Gå til innhold

Savner ungdomsskolen


Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 20 år som den siste tiden har tenkt mye på «gamle dager» og hvor annerledes ting var da i forhold til nå. Jeg savner livet på ungdomsskolen. Klassen min var så bra. Alle var venner, jentene som guttene. Vi fant på mye sammen, både på skolen, men også på fritiden. Vi opplevde så mye gøy på skolen. Mange morsomme skoleprosjekter, klassetur til utlandet, overnattingsturer i skogen og mye annet. Jeg savner det. Det felleskapet og tryggheten vi hadde i hverandre. Vi var til og med gode venner med lærerne.

 

Nå er det 5 år siden vi skiltes. Og siden da har vi gått på videregående. Nå er alle spredt overalt. Noen har flyttet, noen har blitt samboere, mens andre fremdeles bor hjemme med foreldrene. Ting er så annerledes. Jeg har ikke kontakt med noen fra klassen, selv om jeg ønsker det. Jeg har prøvd, men folk er opptatte med sine nye liv. Jeg bare savner tiden på ungdomsskolen så mye. Vi hadde ingen bekymringer.. Savner også alle morsomme skoleturer vi var på! Vi var vel på 4-5 turer i løpet av de 3 årene på ungdomsskolen. Jeg husker alle turene som om det var igår. Det er så sårt fordi jeg nøt aldri ungdomstiden. Jeg tenkte ikke over at livet går fort. Jeg anger på at jeg ikke pustet mer med magen og nøt øyeblikkene mer. Det gjør vondt, skikkelig vondt, av å tenke på at ungdomsskolen er over for alltid. Det gjør vondt å tenke at vi som en gang var 15 år nå er 20 år og klare til å starte livene våre som voksne mennesker.. Jeg vil bare tilbake til ungdomsskolen og til den gamle klassen min. Jeg vil bare klemme alle, nyte øyeblikket og håpe at vi er venner for alltid. Selv om jeg innerst inne vet at den tiden er over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg er 35 og tenker jeg ikke hadde det gøy nok i 20årene...  Tankene dine er vel normale, og når det gjelder vennekrets.. Har vel samboeren og en haug familie som irriterer meg... Ellers har jeg 2 kompiser fra barneskolen som jeg har god kontakt med og treffes til tider...

 

Tiden er aldri over.. du er bare 20.. Om du virkelig ønsker å oppleve verden så har Walt Disney World i Florida alltid ledige plasser om du er en sosial person :) De betaler flybilett og alt... Men du tjener knappe 80kroner timer :p

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Det er så sårt fordi jeg nøt aldri ungdomstiden. Jeg tenkte ikke over at livet går fort. Jeg anger på at jeg ikke pustet mer med magen og nøt øyeblikkene mer.

 

Ikke gjør den samme feilen med hva enn du holder på med nå og fremover. Det er ikke slutt på moroa. Den er bare annerledes og med andre mennesker enn dem du gikk på ungdomsskolen med.

 

Etter hvert blir du nok mer komfortabel med det og begynner å kjenne på at det er bedre å være voksen enn tenåring.

Lenke til kommentar

Har hatt det på samme vis som deg, men av andre grunner.

 

Venner og epoker i livet kommer og går. Ikke tenk tilbake på ungdomsskolen som høydepunktet i livet ditt; men som et godt kapittel i livet ditt du kan verdsette. 

 

høres nesten ut som "Joker-50-år" i det siste avsnittet mitt  :huh:

Endret av Jokerjævel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, jeg er 35 og tenker jeg ikke hadde det gøy nok i 20årene...  Tankene dine er vel normale, og når det gjelder vennekrets.. Har vel samboeren og en haug familie som irriterer meg... Ellers har jeg 2 kompiser fra barneskolen som jeg har god kontakt med og treffes til tider...

 

Tiden er aldri over.. du er bare 20.. Om du virkelig ønsker å oppleve verden så har Walt Disney World i Florida alltid ledige plasser om du er en sosial person :) De betaler flybilett og alt... Men du tjener knappe 80kroner timer :p

 

Om man virkelig ønsker å oppleve verden drar man vel ikke til Disney World i Florida? 

Lenke til kommentar

En ting som forundrer meg litt. Jeg kan til dels forstå  det, men sett ifra en egen person, synes jeg det er litt spesielt. Du skriver dere hadde så god kontakt og alle var venner omtrent, slik jeg forstod det. Da synes jeg er litt rart at dere ikke har noe kontakt lengre nå. Jeg var absolutt ikke populær på ungdomsskolen. Hadde kun tre venner, men jeg er venner med dem i dag. Ikke alle jeg har like ofte kontakt med, men vennskapet er der og vi har god kontakt når vi først er sammen, vil jeg påstå. 

 

Men det er jo slik selvfølgelig, at vi har forskjellige epoker i livet og plutselig havner vi i forskjellige livssituasjoner og kontakten blir ikke den samme. Det dumme er hvis den ene i relasjonen, ønsker mer kontakt eller har bedre tid. 

