Gå til innhold

KOMMENTAR: – Få opp kvaliteten på iOS, Apple!


Anbefalte innlegg

IOS11 på min iPad Air er bare helt forferdelig. Det gikk fra og være et utmerket apple produkt til å bli tregt og buggete. Jeg har sjekket om det har noe med batteriet og gjøre men det er fortsatt bra. Jeg merker også at min Samsung s7 har blitt både tregere og har fått dårligere batteritid rett etter oppdateringen til Android 7.0 så jeg mistenker planed obsolescence er vanlig hos flere enn apple. Håper det skjer en opprydding i bransjen etterhvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min iPhone 7 og min iPad Air har tidvis sine bugs ja, men ikke engang i nærheten av like mye som jeg opplevde på tilsvarende produkter med Android.

 

Har prøvd både Sony, Samsung, LG, Huawei, HTC og Motorola telefoner og padder og samtlige har fått ett eller annet problem som enten har gjort dem ubrukelige eller fryktelig irriterende etter kort tid.

 

Siste var en Huawei P9. Den mistet WiFi stadig vekk, bluetooth fungerte bare sporadiek og den kuttet samtaler uten noe forklaring. Treg som pokker ble den også etter kun et halvt år i bruk...

 

Jeg savner mulighetene for tilpasning av menyene i Android, men det er ikke nok til å lokke meg tilbake...

 

Har hatt Huawei P9 siden den ble lansert. Ingen problemer. Har overlevd utallige fall på betong,asfalt og parkett uten noe som helst knust glass. Like rask som den var ny er den også. Har i dag 30 gig i bruk på internminne og 100gb på sd kort. Utmerket ytelse.

Ang wifi så må du ikke bruke den smart funksjonen.

Da kobler den til 4g dersom den føler at wifien er iferd med å svekkes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Har også hatt mitt utvalg av både iPhone og Android. Og Per dags dato, er det iPhone 4s som er den telefonen jeg har hatt lengst, med sine 3 år. Da jeg valgte å bytte den ut, var det rett og slett fordi jeg var sugen på noe nytt. Aldri, til dags dato, har jeg hatt en telefon med så lite problemer som 4s. Den funket som den skulle fra dag 1, og til jeg byttet den ut med 5s. Denne hadde jeg svært mye problemer med, at jeg gikk over til Android, og har hatt det siden. Siste telefonene jeg har eid er huawei p9, og nå p10 plus. Som HrOnsdag nevner, hadde jeg også problemer med bluetooth, men for min del stoppet problemene her. Beste tlf jeg har eid siden iPhone 4s. P10 plus er jeg også veldig fornøyd med, og opplever ikke problemer med bluetooth i den grad som med min p9. Problemene jeg hadde med 5s, var så omfattende at jeg har ikke fått meg til å gå til ios etter dette. Kan nevne bluetooth /wifi problemer, batteritid på 2-3 timer i standby med kun Spotify kjørende i bakgrunnen, ekstremt overoppheting, bluescreen (ja du leste riktig) m.m. Helt sikker bare en mandagstelefon, men hadde uansett forventet bedre fra Apple.

 

Hva var problemene med 5 S da? har hatt den i flere år og har til dags dato ikke hatt noen problemer med den og heller ikke Samsung Galaxy s 7 så hvordan alle folk får så mye problemer med en mobil telefon er en gåte!

Han skrev hva slags problemer han har hatt å så spør du allikevel??? 5S er ikke akkurat ukjent for å være feilfri.

 

Jeg har S7 (knust skjerm) og S7 edge. Seriøse Bluetooth problemer på S7 edge. Helt vanlig med bugs. Er ingen gåte.. Det kalles software.. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde også iPhone 4 som min siste iPhone. Før jeg i fjor kjøpte iPhone X.

 

Liker egentlig android mer. Og ville kjøpe Pixel 2 xl. Men den kom jo ikke hit.

 

Jeg har dog bare hatt dårlig erfaring med android i dette tidsrommet. Galaxy s4 galaxy s6 Edge og s7 Edge. S7 Edge var kjempe ille. Var flere apper som drepte batteriet. Den ble fort treig i animasjonene. Apper klikket osv.

 

iPhone X har sine problemer. Men langt i fra som min siste android telefon. Gleder meg bare til Pixel blir offisielt tilgjengelig her til lands og ikke som gråimport. Da blir jeg sikkert å bytte over igjen.

Morsomt det der med forskjellige brukeropplevelser, for meg er S7 den desidert beste telefonen jeg har hatt, og jeg har vært innom mange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hadde også iPhone 4 som min siste iPhone. Før jeg i fjor kjøpte iPhone X.

 

Liker egentlig android mer. Og ville kjøpe Pixel 2 xl. Men den kom jo ikke hit.

