Gå til innhold

Er dette et trygt kjøp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Styr unna. Her har du fått så mange faresignaler allerede fra start av. Ingen her inne vil at du skal gå på en smell.

:) Men skjønner at noen blir litt fortvilet over at du ikke lar deg påvirke i stor grad, men du ser ut til å ha tatt til fornuft nå Coby!

 

Dropp hele greiene og ikke se deg tilbake.

 

Ikke alt fra ebay er dritt faktisk. Har enda ett heldekkende glass i front på min iPhone 7 som går perfekt sammen med Apple sitt skinndeksel og gir prima beskyttelse! Var ikke det billigste, men heller ikke særlig dyrt om jeg husker rett. Skal se om jeg finner produktet etterpå.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Styr unna. Her har du fått så mange faresignaler allerede fra start av. Ingen her inne vil at du skal gå på en smell.

:) Men skjønner at noen blir litt fortvilet over at du ikke lar deg påvirke i stor grad, men du ser ut til å ha tatt til fornuft nå Coby!

 

Dropp hele greiene og ikke se deg tilbake.

 

Ikke alt fra ebay er dritt faktisk. Har enda ett heldekkende glass i front på min iPhone 7 som går perfekt sammen med Apple sitt skinndeksel og gir prima beskyttelse! Var ikke det billigste, men heller ikke særlig dyrt om jeg husker rett. Skal se om jeg finner produktet etterpå.

 

Ja. Det meste fra velkjente bedrifter som selger glassbeskyttere er egentlig bare rebranded versjon av de fra eBay.

Eneste forskjell jeg merker er når man skal ha heldekkende glassbeskyttere, da er det greit å kjøpe en med god kvalitet.

Har denne på min iPhone X, og man ser absolutt ikke at det er skjermbeskytter på med mindre man faktisk kjenner på telefonen.

https://www.mytrendyphone.no/shop/iphone-x-panzer-221889p.html

 

Lenke til kommentar

Styr unna. Her har du fått så mange faresignaler allerede fra start av. Ingen her inne vil at du skal gå på en smell.

:) Men skjønner at noen blir litt fortvilet over at du ikke lar deg påvirke i stor grad, men du ser ut til å ha tatt til fornuft nå Coby!

 

Dropp hele greiene og ikke se deg tilbake.

 

Ikke alt fra ebay er dritt faktisk. Har enda ett heldekkende glass i front på min iPhone 7 som går perfekt sammen med Apple sitt skinndeksel og gir prima beskyttelse! Var ikke det billigste, men heller ikke særlig dyrt om jeg husker rett. Skal se om jeg finner produktet etterpå.

Jeg er jævli glad i penger. Og når jeg potensielt kan få X til 5k, ja da..

 

Men må nok stå over. Del 2 er å å få penga tilbake.

Lenke til kommentar

 

ALLE her har uten unntak fortalt deg at de ville skygget unna. Jeg hadde ikke giddet å risikere å gå på en kjempesmell økonomisk og få heleri på rullebladet for å spare 3000-4000kr.

 

Du har ingen mulighet til å sjekke noe som helst. Som vi prøver å fortelle deg kan det ta uker eller måneder før de faktisk sperrer imei og da er det for sent for din del. Tipper telefonen er helt topp jeg, men når han har fått betaling eller når han slutter å betale for svisj, swap eller hva nå enn han har fått tak i telefonene fra og systemet får gått sin gang med sperring så sperrer de nok imei. Det kan du være helt trygg på at de glemmer ikke å sperre den i slike saker :)

Tanken på at jeg kan tjene 8-10 k på dette gjør at det frister jævlig. Men vet ikke.

 

Jeg kjøpte først en Iphone 7 plus av han, men denne ble knust, og han sier at han skal gi meg en X i erstatning. Telefonen er jo på vei til meg. Iphone X for 5k der altså, iom at jeg betalte det for 7ern.

 

Må tenke litt.

Jeg hadde tre iPhone X 256gb jeg kunne solgt til 18000kr per stykk på lanseringsdagen. Jeg har såpass samvittighet at jeg hadde nektet å ta i mot en krone mer enn det jeg selv gav for de. Herregud, det er penger. Er ikke samvittighet mye viktigere?

