Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

#mentoo - Erfaringer med kvinner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et godt innlegg faktisk. I overkant negativt og veldig sort/hvitt fremstilt, men noen gode poenger har du.

 

Det som ikke er helt riktig er at alle bra kvinner finner seg voldelige menn med rusproblematikk. Men, det er nok riktig at kvinner vil ha attraktive menn med ryggrad. Han som hører på emosjonelle sanger på gutterommet og drømmer om hvor fantastisk hun er og ville gjort alt for henne er dessverre ikke seksuelt attraktiv. Sånn er det bare. 

 

Kvinner er tiltrukket av styrke, lederskap, selvtillit, osv. De vil ha en mann som vet at han er bra nok for henne. En som vet hva han er verdt. Det er mulig å inneha disse kvalitetene UTEN å være en rusmisbrukende bad boy som har sittet i fengsel halve livet. ;) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Denne tråden trenger fem minutter med Machiavelli:

 

Ellers enig i at om du ikke er en mannlig supermodell, så fungerer det ganske dårlig å sitte på rommet og drømme seg bort, eller være den loner'en som setter seg i vinduskarmen på fest og venter på at drømmejenta skal falle pladask for deg. Du må først og fremst tørre. Og tørre å vise hvem du er og hva du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne tråden trenger fem minutter med Machiavelli:

 

Ellers enig i at om du ikke er en mannlig supermodell, så fungerer det ganske dårlig å sitte på rommet og drømme seg bort, eller være den loner'en som setter seg i vinduskarmen på fest og venter på at drømmejenta skal falle pladask for deg. Du må først og fremst tørre. Og tørre å vise hvem du er og hva du vil.

Kort fortalt:

 

Jenter elsker på bli manipulert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Et godt innlegg faktisk. I overkant negativt og veldig sort/hvitt fremstilt, men noen gode poenger har du.

 

Det som ikke er helt riktig er at alle bra kvinner finner seg voldelige menn med rusproblematikk. Men, det er nok riktig at kvinner vil ha attraktive menn med ryggrad. Han som hører på emosjonelle sanger på gutterommet og drømmer om hvor fantastisk hun er og ville gjort alt for henne er dessverre ikke seksuelt attraktiv. Sånn er det bare. 

 

Kvinner er tiltrukket av styrke, lederskap, selvtillit, osv. De vil ha en mann som vet at han er bra nok for henne. En som vet hva han er verdt. Det er mulig å inneha disse kvalitetene UTEN å være en rusmisbrukende bad boy som har sittet i fengsel halve livet. ;)

 

Poenget slik jeg forsto det var å få det så svart/hvitt som mulig, uten å bli idiotisk, for å få frem poenget. Det er svart/hvitt som selger desverre. Jeg er ganske sikker på at TS er reflektert nok til å forstå at nyanser er en ting ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke så trivelig som kvinne å lese at det er sånn en del menn oppfatter oss heller, etter å ha lest førsteinnlegget :p . Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen, men kan jo se at den passer på en haug med andre kvinnfolk, akkurat som man finner dårlige menn også. 

Hvor mange eller hvor tidlig man får barn er en dårlig målestokk, det er ingen bragd å få barn. Det kan til og med ta veldig kort tid. Så der er det ingenting å misunne en arbeidsledig eller rusmisbruker badboy fordi han har klart å dra på seg noen unger. Vet selv at opplevelser fra ungdomstiden kan brenne seg fast, men at en 16-17 år gammel jente faller for en eldre gutt og lar seg lure med på dass bør du klare å forstå som voksen at er fordi hun er ung og uerfaren, hjernen er ikke engang ferdig utviklet og hun er et lett bytte for en som er "kul" og eldre. Fy fader det er mye jeg skulle ønske jeg kunne lære jenter i tenårene, men de må nesten bare finne ut av det selv..

