Gå til innhold

Norske IT-kvinner krever at toppledere tar avstand fra seksuell trakassering: – Vi har selv erfart denne adferden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123849734

Kan ikke bare kvinner dekke til med en burka eller niqab, så slipper de å bli utsatt for oss mannlige griser. Eller hva med å bare slutte å være så jævla innbilske? Man kan jo knapt snakke med en dame uten at de innbiller seg at de er din aller største drøm her i livet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QVZmonLc

Skal jeg anmelde alle jenter og kvinner som har tatt meg på rumpa/lagt hender på/mellom låra mine opp gjennom årene? Jenter er klåfingra som fy, og jo eldre jo verre blir de!

 

Det finnes garantert EKTE overgrepshistorier, men metoo-kampanjen er minst 50% piss fra folk som sipper seg til oppmerksomhet. Jenter oppfører seg identisk mot oss gutta som gutter gjør mot jenter, forskjellen er at vi sutrer ikke som bortskjemte snørrunger etterpå!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QVZmonLc

Kommentarer som de over er hvorfor denne bransjen sårt trenger en oppvekker. Og til mittvisningsnavn under her - har du så lite selvdisiplin at det er kvinners ansvar å ikke bli antastet, fornærmet og nedverdiget? Jeg blir kvalm!

 

Tror du gutter klår mer på kvinner en det kvinner klår på menn?

 

Forskjellen er vel at vi går ikke å dytter sex og kjønn opp i trynet på kvinner hele tiden. Vi trykker ikke utrigninger og korte skjørt opp i andres ansikt ene sekundet, stinkende av parfyme og idiotsminke, og forlanger respekt i det neste.

 

Slutt å utsett oss menn for det visuelle sexpresset hele tiden, slutt å se ut som begredlige bimboer med plastjur og tryne fult av sminke, skal se kvinner får respekt etterhvert. Respekt for hva de har mellom øra vel og merke, ikke kilo silikon.

Lenke til kommentar

Tror du gutter klår mer på kvinner en det kvinner klår på menn?

Forskjellen er vel at vi går ikke å dytter sex og kjønn opp i trynet på kvinner hele tiden. Vi trykker ikke utrigninger og korte skjørt opp i andres ansikt ene sekundet, stinkende av parfyme og idiotsminke, og forlanger respekt i det neste.

 

Slutt å utsett oss menn for det visuelle sexpresset hele tiden, slutt å se ut som begredlige bimboer med plastjur og tryne fult av sminke, skal se kvinner får respekt etterhvert. Respekt for hva de har mellom øra vel og merke, ikke kilo silikon.

 

 

 

Noe klarere eksempel på problemet tror jeg man skal lete lenge etter. Her var det mye vås.

 

Jeg håper du klarer å få bukt med denne bitterheten din, det er trist å se.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

 

Tror du gutter klår mer på kvinner en det kvinner klår på menn?

Forskjellen er vel at vi går ikke å dytter sex og kjønn opp i trynet på kvinner hele tiden. Vi trykker ikke utrigninger og korte skjørt opp i andres ansikt ene sekundet, stinkende av parfyme og idiotsminke, og forlanger respekt i det neste.

 

Slutt å utsett oss menn for det visuelle sexpresset hele tiden, slutt å se ut som begredlige bimboer med plastjur og tryne fult av sminke, skal se kvinner får respekt etterhvert. Respekt for hva de har mellom øra vel og merke, ikke kilo silikon.

 

 

 

Noe klarere eksempel på problemet tror jeg man skal lete lenge etter. Her var det mye vås.

 

Jeg håper du klarer å få bukt med denne bitterheten din, det er trist å se.

Det er vel en stor forskjell å påpeke disse problemene og det å få faktisk bedrive sexpress. Det går helt fint å behandle kvinner med respekt, selv om man mener at de er litt vel dømmende ovenfor menn og litt for innbilske.

Lenke til kommentar

 

 

Tror du gutter klår mer på kvinner en det kvinner klår på menn?

Forskjellen er vel at vi går ikke å dytter sex og kjønn opp i trynet på kvinner hele tiden. Vi trykker ikke utrigninger og korte skjørt opp i andres ansikt ene sekundet, stinkende av parfyme og idiotsminke, og forlanger respekt i det neste.

