Gå til innhold

Få årsregnskapsdata i Excel over i PDF


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått i oppgave av regnskapsføreren på jobben og fikse litt på layouten til excelarket hvor de har data for årsregnskapet. Slik hun forklarte det, virker det som at hun legger inn tall i denne excel filen, evt linker til en annen fil, printer (!) ut hvert excel sheet (Forside, Resultat, Egenkapital og Gjeld, Noter (mange) osv), deretter skanner hun disse inn igjen for å få det til en PDF fil. Jeg synes dette virker litt tungvindt, og det ser ikke helt optimalt ut. Tips til hvordan jeg kan gjøre ting litt lettere?

 

Kunne det vært en ide å lage en template i word hvor jeg limer inn all relevant data fra excel, og som da oppdateres når tallene i excel oppdateres, er dette mulig?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksporter for all del pdf digitalt via print til pdf som nevnt og ikke print det ut fysisk for så å scanne det. Det blir dårlig kvalitet, merarbeid og unødvendig bruk av printer.

 

Skal du gjøre dette ordentlig trenger du vel å importere/konvertere pdf og redigere i InDesign el.l. ellers kan du redigere pdf filer med enklere justeringer. Google pdf edit.

Lenke til kommentar

Ja, det er to ulike verdener å redigere direkte og via en printer-rendring som en pdf er. Det er primært et distribusjonsformat og ikke designet for redigering. Så lenge du holder fokus på innhold og ikke trenger masse designcandy og layout-opsjoner så er måten du har gjort det på rimelig optimal. Det er jo uansett tallene folk leser rapporten for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...