 

 

Når det er sagt - det er en godt å føle at man blir tatt vare på :) . Uansett hvor oppegående eller *valgfri positiv egenskap* man er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Fy fader det er mye jeg skulle ønske jeg kunne lære jenter i tenårene, men de må nesten bare finne ut av det selv..

 

 

Du kunne dratt tilbake i tid og bevist for deg selv i fortiden at du er henne fra fremtiden, og hun ville fremdeles ha tenkt ''pffft, det skjer da ikke meg!''

 

Jeg likte ikke TS sitt innlegg først men jeg forstår hvor han vil med det og ga han en pluss. Det oser av bitterhet (spesielt delen med jenta som pulte karen på dass, problemet var nok ikke at hun pulte en kar på dassen men at karen ikke var han) men hvis du ser forbi det så sier det mer om samfunnets tilstand til menn og de urealistiske forventingene vi har til dem. Vi vil de skal være store, sterke og tøffe men også emosjonelle og åpne, i en ideel verden så hadde vi tatt det beste fra begge sider og sørget for at folk rett og slett er lykkelige. Det er også mulige biologiske årsaker til hvorfor en del menn virker å slite så nå, men det er vanskelig å si om det er noe kjemisk som foregår (mye hormoner i alt vi inntar) eller om det bare er internett som har gjort så deres røster faktisk høres tvers over kloden nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 Fy fader det er mye jeg skulle ønske jeg kunne lære jenter i tenårene, men de må nesten bare finne ut av det selv..

 

 

Du kunne dratt tilbake i tid og bevist for deg selv i fortiden at du er henne fra fremtiden, og hun ville fremdeles ha tenkt ''pffft, det skjer da ikke meg!''

 

Jeg likte ikke TS sitt innlegg først men jeg forstår hvor han vil med det og ga han en pluss. Det oser av bitterhet (spesielt delen med jenta som pulte karen på dass, problemet var nok ikke at hun pulte en kar på dassen men at karen ikke var han) men hvis du ser forbi det så sier det mer om samfunnets tilstand til menn og de urealistiske forventingene vi har til dem. Vi vil de skal være store, sterke og tøffe men også emosjonelle og åpne, i en ideel verden så hadde vi tatt det beste fra begge sider og sørget for at folk rett og slett er lykkelige. Det er også mulige biologiske årsaker til hvorfor en del menn virker å slite så nå, men det er vanskelig å si om det er noe kjemisk som foregår (mye hormoner i alt vi inntar) eller om det bare er internett som har gjort så deres røster faktisk høres tvers over kloden nå.

 

 

Haha, absolutt! Både heldigvis og dessverre, kanskje. 

Lenke til kommentar

Til tross for at du er så kritisk til kvinner så setter du dem jammen på en pidestall allikevel. Du bør ikke forvente at kvinner er generelt mer oppegående enn menn, og disse kvinnene som ender opp sammen med trygdede småkriminelle er sannsynligvis ikke noe bedre selv. De finner hverandre fordi de har mye til felles.

 

Jeg kjøper ikke helt premisset om at velfungerende menn sliter så voldsomt med å trekke damer. Det er ikke min erfaring i det hele tatt. Jeg kjenner knapt en eneste mann med full jobb, god inntekt og noenlunde greit utseende som ikke har en partner, mens i de tilfellene hvor noen er "evig single" så er det som oftest meget åpenbare grunner til hvorfor.

 

Og jeg tenker vi alle bør være enige om å ikke trekke frem dumme ting man gjorde i tenårene. Det finnes ingen periode av livet der man er så dum som i tenårene og hvis man skal dvele over alt dumt som ble sagt og gjort på den tiden så vil man bli gal. Gjør deg selv en tjeneste og tenk minst mulig på tenårene.

 

Til sist er ikke det å få en partner og barn noen statusmarkør. Tvert imot er det å få barn tidlig og mange barn statistisk sett knyttet til lav sosioøkonomisk status, og deres barn gjør det statistisk sett dårligere enn barn fra mer ordnede forhold og har langt større risiko for å falle utenfor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 Fy fader det er mye jeg skulle ønske jeg kunne lære jenter i tenårene, men de må nesten bare finne ut av det selv..