 

Slutt å utsett oss menn for det visuelle sexpresset hele tiden, slutt å se ut som begredlige bimboer med plastjur og tryne fult av sminke, skal se kvinner får respekt etterhvert. Respekt for hva de har mellom øra vel og merke, ikke kilo silikon.

 

 

 

Noe klarere eksempel på problemet tror jeg man skal lete lenge etter. Her var det mye vås.

 

Jeg håper du klarer å få bukt med denne bitterheten din, det er trist å se.

Det er vel en stor forskjell å påpeke disse problemene og det å få faktisk bedrive sexpress. Det går helt fint å behandle kvinner med respekt, selv om man mener at de er litt vel dømmende ovenfor menn og litt for innbilske.

 

 

Stemmer, det er forskjell på å drive sexpress og å fremme latterlige holdninger som du og endel andre i denne tråden gjør, men det gjør ikke det fornuftig å fremme disse holdningene, og slike holdninger påvirker nok mengden sexpress som bedrives.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I løpet av årene mine i IT har jeg bare blitt møtt med respekt av mine mannlige kolleger.

 

Mitt inntrykk er at respekten gjerne følger kompetansen. Har du lignende bakgrunn som, og er på høyde med eller bedre enn gutta, ja så er respekten der. MEN, om en kvinne har "feil bakgrunn" sett fra arbeidsmiljøets ståsted eller har en bit å gå før hun er på nivå med de andre - eller ikke har anledning til å legge inn like mange timer osv - så tror jeg nok situasjonen er litt annerledes og kvinner får gjennomgå langt mer enn en mann ville ha fått når alt annet er likt.

 

Min daværende ble headhuntet inn som leder i en av de største innen IT for noen år siden. Hun ble rekruttert fordi de ønsket å tilføre annen kompetanse, avdelingen var ganske venstreføtt og hadde behov for større bredde.

 

Gjett om hun fikk gjennomgå! Det var systematisk og 100% kollektiv trakassering på alle mulige måter uten opphold. Helt åpenbart kjønnsbasert, og seksuelt ladet trakassering var intet unntak. Jeg tror aldri jeg har opplevd noen som har hatt det så ille på en arbeidsplass noen gang, og det var en bortimot håpløs oppgave å hjelpe henne til å holde hodet over vannet.

 

Vi fikk på samme tid inn en ny kvinnelig direktør som kom med svært gode referanser fra et velansett itmiljø. Hun mestret helt tydelig ikke posisjonen sin og mistet status. Det ble løst med sluttpakke, men i hennes tilfelle hadde det lite med kjønn å gjøre, hun var ganske enkelt ikke dyktig nok som leder. Bedriften hadde en god andel kvinnelige ansatte bredt fordelt på de forskjellige nivåene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

I løpet av årene mine i IT har jeg bare blitt møtt med respekt av mine mannlige kolleger.

Mitt inntrykk er at respekten gjerne følger kompetansen. Har du lignende bakgrunn som, og er på høyde med eller bedre enn gutta, ja så er respekten der. MEN, om en kvinne har "feil bakgrunn" sett fra arbeidsmiljøets ståsted eller har en bit å gå før hun er på nivå med de andre - eller ikke har anledning til å legge inn like mange timer osv - så tror jeg nok situasjonen er litt annerledes og kvinner får gjennomgå langt mer enn en mann ville ha fått når alt annet er likt.

 

Min daværende ble headhuntet inn som leder i en av de største innen IT for noen år siden. Hun ble rekruttert fordi de ønsket å tilføre annen kompetanse, avdelingen var ganske venstreføtt og hadde behov for større bredde.

 

Gjett om hun fikk gjennomgå! Det var systematisk og 100% kollektiv trakassering på alle mulige måter uten opphold. Helt åpenbart kjønnsbasert, og seksuelt ladet trakassering var intet unntak. Jeg tror aldri jeg har opplevd noen som har hatt det så ille på en arbeidsplass noen gang, og det var en bortimot håpløs oppgave å hjelpe henne til å holde hodet over vannet.

