Gå til innhold

Kamptråd: Liverpool vs West Brom


Danielzu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Stakkars spillerne til WBA som må lide seg gjennom VAR, gang på gang.

VAR leverer jo 100% korrekt!

Vil heller ha 97% avgjørelser korrekt (sånn det er i dag) enn 100% korrekt med alle disse pausene. Det er lenge til VAR er i nærheten av optimalt.

 

 

Foretrekker rett resultat på tavla. Kan man bli kvitt filming i samme rennet så er det bonus.

Lenke til kommentar

 

 

 

Stakkars spillerne til WBA som må lide seg gjennom VAR, gang på gang.

VAR leverer jo 100% korrekt!
Vil heller ha 97% avgjørelser korrekt (sånn det er i dag) enn 100% korrekt med alle disse pausene. Det er lenge til VAR er i nærheten av optimalt.

Foretrekker rett resultat på tavla. Kan man bli kvitt filming i samme rennet så er det bonus.

Alle foretrekker det, men mener det ikke er verdt det om spillet skal være såpass oppstykket og publikum mister kontrollen på hva som skjer. Er jo også en del situasjoner som er tvilsomme selv med VAR.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Stakkars spillerne til WBA som må lide seg gjennom VAR, gang på gang.

VAR leverer jo 100% korrekt!
Vil heller ha 97% avgjørelser korrekt (sånn det er i dag) enn 100% korrekt med alle disse pausene. Det er lenge til VAR er i nærheten av optimalt.

Foretrekker rett resultat på tavla. Kan man bli kvitt filming i samme rennet så er det bonus.

Alle foretrekker det, men mener det ikke er verdt det om spillet skal være såpass oppstykket og publikum mister kontrollen på hva som skjer. Er jo også en del situasjoner som er tvilsomme selv med VAR.

 

 

Hvor mange prosent nedgang tror du det blir på publikumstallene?

VAR er selvfølgelig ikke perfekt.

Lenke til kommentar

 

 

Dette her er tragisk. Håper aldri VAR blir standard i dagens form. 

 

Jeg synes ikke en gang det så ut som straffe? Er en bitteliten holding, men Salah filmer jo.

Om du referer til at det tar lang tid så er jeg enig med deg. Vil regne med at teknologien tar store fremskritt etterhvert som den blir brukt.

 

 

Danielzu: Det testes ut i Serie A denne sesongen. Svaret er ja.

 

 

Jeg skjønner at du hater VAR, men det du sier er feil. Effektiv spilletid har gått OPP i Italia etter at VAR ble introdusert, i tillegg har VAR-beslutninger gått ned fra i gjennomsnitt fra 1min og 22sek til litt over 40sek. Det tar bare litt tid å få til å funke i oppstarten.  Det fungerer helt fantastisk i Italia nå og blir hyllet som en suksess. 

 

Sidenote: 

 

I begynnelsen av januar la det italienske dommerforbundet frem en rapport som sa at VAR har gått gjennom 900 saker og det er gjort 5 åpenbare feil. Det er en svæææært liten feilmargin. 

Lenke til kommentar

Jeg hater ikke VAR. Men jeg misliker det sterkt i dagens form, og mener det er nødt til å skje endringer før det kan tas i bruk - noe denne kampen er et bevis på. I Serie A er det mulig effektiv spilletid har gått opp, men det hjelper lite når ikke publikum får vite alt som skjer.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Jeg hater ikke VAR. Men jeg misliker det sterkt i dagens form, og mener det er nødt til å skje endringer før det kan tas i bruk - noe denne kampen er et bevis på. I Serie A er det mulig effektiv spilletid har gått opp, men det hjelper lite når ikke publikum får vite alt som skjer.

VAR funker ikke bare enn hva de som skal bruke den er i stand til. Allikevel vil man få slutt på ufattelig mye dritt når dommeren lærer seg å ta den i bruk.

 

Publikum skjønner vel at VAR brukes?

Lenke til kommentar

Jeg hater ikke VAR. Men jeg misliker det sterkt i dagens form, og mener det er nødt til å skje endringer før det kan tas i bruk - noe denne kampen er et bevis på. I Serie A er det mulig effektiv spilletid har gått opp, men det hjelper lite når ikke publikum får vite alt som skjer.

 

VAR er ikke noe underholdningsprodukt, det er et produkt for å heve korrekthetsnivået på dømmingen. 

 

 

Jeg har selv vært på stadion et par ganger når VAR har blitt brukt og det har vært de kuleste opplevelsene jeg har hatt på fotballstadion. Først jubel for scoring, så nervøsitet i 30sek fordi dommer får VAR på øret / sjekker skjermen også slippe jubelen løs igjen når scoringen er godkjent. For folk på stadion er jo VAR nesten BEDRE enn for folk hjemme i sofaen. 