 

 

Du kunne dratt tilbake i tid og bevist for deg selv i fortiden at du er henne fra fremtiden, og hun ville fremdeles ha tenkt ''pffft, det skjer da ikke meg!''

 

Jeg likte ikke TS sitt innlegg først men jeg forstår hvor han vil med det og ga han en pluss. Det oser av bitterhet (spesielt delen med jenta som pulte karen på dass, problemet var nok ikke at hun pulte en kar på dassen men at karen ikke var han) men hvis du ser forbi det så sier det mer om samfunnets tilstand til menn og de urealistiske forventingene vi har til dem. Vi vil de skal være store, sterke og tøffe men også emosjonelle og åpne, i en ideel verden så hadde vi tatt det beste fra begge sider og sørget for at folk rett og slett er lykkelige. Det er også mulige biologiske årsaker til hvorfor en del menn virker å slite så nå, men det er vanskelig å si om det er noe kjemisk som foregår (mye hormoner i alt vi inntar) eller om det bare er internett som har gjort så deres røster faktisk høres tvers over kloden nå.

 

Setter pris på at du tok deg litt tid og tenkte igjennom innlegget mitt litt. Den bitterheten du tenkte på var jo en særdeles viktig lekse for min del. Det var jo veldig sårt da, men det handlet ikke om hvor kjipt det var at  noen andre fikk denne jenta. Det var mer en viktig påminner om at det ikke handler om å være snill, pen, grei eller medgjørlig, men atattraksjonen økte når man var mobber, aggressiv, voldelig og manipulatiiv  Hvis du lar dama gråte på armen din, så er du en svak og kjønnløs tomsing.  Du er et objekt kvinner kan gjøre narr av på vors, byen  og nach. Du kan fint brukes til flytting, dekkskift og IKEAturer. Kjønnsløse objekter uten identitet.

 

Det må jo være åpenbart at slike menn ikke nødvendigvis ender opp som de mest tålerante vesener.

Selv har jeg vært heldig nok, til å bli elsket av en dame.

 

Tenker heller at det er litt merkelig at så mange damer søker sammen, og har sluttet å drømme om familie. Vi menn klarer oss alltids alene - men hvis livet skal handle om seksuell attraksjon, så er det snakk om 10 år av et ganske langt kvinneliv.

Endret av Androide
Lenke til kommentar

 

 

 Fy fader det er mye jeg skulle ønske jeg kunne lære jenter i tenårene, men de må nesten bare finne ut av det selv..

 

 

Du kunne dratt tilbake i tid og bevist for deg selv i fortiden at du er henne fra fremtiden, og hun ville fremdeles ha tenkt ''pffft, det skjer da ikke meg!''

 

Jeg likte ikke TS sitt innlegg først men jeg forstår hvor han vil med det og ga han en pluss. Det oser av bitterhet (spesielt delen med jenta som pulte karen på dass, problemet var nok ikke at hun pulte en kar på dassen men at karen ikke var han) men hvis du ser forbi det så sier det mer om samfunnets tilstand til menn og de urealistiske forventingene vi har til dem. Vi vil de skal være store, sterke og tøffe men også emosjonelle og åpne, i en ideel verden så hadde vi tatt det beste fra begge sider og sørget for at folk rett og slett er lykkelige. Det er også mulige biologiske årsaker til hvorfor en del menn virker å slite så nå, men det er vanskelig å si om det er noe kjemisk som foregår (mye hormoner i alt vi inntar) eller om det bare er internett som har gjort så deres røster faktisk høres tvers over kloden nå.

