Gå til innhold

Er dette et trygt kjøp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://gyazo.com/5cc72e741ea18ff5eaea00bbe07df568?token=98b1a47993dec5b3569543d4d3e56d56 (Spurte han om hvordan og om alle kunne få X til en slik en syk deal)

 

Virker dette logisk? Ref, X til 7,5 og at han kjøper fra grossist?

Nei. Du holder på å bli svindlet, eller så bare tuller du.

Først var det konkursbo og MacBooker, så ble det plutselig iPhone, og så hadde du fått iPhonen du først trodde var en MacBook over natten?

Og fyren går fra å være et konkursbo til en grossist til å drive med trading innen shipping?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1794948&view=&hl=&fromsearch=1

Endret av Henrik C
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

https://gyazo.com/5cc72e741ea18ff5eaea00bbe07df568?token=98b1a47993dec5b3569543d4d3e56d56 (Spurte han om hvordan og om alle kunne få X til en slik en syk deal)

 

Virker dette logisk? Ref, X til 7,5 og at han kjøper fra grossist?

Nei. Du holder på å bli svindlet, eller så bare tuller du.

Først var det konkursbo og MacBooker, så ble det plutselig iPhone, og så hadde du fått iPhonen du først trodde var en MacBook over natten?

Og fyren går fra å være et konkursbo til en grossist til å drive med trading innen shipping?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1794948&view=&hl=&fromsearch=1

 

Sender deg DM med bilder og vedkommendes navn.

 

Det at jeg skrev Macbook var for å illustrere et eksempel. Orker ikke å røpe navnet hans her.

Endret av coby
Lenke til kommentar

Er det mulig å skrive inn IMEI nummeret og se om telefonen er aktivert og ikke blokkert?

 

https://www.tek.no/artikler/na-kan-du-sjekke-om-iphonen-din-er-stjalet/164034

 

Dette er bare mulig dersom noen allerede har rapportert inn imei nummeret som stjålet.

Det tar også tid før et IMEI nummer blir blokkert, dette kan være fra 1 uke til flere måneder.

 

Jeg synes selv at du er veldig naiv etter alle advarslene vi har gitt deg om at denne fyren er en svindler. Skjønner seriøst ikke greia hvordan du fortsatt stoler på han etter ALLE advarslene folk har gitt deg her inne. Skjønner at du vil ha peace of mind på dette, men det går en grense.

Lenke til kommentar

Sender deg DM med bilder og vedkommendes navn.

 

Det at jeg skrev Macbook var for å illustrere et eksempel. Orker ikke å røpe navnet hans her.

Jeg «orker».

 

Joakim Kobdock. Starter selskaper som går konkurs cirka hele tiden, driver for kreditors retning, havner i konkurskarantene, og ser ut som han skal i fengsel ganske snart.

 

http://www.tronderbladet.no/nyheter/2016/11/05/Blir-anmeldt-etter-konkurs-nummer-sju-13746974.ece

http://www.adressa.no/pluss/okonomi/2017/09/04/M%C3%A5-i-fengsel-for-%C3%A5-ikke-ha-f%C3%B8rt-regnskap-og-ha-brutt-konkurskarantene-15249590.ece

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Sender deg DM med bilder og vedkommendes navn.

 

Det at jeg skrev Macbook var for å illustrere et eksempel. Orker ikke å røpe navnet hans her.

Jeg «orker».

 

Joakim Kobdock. Starter selskaper som går konkurs cirka hele tiden, driver for kreditors retning, havner i konkurskarantene, og ser ut som han skal i fengsel ganske snart.

 

http://www.tronderbladet.no/nyheter/2016/11/05/Blir-anmeldt-etter-konkurs-nummer-sju-13746974.ece

http://www.adressa.no/pluss/okonomi/2017/09/04/M%C3%A5-i-fengsel-for-%C3%A5-ikke-ha-f%C3%B8rt-regnskap-og-ha-brutt-konkurskarantene-15249590.ece

 

Ja, det der som bremser meg litt.

 

https://gyazo.com/cf8474c0f14cf4f5d2af7a6a840ca5c8 (Han selger containere på Finn, 16k pr stk).

Lenke til kommentar

Hvorfor?

 

Ja, er 2,1k mer, men then again, jeg er en kar som liker å ha telefonene mine i mange år (derav 4s ennå), og ett år nyere betyr jo muligheten for å ha telefonen i ett år lenger (potensielt, i alle fall oppdateringsstøttet i ett år ekstra). Sleng inn trådløs lading som jeg er greit keen på, sterkere glass og glass på baksiden jeg synes ser snasent ut.. Så. Ja. Heller litt den veien.

 

Men, potensielt dumt spørsmål; jeg så noe snakk om 5g i Norge her om dagen.. Sett at dette skulle komme i 2020 (aner ikke når), vil telefonen støtte dette?

Fordi jeg har prøvd begge telefonene. En helt ny Iphone 7, som itiliegg har dobbelt så mer GB, 128, kan du få til en klart rimeligere penge. 5,5k ish.

 

Detaljene på 8ern er heller ikke now WOW, ligner svært mye på 7ern, foruten noe ekstra tilbehør inni telefonen.

 

Om du skal gå over fra 4S, så anbefaler jeg at du tar en titt på Iphone 6S, en knallfin telefon.

Endret av aklla
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

Om han er en som har telefonene sine i såpass mange år så er det jo fordelaktig med iPhone 8 med vesentlig raskere SoC osv.. Vil jo holde seg bedre i lengden. Prisargumentet blir jo ikke allverdens med tanke på at han tydeligvis er en som bruker telefonen over ganske mange år så forskjellen på noen tusenlapper er vel ikke så mye i det store bildet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om han er en som har telefonene sine i såpass mange år så er det jo fordelaktig med iPhone 8 med vesentlig raskere SoC osv.. Vil jo holde seg bedre i lengden. Prisargumentet blir jo ikke allverdens med tanke på at han tydeligvis er en som bruker telefonen over ganske mange år så forskjellen på noen tusenlapper er vel ikke så mye i det store bildet.

