Gå til innhold

Modifisere kabelen til data-vifte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke noe spesifik ledning her, da det ikke er mye strøm. Men som Hårek sier, pass på å gjøre det skikkerlig, helst med loddebolt. Isoler skikkerlig med krympestrømpe etc etterpå. 

Okey.. skal ta en titt senere å se hva de har. Kan hende jeg har noe vifter liggende et sted.

Ja jeg har loddebolt og noe krympestrømper liggende et sted og har stor erfaringer med å lodde.

Lenke til kommentar

Vel, blir for klumsete og stor bit. Bedre å lodde 2 ledninger sammen. Jeg skal kun forlenge kabelen inne i PC'n slik at viften når frem til 4-pin PWM Power Distribution PCB.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så ikke det i farta jeg .. Åssen kvadrat vil du ha da?

 

 

Edit

Det jeg spør om er egentlig hvilken lengde skal du lodde inn og hva er effekten til vifta?

 

Hvis man sier max 2w (og 12v da) med en kobberleder på 2 meter (1*2 meter) så vil du trenge 0,034mm2 hvis jeg ikke har regnet feil. Med andre ord kan du bruke nesten hva du vil. 

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

 

Så ikke det i farta jeg .. Åssen kvadrat vil du ha da?

Jeg har ikke stor peiling på dette, men regner med jeg trenger noe ala 22AWG, ytrediameter ca. 1.3mm ikke større enn det.

~0.7mm for min del kanskje.

 

Jeg kan nok få regnet dette ut nøyaktig for deg - men jeg må vite lengden du trenger. Den går direkte inn i beregningen.

 

Du kan jo filtrere litt på Elfa - der finner du det meste du trenger til slikt.

https://www.elfadistrelec.no/no/kabler-og-ledninger/utstyrskabler/flertradet-ledning/c/cat-DNAV_PL_091205?q=*&sort=Price%3Aasc&filter_Category3=Flertr%C3%A5det+ledning&filter_Buyable=1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...