 

Setter pris på at du tok deg litt tid og tenkte igjennom innlegget mitt litt. Den bitterheten du tenkte på var jo en særdeles viktig lekse for min del. Det var jo veldig sårt da, men det handlet ikke om hvor kjipt det var at  noen andre fikk denne jenta. Det var mer en viktig påminner om at det ikke handler om å være snill, pen, grei eller medgjørlig, men atattraksjonen økte når man var mobber, aggressiv, voldelig og manipulatiiv  Hvis du lar dama gråte på armen din, så er du en svak og kjønnløs tomsing.  Du er et objekt kvinner kan gjøre narr av på vors, byen  og nach. Du kan fint brukes til flytting, dekkskift og IKEAturer. Kjønnsløse objekter uten identitet.

 

Det må jo være åpenbart at slike menn ikke nødvendigvis ender opp som de mest tålerante vesener.

Selv har jeg vært heldig nok, til å bli elsket av en dame.

 

Lenke til kommentar

 

 

 Fy fader det er mye jeg skulle ønske jeg kunne lære jenter i tenårene, men de må nesten bare finne ut av det selv..

 

 

Du kunne dratt tilbake i tid og bevist for deg selv i fortiden at du er henne fra fremtiden, og hun ville fremdeles ha tenkt ''pffft, det skjer da ikke meg!''

 

Jeg likte ikke TS sitt innlegg først men jeg forstår hvor han vil med det og ga han en pluss. Det oser av bitterhet (spesielt delen med jenta som pulte karen på dass, problemet var nok ikke at hun pulte en kar på dassen men at karen ikke var han) men hvis du ser forbi det så sier det mer om samfunnets tilstand til menn og de urealistiske forventingene vi har til dem. Vi vil de skal være store, sterke og tøffe men også emosjonelle og åpne, i en ideel verden så hadde vi tatt det beste fra begge sider og sørget for at folk rett og slett er lykkelige. Det er også mulige biologiske årsaker til hvorfor en del menn virker å slite så nå, men det er vanskelig å si om det er noe kjemisk som foregår (mye hormoner i alt vi inntar) eller om det bare er internett som har gjort så deres røster faktisk høres tvers over kloden nå.

 

Setter pris på at du tok deg litt tid og tenkte igjennom innlegget mitt litt. Den bitterheten du tenkte på var jo en særdeles viktig lekse for min del. Det var jo veldig sårt da, men det handlet ikke om hvor kjipt det var at  noen andre fikk denne jenta. Det var mer en viktig påminner om at det ikke handler om å være snill, pen, grei eller medgjørlig, men atattraksjonen økte når man var mobber, aggressiv, voldelig og manipulatiiv  Hvis du lar dama gråte på armen din, så er du en svak og kjønnløs tomsing.  Du er et objekt kvinner kan gjøre narr av på vors, byen  og nach. Du kan fint brukes til flytting, dekkskift og IKEAturer. Kjønnsløse objekter uten identitet.

 

Det må jo være åpenbart at slike menn ikke nødvendigvis ender opp som de mest tålerante vesener.

Selv har jeg vært heldig nok, til å bli elsket av en dame.

 

Tenker heller at det er litt merkelig at så mange damer søker sammen, og har sluttet å drømme om familie. Vi menn klarer oss alltids alene - men hvis livet skal handle om seksuell attraksjon, så er det snakk om 10 år av et ganske langt kvinneliv.

 

Det du sier om kvinner stemmer dessverre ikke, kvinner er like forskjellige som menn, noen vil gjerne ha noen som de kan gråte på armen til mens andre ikke trenger eller vil ha det like mye, det å generalisere så bredt som du gjør blir bare for dumt da det blir for bastant og du ødelegger noe jævlig for deg selv med den. Det at du skal sitte å synes synd på deg selv fordi du er mann og at du virker å tro at kvinner er overfladiske vesener er garantert to jævla store hindere for deg i datinglivet, det er den bitterheten igjen, den gjennomsyrer alt du gjør og sier. 

 

Det er ingen bragd å bli elsket av en kvinne, like lite som det er en bragd å pule på seg en unge. 