 

Jeg har dog bare hatt dårlig erfaring med android i dette tidsrommet. Galaxy s4 galaxy s6 Edge og s7 Edge. S7 Edge var kjempe ille. Var flere apper som drepte batteriet. Den ble fort treig i animasjonene. Apper klikket osv.

 

iPhone X har sine problemer. Men langt i fra som min siste android telefon. Gleder meg bare til Pixel blir offisielt tilgjengelig her til lands og ikke som gråimport. Da blir jeg sikkert å bytte over igjen.

Morsomt det der med forskjellige brukeropplevelser, for meg er S7 den desidert beste telefonen jeg har hatt, og jeg har vært innom mange.
Jau helt enig i det. Men det er jo ikke spesielt til telefoner. Kan gjelder biler, datamaskiner etc

 

Tror bare at når man har en veldig dårlig opplevelse med et produkt / et merke så er det vanskelig å fortsette med det. Men ja fullt klarer at for mange var s7 Edge en fantastisk tlf.

 

Og det var min og. De første 2 ukene før problemene kom.

Lenke til kommentar

Min iPhone 7 og min iPad Air har tidvis sine bugs ja, men ikke engang i nærheten av like mye som jeg opplevde på tilsvarende produkter med Android.

 

Har prøvd både Sony, Samsung, LG, Huawei, HTC og Motorola telefoner og padder og samtlige har fått ett eller annet problem som enten har gjort dem ubrukelige eller fryktelig irriterende etter kort tid.

 

Siste var en Huawei P9. Den mistet WiFi stadig vekk, bluetooth fungerte bare sporadiek og den kuttet samtaler uten noe forklaring. Treg som pokker ble den også etter kun et halvt år i bruk...

 

Jeg savner mulighetene for tilpasning av menyene i Android, men det er ikke nok til å lokke meg tilbake...

 

Jeg har hatt en P9 i over et år nå og den er like sprek enda :-). Skal dog sies at jeg har latt være å oppdatere til siste andriod versjon pga Bluetooth bugs.

Lenke til kommentar

En annen ting som også er trist, er mengden bugs og sikkerhets-flaws som dukker opp på OS X (altså desktop; Mac). 

Jeg elsker OS X, men samtidig gremmes jeg over kvaliteten. Sukk..! 

 

Også på andre fronter begynner kvaliteten å vannes ut … 

Kort anekdotisk opplevelse fra i dag, da jeg prøvde å leie meg film fra Apple.. 

 

I dag prøvde jeg forøvrig å leie en film via iTunes på AppleTV.

 - Fikk ikke til, da kredittkortet ikke lenger var gyldig

 - Logget på websiden, men husket ikke "sikkerhetskode".

- Fikk lov til å lage nye sikkerhetskoder uten videre! WTF!? Hva er da vitsen ... (Prøv selv; du kan nullstille dine sikkerhetskoder uten å være innlogget, og uten å måtte bekrefte via mail/sms på web ... https://appleid.apple.com/)

 - Jeg la så inn kredittkortet mitt her

 - Fikk fortsatt ikke se video; kom en feilmelding ang. visa-kortet i siste steg hver eneste gang

 - Etter mye bannig og roting tok jeg opp iTunes-app'n på Mac'n (ikke web-siden).

 - Fikk flust av feilmeldinger. Maskina måtte verifiseres..? Wtf? Kredittkortet mitt la jeg inn for n'te gang. 

 - Da fikk jeg endelig lov til å leie video (i iTunes på Mac'n). 

 - ... og jeg fikk heldigvis lov til å spille den av på AppleTV'n også. 

 

 

Og PS: Hvorfor støtter ikke apple to-faktor autentisering på web? Kun mobil/tablet, såvidt jeg kan se ..? 

Lenke til kommentar

Har fortsatt min Samsung Note 4. Strålende fornøyd. Har hatt den i snart 4 år. Rootet den i jula (siden Samsung ikke slipper Android 7 og 8 til denne), og har nå versjon 7.2.1. Fikk en helt ny mobil ;)

 

Min neste mobil blir en med brettbar skjerm eller noe lignende.

 

Den største ulempen (for min del) med Note 4 kontra toppmodellene i dag, er batteritiden og kamera.

Lenke til kommentar

Haha dette er alt eplefolk opplever, men nekter å innrømme pga av merket bak på varen xD

Har nå en Galaxy S8. Den er langt ifra feilfri, men fortsatt en god mobil.

Beste feilfrie mobil jeg har hatt er en NEXUS 5. RIP etter masse knall og fall.

Endret av MrLuni
  • Liker 2
Lenke til kommentar

bluescreen (ja du leste riktig)

iPhone BSOD (blue screen of death, kan også være rød skjerm) indikerer en fysisk feil på telefonen. Kan være ødelagt connector mellom hovedkort og skjerm eller lignende type skade. Så tror nok din iPhone 5s hadde en indre, fysisk skade.

 

Har hatt en iPhone 5s i fire år nå, og ikke opplevd noen av de samme feilene som deg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...