 

Uansett, tror jeg det viktig, som nevnt over her.. At vi klarer å nyte den tiden vi lever i nå. Det er selvfølgelig helt greit å se tilbake på fortiden. Både de gode og de vonde øyeblikkene. Det er sunt så lenge dette gjøres med måte. Men ikke la det bli en negativ ting, lær og gå videre. Nyt den tiden du har nå. Ikke tenk at du vil sitte åtte år senere og tenke det samme om denne tiden også :) Men det er mulig det er en menneskelig ting å gjøre. 

Lenke til kommentar

Tiden er aldri over.. du er bare 20.. Om du virkelig ønsker å oppleve verden så har Walt Disney World i Florida alltid ledige plasser om du er en sosial person :) De betaler flybilett og alt... Men du tjener knappe 80kroner timer :p

 

Jeg reiste til disney da jeg var 20, jobbet i restauranten og tjente som du sier lite - var 6 dollar timen i 2005, men vi fikk 300 dollar dagen i tips (og det er nok mye mer nå), og jeg hadde mitt livs beste år, reiste og opplevde veldig mye og fikk mange gode venner, så det programmet anbefales =) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tja, jeg er 35 og tenker jeg ikke hadde det gøy nok i 20årene...  Tankene dine er vel normale, og når det gjelder vennekrets.. Har vel samboeren og en haug familie som irriterer meg... Ellers har jeg 2 kompiser fra barneskolen som jeg har god kontakt med og treffes til tider...

 

Tiden er aldri over.. du er bare 20.. Om du virkelig ønsker å oppleve verden så har Walt Disney World i Florida alltid ledige plasser om du er en sosial person :) De betaler flybilett og alt... Men du tjener knappe 80kroner timer :p

 

Om man virkelig ønsker å oppleve verden drar man vel ikke til Disney World i Florida? 

 

Tja, nå tenkte jeg på å dra dit å jobbe... Jobbet selv der, og den beste sammenligneningen er ett helt år som Russ :p

Du bor i ett boligkompleks med 140 andre nordmenn, og ca 3000 andre personer fra hele verden som du kommer tett innpå.. Treffer nye mennesker hver eneste dag og jobber ræva av deg for 70-80 kroner timen...

 

Så det var den sosiale biten jeg tenkte på ;)

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

 

Tiden er aldri over.. du er bare 20.. Om du virkelig ønsker å oppleve verden så har Walt Disney World i Florida alltid ledige plasser om du er en sosial person :) De betaler flybilett og alt... Men du tjener knappe 80kroner timer :p

 

Jeg reiste til disney da jeg var 20, jobbet i restauranten og tjente som du sier lite - var 6 dollar timen i 2005, men vi fikk 300 dollar dagen i tips (og det er nok mye mer nå), og jeg hadde mitt livs beste år, reiste og opplevde veldig mye og fikk mange gode venner, så det programmet anbefales =) 

 

Jeg jobbet i Raiden i 2006 :) Og det var jo gøy med Snickabo hver mandag :)

Lenke til kommentar

 

Jeg jobbet i Raiden i 2006 :) Og det var jo gøy med Snickabo hver mandag :)

Skål Shetland ;)

Var faktisk tilbake der i sommer for første gang siden 05, og det har skjedd store forandringer ! 

 

Har fått samboer siden jeg var der sist, har sterkt vurdert å reise til Orlando på en liten USA-ferie, og eventuelt cruise nedover til Miami i samme slengen sammens med dama :)  Har du noen råd for rimeligst mulig opphold, ser at alle Disney Hotellene er rimelige svindyre... Så jeg må vel styre unna de :)

 

Har ønske om å besøke alle parkene, så har sett litt på pakkepriser med hotell..

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

 

 

Jeg jobbet i Raiden i 2006 :) Og det var jo gøy med Snickabo hver mandag :)

Skål Shetland ;)

Var faktisk tilbake der i sommer for første gang siden 05, og det har skjedd store forandringer ! 

 

Har fått samboer siden jeg var der sist, har sterkt vurdert å reise til Orlando på en liten USA-ferie, og eventuelt cruise nedover til Miami i samme slengen sammens med dama :)  Har du noen råd for rimeligst mulig opphold, ser at alle Disney Hotellene er rimelige svindyre... Så jeg må vel styre unna de :)

 

Har ønske om å besøke alle parkene, så har sett litt på pakkepriser med hotell..

 

Var der med kona. Vi bodde på holiday inn lake buena vista rett nedfor butikken/bensinstasjonen i nærheten av Vista Way. Enkelt å kjøre til alle attraksjonene derfra, det var basseng på hotellet og prisen var absolutt overkommelig. Kort vei til I-4. Det er DYRT å være turist der, holy smokes, parkene er ikke billige. 

Endret av rabs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...