Gå til innhold

Tidal kan gå ned for telling i løpet av neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testet Tidal på nytt igjen for noen uker siden. Det ble med 10-15 minutter. Orker ikke den elendige Win-appen. Tregt og elendig grensesnitt.

Der er ingen app for Windows. Bare vanlig win32 program. Og programmet i windows ser jo faktisk talt bedre ut på flere punkter. Som f.eks om man bruker fullscreen visning ved musikk avspilling.

Ellers er det mye likt oppsettet til Spotify.

Fungerer også litt kjappere enn Spotify på min ca 7år gamle PC. Men Spotify er mer praktisk totaltsett. Så blir bare den 3mnd gratis prøvetiden med Tidal. Selv om de har lossless.

Lenke til kommentar

 

Spotify finnes «overalt» og Spotify Connect er svært utbredt også blant DAB-radioer og andre ting. Slikt finnes ikke for Tidal i det hele tatt. I tillegg er det et dårlig navn på et produkt

Det finnes jo. Men veldig dårlig utbredt

Høre på musikk med høyttaleren til en DAB-radio må uansett være en kjip opplevelse.. Finnes vel ytterst få DAB-radioer med ok høyttalere/kabinett? Anbefaler Sonos og Bluesound som begge har helt greie små-høyttalere med direkte støtte for Tidal.

Endret av Joooakim
Lenke til kommentar

 

 

Spotify finnes «overalt» og Spotify Connect er svært utbredt også blant DAB-radioer og andre ting. Slikt finnes ikke for Tidal i det hele tatt. I tillegg er det et dårlig navn på et produkt

Det finnes jo. Men veldig dårlig utbredt
Høre på musikk med høyttaleren til en DAB-radio må uansett være en kjip opplevelse.. Finnes vel ytterst få DAB-radioer med ok høyttalere/kabinett? Anbefaler Sonos og Bluesound som begge har helt greie små-høyttalere med direkte støtte for Tidal.

Finnes vel. Men er ikke fan av Sonos sine.

Men spør vel feil mann der..

Dårligeste jeg har her i hus er vel billige DLS bokhylle høyttalere med 3" bass/mellomtone og 1,5" diskant med en dual voice coil 5" passiv Bose Sub på en Onkyo stereo reciver innpå ett "hobby rom" så.

Eller Logitech systemet på soverommet er vel hakket kjipere.

På stuen har jeg JBL TL260, Velodyne sub og JBL veggmontert center og surround osv.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har rippet alle mine (hundrevis) CD'er til wav/que-filer, så jeg slipper streaming tullet.

 

Hva med den dagen plateselskapene ikke går med på streaming lenger?

Hva når mobilmastene er uten strøm når du er ute på tur?

Eller der er dårlig dekning?

Eller de har fjernet favorittmusikken din fra spotify/tidal av lisensieringsgrunner?

 

Nei, jeg har alltid all musikken min med meg på min 128GB telefon.

Det eneste jeg bruker streaming til er for å oppdage ny musikk (skjer ikke veldig ofte), som jeg da kjøper lossless eller på CD og legger inn på telefonen som 320-mp3 (mer enn godt nok på farten), så har jeg den for ever!

 

Hjemme lytter jeg på lossless-filene på et godt anlegg selvfølgelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har rippet alle mine (hundrevis) CD'er til wav/que-filer, så jeg slipper streaming tullet.

 

Hva med den dagen plateselskapene ikke går med på streaming lenger?

Hva når mobilmastene er uten strøm når du er ute på tur?

Eller der er dårlig dekning?

Eller de har fjernet favorittmusikken din fra spotify/tidal av lisensieringsgrunner?

 

Nei, jeg har alltid all musikken min med meg på min 128GB telefon.

Det eneste jeg bruker streaming til er for å oppdage ny musikk (skjer ikke veldig ofte), som jeg da kjøper lossless eller på CD og legger inn på telefonen som 320-mp3 (mer enn godt nok på farten), så har jeg den for ever!

 

Hjemme lytter jeg på lossless-filene på et godt anlegg selvfølgelig.

Jeg falt aldri inn i spotify eller Tidal (selv om det følger med canal digital pakka mi)

 

Nå har jeg kastet alle mine CDr men finner alt lossless på nettet. Så over i mp3 format og på tlf.

Godt og høre at det er noen andre "old schools" der ute :p

Hvorfor betale for noe jeg kan gjøre bedre selv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp: Stikkordet er bedre!

 

Man laster ned filen 1(én)gang, og i lossless!

Og hverken dårlig dekning eller plateselskap kan hindre deg i å lytte til den senere!

 

Spotify og alle de andre er helt avhengig av tillatelse fra plateselskapene for å kunne gjør musikken tilgjengelig!

Imorgen kan plateselskapene inndra den tillatelsen, og starte streaming-tjeneste selv (til 100-dobbel pris)!

 

Inntil plateselskapene får den idéen; kos dere med streaming!

(Jeg og et par andre vil kunne fortsette å høre på all musikken vår etterpå også  :) )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har rippet alle mine (hundrevis) CD'er til wav/que-filer, så jeg slipper streaming tullet.

 

Hva med den dagen plateselskapene ikke går med på streaming lenger?

Hva når mobilmastene er uten strøm når du er ute på tur?

Eller der er dårlig dekning?

Eller de har fjernet favorittmusikken din fra spotify/tidal av lisensieringsgrunner?

 

Nei, jeg har alltid all musikken min med meg på min 128GB telefon.

Det eneste jeg bruker streaming til er for å oppdage ny musikk (skjer ikke veldig ofte), som jeg da kjøper lossless eller på CD og legger inn på telefonen som 320-mp3 (mer enn godt nok på farten), så har jeg den for ever!

 

Hjemme lytter jeg på lossless-filene på et godt anlegg selvfølgelig.

 

Eg har ingenting imot kjøp av CD og ripping, og har nokre hundre plater sjølv, men det var veldig til maling av fanden.

 

Dersom plateselskapa kuttar ut streaming (noko eg ikkje ser på som spesielt realistisk), så mistar du sjølvsagt tilgangen, akkurat på same måte som med TV og film på nettet. Veldig få kjøper film og seriar på plater lengre. Går Netflix dunken så mistar du tilgangen til alt.

 

At mobilmastene skal miste straumen er for det første særs lite sannsynleg. Spesielt at du skal vere i eit område der det tilfeldigvis kun er ei mast og dei har problem med den. I så fall er det sjeldan snakk om lengre nedetid og du kan alltid ha noko musikk lagra på telefonen. Er du på tur med rippa musikk så er den òg lagra på noko.

 

Dårleg dekning er eit stadig mindre problem, og dersom ein jamnleg køyrer gjennom eller oppheld seg i område med dårleg dekning, så kan ein laste ned meir i forkant.

 

At dei fjernar musikk er òg mogleg, men det er i så fall veldig unntaksvis.

 

For min del har eg merka ein forskjell med at eg lyttar mykje meir til ny musikk etter Spotify. Det var sjeldnare mellom kjøp av nye plater. Berre tilgangen til eit enormt bibliotek er etter mi meining vel verd 1200 i året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...