Det med SoC merker man svært lite til, om man går fra en 4er.

 

7er holder mer en bra i lengden, og itillegg får du med dobbelt så mer GB.

Lenke til kommentar

 

Nei, det er det bare operatørene og politiet som kan.

Står jo i linken at man selv kan?

 

Du blander to forskjellige ting. Du kan (kunne, muligheten er fjernet) sjekke om telefonen din var aktivert mot en Apple-ID. Om du hadde kjøpt en telefon som var låst til en Apple-ID hadde du ikke fått aktivert den i det hele tatt.

Det er ikke det samme som at den er sperret i telenettet. Da får du aktivert telefonen, satt den opp mot WiFi og alt det der - men den vil ikke få dekning. Det kan du ikke sjekke selv.

 

Ang. din X: Det er ikke sikkert den er sperret. Men om den på et senere tidspunkt blir meldt stjålet, tapt eller ødelagt til en forsikring (feks) - vil forsikringsselskapet sende en melding til registeret som svartelister telefonene i telenettet. Da er den pr. definisjon en veldig dyr iPod. Det samme kan skje om den feks. er kjøpt med SWAP/Svitsj eller på nedbetaling. Opphører betalingene kan operatøren velge å sperre telefonen for bruk.

Lenke til kommentar

 

 

Nei, det er det bare operatørene og politiet som kan.

Står jo i linken at man selv kan?

 

Du blander to forskjellige ting. Du kan (kunne, muligheten er fjernet) sjekke om telefonen din var aktivert mot en Apple-ID. Om du hadde kjøpt en telefon som var låst til en Apple-ID hadde du ikke fått aktivert den i det hele tatt.

Det er ikke det samme som at den er sperret i telenettet. Da får du aktivert telefonen, satt den opp mot WiFi og alt det der - men den vil ikke få dekning. Det kan du ikke sjekke selv.

 

Ang. din X: Det er ikke sikkert den er sperret. Men om den på et senere tidspunkt blir meldt stjålet, tapt eller ødelagt til en forsikring (feks) - vil forsikringsselskapet sende en melding til registeret som svartelister telefonene i telenettet. Da er den pr. definisjon en veldig dyr iPod. Det samme kan skje om den feks. er kjøpt med SWAP/Svitsj eller på nedbetaling. Opphører betalingene kan operatøren velge å sperre telefonen for bruk.

 

Hva skal jeg gjøre a. Kansellere dealen?

Lenke til kommentar

 

Jeg ville kansellert. Det er rett og slett en for god deal til

å være sant.

Forstår det.

 

Men man må huske på at fyren valgte å sende telefonen, uten forskuddsbetaling. Betalte han bare 100kr for frakte..

 

Hvis han har sendt den, og du faktisk får en X, så vil det bare gå noen uker-måneder før den blir sperra, garantert. 

Lenke til kommentar

Hvis han har sendt den, og du faktisk får en X, så vil det bare gå noen uker-måneder før den blir sperra, garantert.

Men forseglinga er jo prikk lik en ny en. 

 

Skal vel være jævlig god for å sette på en helt ny en, uten at det ser fake ut?

 

Finnes det heller ingen måte å sjekke at telefonen er ok på? Faen så ræva. Tenker på at IMEI osv.

Endret av aklla
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

Men forseglinga er jo prikk lik en ny en. 

 

Skal vel være jævlig god for å sette på en helt ny en, uten at det ser fake ut?

 

Finnes det heller ingen måte å sjekke at telefonen er ok på? Faen så ræva. Tenker på at IMEI osv.

 

Hva mener du med at forseglinga er prikk lik en ny en?

Den kommer sikkert til å være helt uåpnet ja, men dette har jo ingen ting å si med tanke på om IMEI blir sperret eller ikke.

Endret av aklla
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

Hva mener du med at forseglinga er prikk lik en ny en?

Den kommer sikkert til å være helt uåpnet ja, men dette har jo ingen ting å si med tanke på om IMEI blir sperret eller ikke.

Haha. Jeg har kjøpt inn 2-3 X, ikke 1.

 

Om alle sammen er forseglet, og ennå har den plasten klistra fast og ser kliss nye ut. Hvordan kan alle disse da bli sperret, om de åpenbart ikke er åpna og tukla med?

Endret av aklla
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

Haha. Jeg har kjøpt inn 2-3 X, ikke 1.

 

Om alle sammen er forseglet, og ennå har den plasten klistra fast og ser kliss nye ut. Hvordan kan alle disse da bli sperret, om de åpenbart ikke er åpna og tukla med?

 

Jeg har nevnt det flere ganger nå. DE TRENGER IKKE ÅPNES FOR Å BLI SPERRET. Det er hele poenget.

 

1. Svindler kjøper mobil av Telenor.

2. Telenor registrerer IMEI nummeret før de sender ut mobilen.

3. Svindler mottar telefon og legger denne i en skuff helt uåpnet.

4. Svindler rapporterer inn at han ble ranet, får tilbake penger på forsikring.

5. Telenor får beskjed om dette, sperrer IMEI nummeret etter 1-2 uker.

6. Svindler selger mobilen videre helt uåpnet.

 

Steg 4 kan også være at han slutter å betale for sitt abonnement etc.

 

^ Noen av de stegene du ikke forstår?

Endret av aklla
Fjernet sitatpyramide
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...