Gå til innhold

143 kilowattimer gir rekkevidde på minst 640 kilometer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Kommer den med hengerfeste?

Har du sett mange Lamborghini-er med hengerfeste? Tror du behovet er stort eller tror du dette er en familiebil for Ola og Kari Nordmann?

 

 

Aldri si aldri. Trodde faktisk ikke det fantes selv før jeg googlet det ;-)

 

lamborghini-towing-a-trailer.jpg

Endret av CaZpeR
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hehe, ikke verst! :) Du tok meg på den, men må vel innrømme at jeg har et poeng likevel?

Ja. Absolutt. Men poenget er vel ikke hengerfeste i seg selv. Folk flest ønsker en helverdig elbil som kan «alt». Altså en som kan brukes til det meste og derav også hengerfeste.

 

Er vel kun tesla model x som har hengerfeste per dags dato av elbilene i det norske markedet.

Lenke til kommentar

Fisker er og blir en svada produsent. De lyver så det renner av dem. Faststoff batteriene og hurtiglading på umulig få minutter er pisspreik. Ferdig snakka.

 

Details... schmetails.. Med mindre det er et batteri som kan byttes med en enkel operasjon, men det er det vel ingen som har funnet en god løsning på enda..

Det ideelle måtte jo være flytende elektrolytt som etter utlading kan pumpes ut og erstattes med ferdig opplada elektrolytt..

Lenke til kommentar

Med mindre det er et batteri som kan byttes med en enkel operasjon, men det er det vel ingen som har funnet en god løsning på enda..

 

http://fortune.com/2015/06/10/teslas-battery-swap-is-dead/

 

 

 

When Tesla sent out an initial round of about 200 invitations to test the battery swap program only about four to five people opted to try it, Musk told shareholders at Tesla’s annual meeting Tuesday at the Computer History Museum in Mountain View, Calif. And each of those respondents used the swap service just once.

 

Lenke til kommentar
Ja. Absolutt. Men poenget er vel ikke hengerfeste i seg selv. Folk flest ønsker en helverdig elbil som kan «alt». Altså en som kan brukes til det meste og derav også hengerfeste. Er vel kun tesla model x som har hengerfeste per dags dato av elbilene i det norske markedet.

Hengerfeste-argumentet har blitt litt hakk i plata. Det er et reelt problem, men dras kanskje litt vel ofte fram. Sånn som denne gangen. Det er mange elbiler som burde hatt både hengerfeste og på andre måter vært mer allroundere for vanlige folk, men for akkurat sportsbiler synes jeg det er litt sært å dra frem hengerfestet som første store ankepunkt.

 

Jeg synes det er interessant at den har fått 4 fullverdige seter (i motsetning til folkefrakterne til Tesla som har 5-7 seter) og i motsetning til mange andre sportsbiler som har enten 2 fullverdige eller 2 fullverdige + 2 pygme-seter. Etter å ha lest kritikk og synsinger side opp og side ned om Tesla model X sine måkevinger i årevis så hadde vel denne fortjent desto mer kritikk for å ha dobbelt så mange veldig sære dørkonstruksjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

640km. Akkurat det samme som tripptelleren min stod på når jeg tanket 39liter bensin på min bil i dag. 

Anyway fin bil men jeg tror min er mere miljøvennlig. Tror jeg kan kjøre lenge før utslippene til produksjon av batteri er brukt.

Dessuten er det liten forskjell på CO2 i bruk. Min ligger rett over en tesla S. (Tysk energimiks)vil tro denne bruker litt mere. Spesielt nå om vinteren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...