Gå til innhold

Kamptråd: Liverpool vs West Brom


Danielzu

Anbefalte innlegg

Ja, United fikk også et par mål feilaktig annulert i fjor, skulle gjerne hatt videodømming på de også. Eller de to røde kortene Rojo skulle hatt, ville han nok fått med VAR. 

 

Det tar tid å få opp effektiviteten, ikke minst det å sy VAR sammen med tv-produksjonen, det skjønner jeg. Men jeg håper det heller går noen år før de implementerer det i Premier League sånn at man er kvitt alle de verste barnesykdommene. Mitt største mareritt er hvis det blir VAR i sin nåværende form under VM allerede til sommeren. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå blir dette off-topic, mulig dette kan flyttes til en annen tråd.

 

 

Det er faen meg helsprøtt at samtlige PL-fans har klaget i hundre år på nivået på dommerstanden i serien, og når tiltak gjøres for å høye nivået klager man over at det tar litt for lang tid på avgjørelsene mer eller mindre aller første gang det ble tatt i bruk. Det er helt utrolig. 

Årets generalisering. VAR kan ikke komme fort nok! 

 

 

...men det hjelper lite når ikke publikum får vite alt som skjer.

Forstår ikke hva du mener her. Publikum ser jo at det er en felling, eller hands eller takling - og forstår jo, gjetter ca 90%!, hva situasjonen handler om. Tidsbruken derimot blir bedre med erfaring. 

 

 

Det er jeg ikke enig i - et godt eksempel er kampen i går hvor produsent ikke klarer å ha bildene klare for å vise situasjonen som skal vurderes av dommer. Den første situasjonen var vel den som ble annulert for offside, men ingen kunne gjette om det var på grunn av offsiden eller knuffingen i feltet. Og straffesituasjonen med Salah tok hele 3 minutter og 54 sekunder å avgjøre. 

 

Det går greit at man ikke vet hva som skjer i noen sekunder, det kan til og med øke spenningen på stadion, men det MÅ gå mye mer effektivt enn det gjør nå. I Serie A har det gått seg til litt, men fortsatt er det altfor mye surr. I Bundesliga har det jo bare vært masse tekniske problemer og MLS har jeg ikke sett på, men der fungerer det ganske greit.

 

Både spillere, publikum på stadion, tv-seere og dommeren blir forvirra. Derfor MÅ reprisene komme med én gang, ikke bare på tv men også på stadion. 

 

Utdrag fra Daily Mail:

 

But the flow of the game was constantly interrupted and the fans inside Anfield had no access to replays meaning they spent a lot of time sitting and waiting rather than watching.

 

Are we going to start taking goals away from the entertainment for those slight margins. That is a worry,’ said Pardew aftewards, and he was the winning manager.

 

Though it was a terrific game, a proper cup-tie, it hat was despite rather than because of VAR. To add to the confusion, only four minutes of overtime was played at the end of the first half even though the delays had been a lot longer that.

 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-5320423/Liverpool-2-3-West-Brom-Rodriguez-inspires-FA-Cup-upset.html

 

 

Er fullstendig enig med Pardew her. 

 

Alt nytt er skummelt vet du.

 

Det blir bare å putte ord i munn. Har vært stor tilhenger av videodømming på dette forumet her tidligere, og har heiet på det lenge. Men jeg mener foreløpig systemet ikke er godt nok, og håper på enkelte forbedringer før det tas i bruk. Å kritisere noe betyr ikke at jeg hater det.

Det Pardew sier her er jo total BS (det som jeg har markert med fet skrift), og helt merkelig hvordan man kan være enig i at feilaktige avgjørelser burde stå. Avgjørelsene var klare, han er bare sur fordi systemet virket mest mot hans lag i denne kampen. 

 

Og jeg er også enig med deg at flyten kunne vært raskere, men systemet er som sagt ungt og trenger tid. Det viktigste var at alle avgjørelsene var korrekte.

Endret av Colin.
Lenke til kommentar

Føler det er en risk for at dommere kommer til å bli feigere og feigere til å dømme og at VAR kommer til å bli brukt mer og mer i hver kamp. Det fører til mer kjip overtid, hvor lag oftere er opptatt av å ødelegge enn å spille fotball. Dessuten er dommere ræva til å gi nok tilleggstid fra før, 4 minutter var jo en vits, da Salah situasjonen omtrent brukte så lang tid alene.

Endret av Maefteda
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler det er en risk for at dommere kommer til å bli feigere og feigere til å dømme og at VAR kommer til å bli brukt mer og mer i hver kamp. Det fører til mer kjip overtid, hvor lag oftere er opptatt av å ødelegge enn å spille fotball. Dessuten er dommere ræva til å gi nok tilleggstid fra før, 4 minutter var jo en vits, da Salah situasjonen omtrent brukte så lang tid alene.

 

Enig. Leste en interessant artikkel på det her:

 

VAR is taking too long – referees must learn to trust their new assistant

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...