Gå til innhold

Altibox! - en evig plage og problem


rofl2

Anbefalte innlegg

Jeg oppfatter alt som heter Altibox som en evig plage og problem.

 

De har visst ikke døgnkontinuerlig telefonvakt, jeg var i hvertfall ikke i stand til å finne noen mulighet for kontakt. Heller ingen email adresse for å fremsette hva man ønsker å klage på.

 

Jeg ønsker å få et fasttelefon abonnement. Pga. hørselen finner jeg mobiltelfon vanskelig å bruke. Siden jeg ikke fant noen fungerende metode for å få kontakt tyr jeg til diskusjon.no, og håper det kan skake frem en respons fra rette vedkommende.

 

Jeg har tidligere hatt en annen leverandør, og jeg synes forskjellen er like stor som mellom dag og natt. Tenk om man selv kunne velge leverandør!

 

TV-tilbudet kan selvfølgelig ikke måle seg med det man får med en parabol, og hadde jeg skjønt det i tide hadde jeg selvfølgelig ikke flyttet til et sted hvor det ikke er mulig.

Endret av rofl2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...

 

Gammel tråd, men...

Vi har hatt Altibox i over ett år nå. Det har vært problemer hver eneste uke, bare tull. Alt har vært en ruter som virker sporadisk. Kundeservice viser til at ruteren ikke byttes ut så lenge de får den til å virke. Selv om det varsles en haug med feil på den, så bekrefter de at den ikke byttes ut, så lenge de får den til å virke, selv om det bare er for 3-4 dager om gangen.

Ansatte på kundeservice sier selv at dette er irriterende, men de kan ikke gjøre annet enn å følge retningslinjer. Jeg har spurt om de kan ta opp samtalene, men det er ikke mulig. Jeg sjekker nå om de loggerfører alle feilene riktig, noe som ikke alltid er gjort. Fremover vil jeg ringe inn hver gang ruteren feiler, som trolig vil bli 2-4 ganger i uken. Skal gjøre det et par måneder, så et skriv til forbrukerrådet, i håp om å få byttet ut min FMG ruter, med en ny.

Heldigvis har man mobilt internett som backup.

Altibox vet at man har monopol, at kunden ikke kan velge noe annet.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Gammel tråd, men...

Vi har hatt Altibox i over ett år nå. Det har vært problemer hver eneste uke, bare tull. Alt har vært en ruter som virker sporadisk. Kundeservice viser til at ruteren ikke byttes ut så lenge de får den til å virke. Selv om det varsles en haug med feil på den, så bekrefter de at den ikke byttes ut, så lenge de får den til å virke, selv om det bare er for 3-4 dager om gangen.

Ansatte på kundeservice sier selv at dette er irriterende, men de kan ikke gjøre annet enn å følge retningslinjer. Jeg har spurt om de kan ta opp samtalene, men det er ikke mulig. Jeg sjekker nå om de loggerfører alle feilene riktig, noe som ikke alltid er gjort. Fremover vil jeg ringe inn hver gang ruteren feiler, som trolig vil bli 2-4 ganger i uken. Skal gjøre det et par måneder, så et skriv til forbrukerrådet, i håp om å få byttet ut min FMG ruter, med en ny.

Heldigvis har man mobilt internett som backup.

Altibox vet at man har monopol, at kunden ikke kan velge noe annet.

 

Har du bed om å få en montør på besøk for å se om de faktisk kan fikse dette? Hvis de ikke får fikset det gir de deg ny der og da. 

Lenke til kommentar

Har du bed om å få en montør på besøk for å se om de faktisk kan fikse dette? Hvis de ikke får fikset det gir de deg ny der og da.

 

Problemet er at det fikses hver gang med en reset. Ruter må resettes 1-3 ganger i uken. Jeg har spurt flere ganger om å få tilsendt ny ruter, det går ikke fordi den jo virker etter en hard raset. De på gulvet i kundeservice ser selv galskapen i dette. De har ikke lov til å sende en ny når de kan dokumentere at reset hjelper, selv om det bare er for noen dager hver gang.

De som bestemmer og styrer disse sprø reglene hos Altibox lever jo i en annen verden....

 

Jeg sier selvsagt ikke opp heller, fordi man har ikke mulighet for andre valg.

 

Må desverre skrive til forbrukerrådet om et par måneder.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Kan du ikke bare kjøpe egen router og sette hjemmesentralen i bromodus?

Eventuelt bare gå direkte fra medieconverter til din egen router?

Det krever kanskje litt teknisk forståelse men hvis du googler litt så finner du informasjon om hvordan du gjør dette.

Tja, det burde jo være unødvendig. Nå er også TV delen ustabil og kundeservice sier riktig at det trolig har med FMG ruteren å gjøre.

Siden det ikke er noe brudd i det trådløse som er problemet, men at ruteren brått ikke har kontakt med internettet, så er jeg usikker på å om ekstern løs inn vil hjelpe.

 

Må si at Altibox sin ledelse har vist toppen av idioti, med ansatte på gulvet som rister på hodet av praksisen. Nå ringer jeg inn hver gang jeg må ta reset for å få det loggført.

 

Et tidsur som kobler fra ruteren sent på kveld og tidlig på morgenen vil trolig løse problemet. Da den trenger en softvreset ofte.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...