 

 

Edit Emils over her: Ja, publikum skjønner når VAR brukes helt klart. 

Endret av Mchansern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er faen meg helsprøtt at samtlige PL-fans har klaget i hundre år på nivået på dommerstanden i serien, og når tiltak gjøres for å høye nivået klager man over at det tar litt for lang tid på avgjørelsene mer eller mindre aller første gang det ble tatt i bruk. Det er helt utrolig. 

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Det er faen meg helsprøtt at samtlige PL-fans har klaget i hundre år på nivået på dommerstanden i serien, og når tiltak gjøres for å høye nivået klager man over at det tar litt for lang tid på avgjørelsene mer eller mindre aller første gang det ble tatt i bruk. Det er helt utrolig. 

Årets generalisering. VAR kan ikke komme fort nok! 

 

 

...men det hjelper lite når ikke publikum får vite alt som skjer.

Forstår ikke hva du mener her. Publikum ser jo at det er en felling, eller hands eller takling - og forstår jo, gjetter ca 90%!, hva situasjonen handler om. Tidsbruken derimot blir bedre med erfaring. 

Lenke til kommentar

Nå blir dette off-topic, mulig dette kan flyttes til en annen tråd.

 

 

Det er faen meg helsprøtt at samtlige PL-fans har klaget i hundre år på nivået på dommerstanden i serien, og når tiltak gjøres for å høye nivået klager man over at det tar litt for lang tid på avgjørelsene mer eller mindre aller første gang det ble tatt i bruk. Det er helt utrolig. 

Årets generalisering. VAR kan ikke komme fort nok! 

 

 

...men det hjelper lite når ikke publikum får vite alt som skjer.

Forstår ikke hva du mener her. Publikum ser jo at det er en felling, eller hands eller takling - og forstår jo, gjetter ca 90%!, hva situasjonen handler om. Tidsbruken derimot blir bedre med erfaring. 

 

 

Det er jeg ikke enig i - et godt eksempel er kampen i går hvor produsent ikke klarer å ha bildene klare for å vise situasjonen som skal vurderes av dommer. Den første situasjonen var vel den som ble annulert for offside, men ingen kunne gjette om det var på grunn av offsiden eller knuffingen i feltet. Og straffesituasjonen med Salah tok hele 3 minutter og 54 sekunder å avgjøre. 

 

Det går greit at man ikke vet hva som skjer i noen sekunder, det kan til og med øke spenningen på stadion, men det MÅ gå mye mer effektivt enn det gjør nå. I Serie A har det gått seg til litt, men fortsatt er det altfor mye surr. I Bundesliga har det jo bare vært masse tekniske problemer og MLS har jeg ikke sett på, men der fungerer det ganske greit.

 

Både spillere, publikum på stadion, tv-seere og dommeren blir forvirra. Derfor MÅ reprisene komme med én gang, ikke bare på tv men også på stadion. 

 

Utdrag fra Daily Mail:

But the flow of the game was constantly interrupted and the fans inside Anfield had no access to replays meaning they spent a lot of time sitting and waiting rather than watching.

 

‘Are we going to start taking goals away from the entertainment for those slight margins. That is a worry,’ said Pardew aftewards, and he was the winning manager.
 

Though it was a terrific game, a proper cup-tie, it hat was despite rather than because of VAR. To add to the confusion, only four minutes of overtime was played at the end of the first half even though the delays had been a lot longer that.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-5320423/Liverpool-2-3-West-Brom-Rodriguez-inspires-FA-Cup-upset.html

 

 

Er fullstendig enig med Pardew her. 

 

Alt nytt er skummelt vet du.

 

Det blir bare å putte ord i munn. Har vært stor tilhenger av videodømming på dette forumet her tidligere, og har heiet på det lenge. Men jeg mener foreløpig systemet ikke er godt nok, og håper på enkelte forbedringer før det tas i bruk. Å kritisere noe betyr ikke at jeg hater det.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det ikke godt nok når systemet et såpass ungt. Men et sted må det jo begynne. Må regne med litt startvansker, når vi ser hvor mye mindre dommerfeil det har blitt i serie A. Engelsk dommerstanden har slitt i årevis med feilaktige (og menneskelige) feil som nå endelig kan få kvitt. Hvor mange feilaktige offsidemål fikk eks United i fjor?

 

Når filming slåes så hardt ned på i år blir det enda vanskeligere for syndere å jukse til seg straffespark med VAR på fersken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...