Gå til innhold

Heavy Rain-studioet anklages for å være en arbeidsplass preget av sexisme og rasisme


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

- "Med-grunnlegger Guillaume de Fondaumière anklages på sin side for å legge an på ansatte, noe også han avviser på det sterkeste."

 

Det kommer helt an på hvordan man definerer "å legge an på".

 

Med mindre selskapet forbyr co-workers å date'e seg imellom, så tviler jeg på om at det hadde vært så mange som hadde klaget om det hadde vært omvendt.

 

Om noen føler seg sexuelt trakkasert er en helt annen sak, og forståelig nok i så måte.

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

I tillegg har han ifølge anklagene gjentatte ganger kommet med drøye vitser, upassende kommentarer mens hans kone har vært tilstede...

 

 

 

 

Iiiik, håper noen forsvarte hennes ære...

:cry:

 

 

 

- Slik det ble vinklet i artikkelen så var disse upassende kommentarene rettet imot henne, og i så måte ville det ha vært like krenkende, om ikke mer krenkende om hun ikke hadde vært tilstede.

Lenke til kommentar

I dagens SJW samfunn er det vanskelig for mange å forstå at det å ikke være politisk korrekt og ikke stueren på uttalelser, IKKE er det samme som å være rasistisk, sexistisk og alt annet som slutter på isk. Man kan ikke lenger spøke kolleger i mellom uten at minst en person, ofte en venstrevridd feminist, skal føle seg støtt, ofte på andres vegne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

På norsk heter det ikke sexisme men kjønnsdiskriminering.

 

Det er et lånord fra engelsk, men det er etablert nok i Norge til å dukke opp i ordboken og Store Norske Leksikon. Men takk for at du påpeker at det ikke har norsk opphav. Skal bruke kjønnsdiskriminering neste gang.

Lenke til kommentar

Og kommentarfeltet er som vanlig langt av skiva. Imponerende hvor ignorant det er mulig å være faktisk.

Nei, det som er imponerende er hvor hellig følelsene til folk er i dag og en total besatthet av offer roller. Her skal den minste ting tolkes som rasisme, kjønnsdiskrimminering og seksuell trakassering. Det er noe som heter overfølsomhet og offeret har ikke nødvendigvis definisjonsmakten. Denne metoo kampanjen og media generelt mangler edruelighet og grenser ofte over til å være sosiopatiske selv.

 

Altså, når jeg gikk på IKT på vgs, gikk humor som dette over en lav sko. STIKKORDET her er humor. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Og kommentarfeltet er som vanlig langt av skiva. Imponerende hvor ignorant det er mulig å være faktisk.

Nei, det som er imponerende er hvor hellig følelsene til folk er i dag og en total besatthet av offer roller. Her skal den minste ting tolkes som rasisme, kjønnsdiskrimminering og seksuell trakassering. Det er noe som heter overfølsomhet og offeret har ikke nødvendigvis definisjonsmakten. Denne metoo kampanjen og media generelt mangler edruelighet og grenser ofte over til å være sosiopatiske selv.

 

Altså, når jeg gikk på IKT på vgs, gikk humor som dette over en lav sko. STIKKORDET her er humor.

At folk blir støtt er ikke noe nytt. Er enig i at folk blir støtt veldig fort, men det ironiske er jo at alle dere som roper av full hals at det er så teit at andre er støtt, nettopp er det selv. Dere er støtt over at andre er støtt. Det er ganske sykt. Bare ta det med en klype salg og move on. Trenger ikke være den store saken.

 

Og det tar meg tilbake til denne spesifikke saken. Akkurat hva som har skjedd her vet jo hverken du eller jeg. Vi kan ikke omtale oss om arbeidsforholdene hos Quantic Dream. Vi har fått to sider av en historie, men har for lite grunnlag å konkludere på. Men en erfaring jeg har gjort meg er at slike klager ikke oppstår i et vakuum. Noe rot i virkelighet har det nok sannsynligvis. Det er de færreste som går ut med slike anklager just for the hell of it.

 

Avslutningsvis vil jeg bare si at du og dine ikke kan avfeie ALT av nyhetssaker som oppstår med at folk blir for lett krenket. Metoo har heldigvis fått frem mye grums, og mer kommer det til å bli. Alt fra politikere i alle store parti i Norge (!!!) til mektige Hollywood-kjendiser. Og bra er det at det kommer frem. Få bort ukulturen. Og det helst før jeg får en datter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Samtidig blir kristne gradvis utslettet fra Midtøsten, kvinner og barn selges på slaveblokker i Libya, det finnes ca. 30 millioner slaver i dag i Asia og Afrika, rundt 10 muslimske land nekter jøder innreise, kvinner behandles som annenrangs borgere i de aller fleste muslimske land, minoriteter forfølges i Afrika og Midtøsten osv..osv...
Men la oss heller snakke om "sårende ord" ytret av "hvite menn".

Det kalles "kulturell marxisme".

 

Dette var sikkert i all hovedsak vanlige humoristiske bemerkninger og vitser, og en eller annen krenket venstreliberal SJW løpte og klaget til pressen.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Samtidig blir kristne gradvis utslettet fra Midtøsten, kvinner og barn selges på slaveblokker i Libya, det finnes ca. 30 millioner slaver i dag i Asia og Afrika, rundt 10 muslimske land nekter jøder innreise, kvinner behandles som annenrangs borgere i de aller fleste muslimske land, minoriteter forfølges i Afrika og Midtøsten osv..osv...

Men la oss heller snakke om "sårende ord" ytret av "hvite menn".

Det kalles "kulturell marxisme".

 

Dette var sikkert i all hovedsak vanlige humoristiske bemerkninger og vitser, og en eller annen krenket venstreliberal SJW løpte og klaget til pressen.

Så i en diskusjon om et usunt arbeidsmiljø går du løs på muslimer, afrikanere og hva det måtte være. Kan ikke se det har noe med saken å gjøre. Kanskje et av de verste forsøkene på whataboutism jeg har sett. Det at du avslutter med en konklusjon som er basert på et fullstendig fravær av fakta, i tillegg til noen rolige nedsettende begreper, sier mye om hvor lite ammunisjon du egentlig har i denne diskusjonen. Bedre lykke neste gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

På norsk heter det ikke sexisme men kjønnsdiskriminering.

 

Det er et lånord fra engelsk, men det er etablert nok i Norge til å dukke opp i ordboken og Store Norske Leksikon. Men takk for at du påpeker at det ikke har norsk opphav. Skal bruke kjønnsdiskriminering neste gang.

"sexisme" xD drep meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...