Gå til innhold

Valg av seng


Anbefalte innlegg

Et par i midten av tyveårene på jakt etter ny seng. Målet er å bruke ca 30000,-. Vi har kikket på Odel Tind fra Fagmøbler. Noen som har erfaring med Odel? Også er vi veldig i tvil om vi skal kjøpe regulerbar eller ei. Er det bare moro i starten eller blir det brukt? Vi har TV på rommet, men er redd for at det går ut over komforten om vi velger regulerbar.

Noen som har tips til gode senger til den prisen, og bør vi velge regulerbar eller ikke? Er snakk om 180cm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

30k på seng?  :ohmy:

Se for deg dette scenarioet:

En seng har du kanskje i 20 år. Kanskjer mer, kanskje mindre så klart.

Har du senga i 20 år er dette altså 1500 per år. 1500 kroner per år for å sove. Er ikke gærnt det? Det er prisen av én natt på hotell i mange storbyer.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

30k på seng?  :ohmy:

 

 

IKEA. Ikke kast penger ut av vinduet.

 

 

Nå skal ikke jeg være så veldig formanende da jeg selv syns at dette er mye penger.

Men som Zash skriver; man bruker 1/3 av livet sitt i en seng da er det viktig at denne er av god kvalitet. Dårlig søvn har mange bivirkninger annet enn å føle seg trøtt.

 

Det jeg også syns er litt rart er at mange kjøper PC, TV, HiFi, droner, kamera osv. til samme pris, men å bruke det på seng er å kaste penger ut av vinduet  :hmm:

Endret av Mr. ve
Lenke til kommentar

PC og TV etc. koster det samme over alt og her får man bedre varer jo høyere man går opp i pris, med måte

 

En seng til 10k er like god og kanskje bedre enn en seng til 30k

En betaler stort sett bare for merke og at kanskje produktet er laget i Norge, eller annet ikke-Asiatisk land

Lenke til kommentar

Selv om valg av seng er veldig subjektivt, ville jeg tatt kontakt med en fagperson. Min erfaring er at selgerne på Skeidar har bedre opplæring i hva som er viktig med en god seng enn de på Bohus, Jysk, IKEA, men dette variere nok litt fra lokasjon til lokasjon og ansatt.

 

Ville iallefall ha dratt til en skaidar, eller hva du føler deg kontofabel med på dagtid i hverdagen, hvor de som jobber der fast og ikke har det som en sidejobb, eller deltidsjobb er der og kan hjelpe.

 

Ville så beskrevet behovet mitt til de uten å gi et for presist inntrykk av pris og la de anbefale noe i litt forskjellige prisklasser for å virkelig få føle på hva 10k ekstra eller mindre har å si og selv vurdere om forskjellen er verdt det.

 

Men det er først og fremst viktig å dra til fysiske butikker å prøve, alle er ikke like. Vi er forskjellig, og liker ting forskjellig.

Lenke til kommentar

Prøv sengen, ja, og se hva slags garantier de forskjellige tilbyr. Jeg har prøvd noen IKEA senger, men synes ikke de var så gode. Jysk har 100 dagers fornøyd garanti. Jeg kjøpte en Gold C35 noen uker siden, 180x210cm kontinentalseng med memoryfoam overmadrass. Veldig fast men god seng, jeg foretrekker hard seng. Kanskje man har litt fordommer mot Jysk, men gi det et forsøk. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med kvalitet og søvn hittil. De har vel 30 dagers fri retur og 100 dager fornøyd med hardhet på madrassen tror jeg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...