 

Vi fikk på samme tid inn en ny kvinnelig direktør som kom med svært gode referanser fra et velansett itmiljø. Hun mestret helt tydelig ikke posisjonen sin og mistet status. Det ble løst med sluttpakke, men i hennes tilfelle hadde det lite med kjønn å gjøre, hun var ganske enkelt ikke dyktig nok som leder. Bedriften hadde en god andel kvinnelige ansatte bredt fordelt på de forskjellige nivåene.

 

Kanskje du har rett i det. De gangene jeg har opplevd problematisk adferd har det vært fra andre kvinner. Baksnakking og backstabbing osv. Holder meg derfor helst til mannsdominerte arbeidsplasser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel en stor forskjell å påpeke disse problemene og det å få faktisk bedrive sexpress. Det går helt fint å behandle kvinner med respekt, selv om man mener at de er litt vel dømmende ovenfor menn og litt for innbilske.

 

 

Jeg påstår ikke at vedkommende jeg siterte selv bedriver sexpress. Men holdningene han fremmer skaper et miljø hvor sexpress har ideelle vekstkår.

 

Videre finner jeg det latterlig ironisk at dere i det ene åndedraget anklager kvinner for å være "for innbilske" og å "tro at alt handler om dem", for så i neste åndedrag klage deres arme nød over at de kler seg i korte skjørt og dype utringninger bare for å friste dere.

 

Det er også interessant å se det noget spesielle virkelighetsbildet dere sitter på. Kvinner er like klåfingret som menn? På hvilken planet?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at respekten gjerne følger kompetansen. Har du lignende bakgrunn som, og er på høyde med eller bedre enn gutta, ja så er respekten der. MEN, om en kvinne har "feil bakgrunn" sett fra arbeidsmiljøets ståsted eller har en bit å gå før hun er på nivå med de andre

 

Ja, selvfølgelig! Dette er en bransje der kompetanse og dyktighet er viktig og verdsetter høyt. Men dette gjelder begge kjønn. En slips-idiot med lederutsannelse som kommer inn i et IT-miljø får en bratt læringskurve, det har ingenting med kjønn å gjøre.

Lenke til kommentar

 

Mitt inntrykk er at respekten gjerne følger kompetansen. Har du lignende bakgrunn som, og er på høyde med eller bedre enn gutta, ja så er respekten der. MEN, om en kvinne har "feil bakgrunn" sett fra arbeidsmiljøets ståsted eller har en bit å gå før hun er på nivå med de andre

Ja, selvfølgelig! Dette er en bransje der kompetanse og dyktighet er viktig og verdsetter høyt. Men dette gjelder begge kjønn. En slips-idiot med lederutsannelse som kommer inn i et IT-miljø får en bratt læringskurve, det har ingenting med kjønn å gjøre.

 

 

Veldig realt av deg å klippe mitt i en setning, der du tilfeldigvis klipper bort hele poenget hans.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kommentarer som de over er hvorfor denne bransjen sårt trenger en oppvekker. Og til mittvisningsnavn under her - har du så lite selvdisiplin at det er kvinners ansvar å ikke bli antastet, fornærmet og nedverdiget? Jeg blir kvalm!

 

Nice whiteknighting there  :wee:  :laugh:

 

Det er bare at kvinner tror alt er seksuelle tilnærminger og skaper støy og intriger på en arbeidsplass der folk faktisk er interessert i å konsentrere seg. Har absolutt ikke behov innkvotering av kvinnelige programmerere, for å så høre syting på at noen så litt feil på dem.

Lenke til kommentar

 

Mitt inntrykk er at respekten gjerne følger kompetansen. Har du lignende bakgrunn som, og er på høyde med eller bedre enn gutta, ja så er respekten der. MEN, om en kvinne har "feil bakgrunn" sett fra arbeidsmiljøets ståsted eller har en bit å gå før hun er på nivå med de andre

 

Ja, selvfølgelig! Dette er en bransje der kompetanse og dyktighet er viktig og verdsetter høyt. Men dette gjelder begge kjønn. En slips-idiot med lederutsannelse som kommer inn i et IT-miljø får en bratt læringskurve, det har ingenting med kjønn å gjøre.

Kompetanse og dyktighet er viktig og verdsettes høyt i de fleste bransjer, IT er på ingen som helst måte unik der. Mulig selvbildet er vesentlig annerledes? Men hvilken form utfrysningsaktivitetene tar kan gjerne være kjønnsavhengig.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...