Gå til innhold

Er dette et trygt kjøp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det var da ikke verst, hvordan gjorde du det?

En selger som kjøper varene fra en Apple-grossist.

 

Helt ny og uåpnede. Helt supre, og en dønn seriøs selger. Rett og slett knall.

 

Dønn seriøs er man ikke. Jeg ombestemte meg for sølv og ville heller ha space grey iPhone X. Solgte den for 12k for noen dager siden . Dette er bare tull, evt tjuvgods der det selvsagt ikke er MVA på det.

 

Ikke gjør noe dumt. Sånne saker blir ikke borte.

Endret av deleder
Lenke til kommentar

 

 

Det var da ikke verst, hvordan gjorde du det?

En selger som kjøper varene fra en Apple-grossist.

 

Helt ny og uåpnede. Helt supre, og en dønn seriøs selger. Rett og slett knall.

 

tull? hvordan fant du frem til den karen?

 

Ved at han hadde en fin pris på en vare, så tok jeg opp kontakten med han. Via finn.no.

Lenke til kommentar

 

 

Det var da ikke verst, hvordan gjorde du det?

En selger som kjøper varene fra en Apple-grossist.

 

Helt ny og uåpnede. Helt supre, og en dønn seriøs selger. Rett og slett knall.

 

Dønn seriøs er man ikke. Jeg ombestemte meg for sølv og ville heller ha space grey iPhone X. Solgte den for 12k for noen dager siden . Dette er bare tull, evt tjuvgods der det selvsagt ikke er MVA på det.

 

Ikke gjør noe dumt. Sånne saker blir ikke borte.

 

Hva mener du nå? At selgeren er tull? 

 

Jeg har jo ikke gjort noe dumt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man kjøper noe de prisen tilsier at man måtte være klar over at det er snakk om heleri så er man faktisk medskyldig. Det høres mer ut som at han forsøker å få folk til å kontakte han og for så å sende litt forskuddsbetaling for en vare som aldri har eksistert...

Lenke til kommentar

Hadde det vært en selger på finn som hadde lagt ut en iphone x til 7,5 tusen så hadde pm hans vært full

Skjer jo ikke at han selger den for såpass lav pris sånn helt uten videre

 

Høres ut som fake news dette her

Han la jo ut en X til 7,5 igår jo. Hva er det jeg tjener på å bullshitte om dette?

 

Men nok om dette. Ikke det tråden handler om.

Lenke til kommentar

Når man kjøper noe de prisen tilsier at man måtte være klar over at det er snakk om heleri så er man faktisk medskyldig. Det høres mer ut som at han forsøker å få folk til å kontakte han og for så å sende litt forskuddsbetaling for en vare som aldri har eksistert...

Nei. Har kjøpt en telefon av han, den kom i posten 2 dager senere. Ikke er han gjemt bak en epostadresse heller, men ved fullt navn og telefonnummer. Har vært borti mye fake, men dette virker bare å være en god selger.

 

Fyren har 5 stjerner, toppkommentarer.

Lenke til kommentar

 

Når man kjøper noe de prisen tilsier at man måtte være klar over at det er snakk om heleri så er man faktisk medskyldig. Det høres mer ut som at han forsøker å få folk til å kontakte han og for så å sende litt forskuddsbetaling for en vare som aldri har eksistert...

Nei. Har kjøpt en telefon av han, den kom i posten 2 dager senere. Ikke er han gjemt bak en epostadresse heller, men ved fullt navn og telefonnummer. Har vært borti mye fake, men dette virker bare å være en god selger.

 

Fyren har 5 stjerner, toppkommentarer.

 

Ingen selger en telefon som går på Finn for minimum 11k eller mer til 7.500 hvis det ikke er heleri/tyveri eller lignende. Jeg la ut en og fikk solgt den på 30 minutter til langt over nypris. Har du fått kjøpt en ny X til 7.500 holder du deg bare unna. En annen ting er at hvis det er stjålet kan den bli blokket av Telenor/Telia. En venninne av meg kjøpte en forseglet 7 i Oslo sentrum i fjor. Så gikk det en uke, og så virket den ikke lenger. Telia hadde sperret den. 