Lenke til kommentar

 

 

ALLE her har uten unntak fortalt deg at de ville skygget unna. Jeg hadde ikke giddet å risikere å gå på en kjempesmell økonomisk og få heleri på rullebladet for å spare 3000-4000kr.

 

Du har ingen mulighet til å sjekke noe som helst. Som vi prøver å fortelle deg kan det ta uker eller måneder før de faktisk sperrer imei og da er det for sent for din del. Tipper telefonen er helt topp jeg, men når han har fått betaling eller når han slutter å betale for svisj, swap eller hva nå enn han har fått tak i telefonene fra og systemet får gått sin gang med sperring så sperrer de nok imei. Det kan du være helt trygg på at de glemmer ikke å sperre den i slike saker :)

Tanken på at jeg kan tjene 8-10 k på dette gjør at det frister jævlig. Men vet ikke.

 

Jeg kjøpte først en Iphone 7 plus av han, men denne ble knust, og han sier at han skal gi meg en X i erstatning. Telefonen er jo på vei til meg. Iphone X for 5k der altså, iom at jeg betalte det for 7ern.

 

Må tenke litt.

Jeg hadde tre iPhone X 256gb jeg kunne solgt til 18000kr per stykk på lanseringsdagen. Jeg har såpass samvittighet at jeg hadde nektet å ta i mot en krone mer enn det jeg selv gav for de. Herregud, det er penger. Er ikke samvittighet mye viktigere?

 

Fordi?

Lenke til kommentar

Som jeg skrev. Jeg har faktisk samvittighet. Leste om urolig mange fortvilte personer her på forumet som ikke fikk sin telefon, så da var det som julaften for meg å kunne sende de en PM å tilby de telefon til veil pris. Jeg har så dårlig råd at jeg fremdeles ikke klarer å nyte min egen telefon fullt ut, ettersom den er så forbannet dyr. Men, å tjene penger på slikt tull synes jeg er en uetisk.

Lenke til kommentar

 

 

Du må ha kvittering, uansett. Dette er beviset på hvor han har kjøpt varen.

Kan man skaffe kvittering selvom varen er kjøpt av Apple-grossist?

 

Når du kjøper noe, uansett hvor, så får man en bekreftelse på at man har kjøpt varen. Ja, du får kvittering da og.

 

Sikker på dette? Bekreftelse på at varen er sendt fra lager kan man vel få. Men kvittering? Om du først kjøper inn så mange modeller, så kommer det vel automatisk?

Lenke til kommentar

Forresten.

 

Dere sier at vedkommende kan sperre IMEI nummer osv, sant, på telefon. Etter 1 uke, 1 mnd osv.

 

Hvordan forklarer dere at han selger Macbooks også? Skal han sperre disse også? Hva med AirPods? Skal han sperre alle disse også?

 

Og, ja varen ankommer. Har sporingsnummer på telefonen, den er på vei hit, og veier det en normal tlf skal veie.

Endret av coby
Lenke til kommentar

Forresten.

 

Dere sier at vedkommende kan sperre IMEI nummer osv, sant, på telefon. Etter 1 uke, 1 mnd osv.

 

Hvordan forklarer dere at han selger Macbooks også? Skal han sperre disse også? Hva med AirPods? Skal han sperre alle disse også?

 

Og, ja varen ankommer. Har sporingsnummer på telefonen, den er på vei hit, og veier det en normal tlf skal veie.

Får bare holde oss oppdatert, da! Jeg ser ikke at han har noen annonser ute med hverken macbooks eller airpods.

Lenke til kommentar

Coby - Hvorfor komme med innlegg som «er dette et trygt kjøp» hvis du ikke ønsker svar fra forum medlemmene her.

Du burde dessuten vite at macbooks og airpods ikke kan sperres for sluttbrukeren slik som mobiltelefoner med IMEI.

 

Stjålne mobile kan dessuten (dessverre) brukes i andre land/teleoperatører om de er IMEI sperret i hjemlandet hvis destinasjons land/operatør ikke er med i GSM Association som administerer det internasjonale IMEI-registeret.

Eks. Stjålne mobiler i Norge (sperret) kan likevel brukes i land og hos en operatør som ikke deltar i imei utveksling med GSMA sitt register.

 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/IMEI

 

 

A4 bobla som etisk og lovlydig borger av Norge .

Hvis tilfelle er jeg som etisk samvittighetsfull og lovlydig en person som bor i din definerte A4 boble og trives med det.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...