditt blir ikke som helt som det skulle vært, kan være at instalasjonen av skjermkort driver ikke ble 100% instalert.  :roll:

 

Sjekk også skjerm kabelens ende, å se om det er noen pins der som er bøyd!

Har hatt mange slike hendelser  :cry:

Enig.

Fungerer det ikke da så sender du det inn.

Har hatt lignende problem, det var en pin på skjermkabelen som var bøyd, altså dårlig kontakt. :)

Lenke til kommentar
Du kan prøve:

 

Av med antialising og antistopticfiltering

Formatere

Stille hz til over 85

Prøve med annen skjerm på maskinen din

Prøve med annet skjermkort i maskinen din

 

antialising og antistopticfiltering er av.

Formatering vurderes

hz over 85 er prøvd

Har ingen annen skjerm her

Gamle skjermkortet er prøvd. Maskinen vil plutselig ikke gå inn i windows når jeg setter inn det gamle.

 

QUOTE (nikkor @ 12/12/2003 : 15:39)

QUOTE (notarget @ 12/12/2003 : 15:37)

Siden du får så mange feilmeldinger, ihvertfall når du prøver å installere drivere.

Kanskje formatere pc og installerer alt på nytt?

Rein og fin maskin.Kan hende du har noen dritt filer som ødelegger.. Siden bildet ditt blir ikke som helt som det skulle vært, kan være at instalasjonen av skjermkort driver ikke ble 100% instalert.  

 

Sjekk også skjerm kabelens ende, å se om det er noen pins der som er bøyd!

Har hatt mange slike hendelser   

 

 

Enig.

Fungerer det ikke da så sender du det inn. 

 

 

Har hatt lignende problem, det var en pin på skjermkabelen som var bøyd, altså dårlig kontakt. 

På selve skjermkabelen? Var ikke uskarpt i forigårs da. Da jeg brukte det gamle kortet (G4 MX 440, 64MB). Mulig det har skjedd når jeg drev å satt inn det nye kortet...? Når jeg tok ut og inn skjermkabelen mener jeg...

 

Ny:

Jeg skjekket kabelen, ingen bøyde pins...

Endret av Just_blank26
Lenke til kommentar
Du kan prøve:

 

Av med antialising og antistopticfiltering

Formatere

Stille hz til over 85

Prøve med annen skjerm på maskinen din

Prøve med annet skjermkort i maskinen din

 

antialising og antistopticfiltering er av.

Formatering vurderes

hz over 85 er prøvd

Har ingen annen skjerm her

Gamle skjermkortet er prøvd. Maskinen vil plutselig ikke gå inn i windows når jeg setter inn det gamle.

 

QUOTE (nikkor @ 12/12/2003 : 15:39)

QUOTE (notarget @ 12/12/2003 : 15:37)

Siden du får så mange feilmeldinger, ihvertfall når du prøver å installere drivere.

Kanskje formatere pc og installerer alt på nytt?

Rein og fin maskin.Kan hende du har noen dritt filer som ødelegger.. Siden bildet ditt blir ikke som helt som det skulle vært, kan være at instalasjonen av skjermkort driver ikke ble 100% instalert.  

 

Sjekk også skjerm kabelens ende, å se om det er noen pins der som er bøyd!

Har hatt mange slike hendelser   

 

 

Enig.

Fungerer det ikke da så sender du det inn. 

 

 

Har hatt lignende problem, det var en pin på skjermkabelen som var bøyd, altså dårlig kontakt. 

På selve skjermkabelen? Var ikke uskarpt i forigårs da. Da jeg brukte det gamle kortet (G4 MX 440, 64MB). Mulig det har skjedd når jeg drev å satt inn det nye kortet...? Når jeg tok ut og inn skjermkabelen mener jeg...

Du må sjekke pinnene på skjermkabelen, er de bøyd? :ermm:

Lenke til kommentar
Prøver du med annet skjermkort/skjerm, som er blitt nevnt tidligere finner du hvertfall ut om det er noe galt med skjermkortet i det hele tatt. Det er jo ikke sikkert det er kortet som er feilen.

Enig, det høres ikke ut som om det er feil på selve kortet, for meg høres det ut som feil på skjermen? Men siden du fikk en del feil når du inst. driveren kan det jo være feil der. Avinst. kortet i enhetsbehandling og sett i det gammle kortet. Det skal jo virke? :ermm:

Lenke til kommentar

Last ned feks knoppix (en linux distro du ikke trenger innstalere på hd. Bootes redd fra cd hver gang). Er grafikken lik her, hjelper sansynligvis ikke en format c, og det er et hardwareproblem.

 

Ser skriften buggete ut i bios, eller ser den normal ut der? Har du ikke en gammel hd du eventuelt kan innstalere et os på for å se om det da funker?

Lenke til kommentar
Prøver du med annet skjermkort/skjerm, som er blitt nevnt tidligere finner du hvertfall ut om det er noe galt med skjermkortet i det hele tatt. Det er jo ikke sikkert det er kortet som er feilen.

Prøvde med det gamle grafikkortet. Da ville plutselig maskinen plutselig ikke inn i windows. Tenkte bare at det må ha skjedd noe med det gamle kortet når jeg tok det ut av maskinen.

 

Forresten, hvis jeg setter oppløsningen til 640x 480 blir ikke skjermen "Forskøvet eller uskarp"(har beskrevet det tidligere). Altså, det kan ikke være kontakten mellom skjermen - maskinen.

Lenke til kommentar
Prøver du med annet skjermkort/skjerm, som er blitt nevnt tidligere finner du hvertfall ut om det er noe galt med skjermkortet i det hele tatt. Det er jo ikke sikkert det er kortet som er feilen.

Enig, det høres ikke ut som om det er feil på selve kortet, for meg høres det ut som feil på skjermen? Men siden du fikk en del feil når du inst. driveren kan det jo være feil der. Avinst. kortet i enhetsbehandling og sett i det gammle kortet. Det skal jo virke? :ermm:

enig..

hvis det ikke funker bør du prøve kortet i et ennet maskin(hvis det er mulig)

 

Et annet godt forslag er å formatere HDD.

 

Du kan også selvfølgelig sende kortet tilbake. Da for du et nytt og du kan sjekke om den virker hvis ikke bør du formatere disken og instalere Windows med d nye kortet.

Lenke til kommentar
Formater C og legg inn alt på nytt , det måtte jeg med et 5600 kort på amd maskinen, da dette var fikset var alt ok.

Nytter ikke det sender du inn kortet.

Prøv først å avinst. driveren, deretter gå i regedit og søk etter nvidia og slett alle spor her, start maskin på ny og inst. driver på ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...