 

https://www.vg.no/forbruker/mobil-og-tele/advarer-mot-iphone-svindel-etter-annonser-paa-finn/a/23422952/

 

Mye tull...

Lenke til kommentar

 

 

Når man kjøper noe de prisen tilsier at man måtte være klar over at det er snakk om heleri så er man faktisk medskyldig. Det høres mer ut som at han forsøker å få folk til å kontakte han og for så å sende litt forskuddsbetaling for en vare som aldri har eksistert...

Nei. Har kjøpt en telefon av han, den kom i posten 2 dager senere. Ikke er han gjemt bak en epostadresse heller, men ved fullt navn og telefonnummer. Har vært borti mye fake, men dette virker bare å være en god selger.

 

Fyren har 5 stjerner, toppkommentarer.

 

Ingen selger en telefon som går på Finn for minimum 11k eller mer til 7.500 hvis det ikke er heleri/tyveri eller lignende. Jeg la ut en og fikk solgt den på 30 minutter til langt over nypris. Har du fått kjøpt en ny X til 7.500 holder du deg bare unna. En annen ting er at hvis det er stjålet kan den bli blokket av Telenor/Telia. En venninne av meg kjøpte en forseglet 7 i Oslo sentrum i fjor. Så gikk det en uke, og så virket den ikke lenger. Telia hadde sperret den. 

 

https://www.vg.no/forbruker/mobil-og-tele/advarer-mot-iphone-svindel-etter-annonser-paa-finn/a/23422952/

 

Mye tull...

 

Joda. Men ser ikke hvorfor han skal drive å tukle med slikt. Såpass idiot er han ikke. Spesielt når jeg har navnet, nummeret, adressa hans.

 

Grunnen for den lave prisen er at han kjøper den av en Apple-grossist i Kina, og ved konkursbo.

Endret av coby
Lenke til kommentar

 

hva heter han på finn da,om du ikke har noe å tjene ved å komme med bs,så kan du vise frem til siden hans

Sånn at du kan kontakte han og kjøpe av han?

 

Hvorfor skal jeg kontakte han når jeg allerede har en iphone x 256 selv?? jeg skal se hvor "legit" det er,men det er plutselig vanskelig å komme med en link nå sant? i wonder why

cause its bullshit

Lenke til kommentar

Alle med sunn fornuft forstår at 7500kr skurrer. Jeg jobbet på Eplehuset for noen år siden, og vet hvor tøff den de marginene er. Når sant skal sies så tror jeg at jeg var den rimeligste selgeren på finn.no. Jeg mottok tre stk iPhone X 256gb den 3.november og solgte de til pålydende uten en krone fortjeneste. Alle andre telefoner lå til leilighets-priser.

 

Jeg var ute for noe lignende for oppe siden. Lang historie kort ; jeg tåler ikke uærlige mennesker, så den personen havnet i retten og ble dømt for heleri og svindel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle med sunn fornuft forstår at 7500kr skurrer. Jeg jobbet på Eplehuset for noen år siden, og vet hvor tøff den de marginene er. Når sant skal sies så tror jeg at jeg var den rimeligste selgeren på finn.no. Jeg mottok tre stk iPhone X 256gb den 3.november og solgte de til pålydende uten en krone fortjeneste. Alle andre telefoner lå til leilighets-priser.

 

Jeg var ute for noe lignende for oppe siden. Lang historie kort ; jeg tåler ikke uærlige mennesker, så den personen havnet i retten og ble dømt for heleri og svindel.

Ute for hva? Du fikk kjøpt billige Iphone?

Lenke til kommentar

 

 

hva heter han på finn da,om du ikke har noe å tjene ved å komme med bs,så kan du vise frem til siden hans

Sånn at du kan kontakte han og kjøpe av han?

 

Hvorfor skal jeg kontakte han når jeg allerede har en iphone x 256 selv?? jeg skal se hvor "legit" det er,men det er plutselig vanskelig å komme med en link nå sant? i wonder why

cause its bullshit

 

https://gyazo.com/e3ca1de2403c44adbc7d8e7607092333?token=9be0642c82b7085813fb2f5f86e7fb08

 

Screen av samtalen.

Endret av coby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...