 

10 år av ett ganske langt kvinneliv? Så hva, de går ut på dato og blir alle fæle og er ikke seksuelt tiltrekkende lenger når de er i midten av 20årene eller?

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

 

 

 

 Fy fader det er mye jeg skulle ønske jeg kunne lære jenter i tenårene, men de må nesten bare finne ut av det selv..

 

 

Du kunne dratt tilbake i tid og bevist for deg selv i fortiden at du er henne fra fremtiden, og hun ville fremdeles ha tenkt ''pffft, det skjer da ikke meg!''

 

Jeg likte ikke TS sitt innlegg først men jeg forstår hvor han vil med det og ga han en pluss. Det oser av bitterhet (spesielt delen med jenta som pulte karen på dass, problemet var nok ikke at hun pulte en kar på dassen men at karen ikke var han) men hvis du ser forbi det så sier det mer om samfunnets tilstand til menn og de urealistiske forventingene vi har til dem. Vi vil de skal være store, sterke og tøffe men også emosjonelle og åpne, i en ideel verden så hadde vi tatt det beste fra begge sider og sørget for at folk rett og slett er lykkelige. Det er også mulige biologiske årsaker til hvorfor en del menn virker å slite så nå, men det er vanskelig å si om det er noe kjemisk som foregår (mye hormoner i alt vi inntar) eller om det bare er internett som har gjort så deres røster faktisk høres tvers over kloden nå.

 

Setter pris på at du tok deg litt tid og tenkte igjennom innlegget mitt litt. Den bitterheten du tenkte på var jo en særdeles viktig lekse for min del. Det var jo veldig sårt da, men det handlet ikke om hvor kjipt det var at  noen andre fikk denne jenta. Det var mer en viktig påminner om at det ikke handler om å være snill, pen, grei eller medgjørlig, men atattraksjonen økte når man var mobber, aggressiv, voldelig og manipulatiiv  Hvis du lar dama gråte på armen din, så er du en svak og kjønnløs tomsing.  Du er et objekt kvinner kan gjøre narr av på vors, byen  og nach. Du kan fint brukes til flytting, dekkskift og IKEAturer. Kjønnsløse objekter uten identitet.

 

Det må jo være åpenbart at slike menn ikke nødvendigvis ender opp som de mest tålerante vesener.

Selv har jeg vært heldig nok, til å bli elsket av en dame.

 

Tenker heller at det er litt merkelig at så mange damer søker sammen, og har sluttet å drømme om familie. Vi menn klarer oss alltids alene - men hvis livet skal handle om seksuell attraksjon, så er det snakk om 10 år av et ganske langt kvinneliv.

 

Det du sier om kvinner stemmer dessverre ikke, kvinner er like forskjellige som menn, noen vil gjerne ha noen som de kan gråte på armen til mens andre ikke trenger eller vil ha det like mye, det å generalisere så bredt som du gjør blir bare for dumt da det blir for bastant og du ødelegger noe jævlig for deg selv med den. Det at du skal sitte å synes synd på deg selv fordi du er mann og at du virker å tro at kvinner er overfladiske vesener er garantert to jævla store hindere for deg i datinglivet, det er den bitterheten igjen, den gjennomsyrer alt du gjør og sier. 

 

Det er ingen bragd å bli elsket av en kvinne, like lite som det er en bragd å pule på seg en unge. 

 

10 år av ett ganske langt kvinneliv? Så hva, de går ut på dato og blir alle fæle og er ikke seksuelt tiltrekkende lenger når de er i midten av 20årene eller?

 

Hei igjen!

 

Her skal jeg ta den kritikken du kommer med på alvor., og beklage dette svaret jeg skrev i natt etter noen øl. Det siste med 10 år av et liv var et drøyt utsagn og i mitt eget hode ment mer som en kommentar til den generelle dyrkingen av ungdom i samfunnet, fremfor at kvinner "går ut på dato". Men ser absolutt at dette var det jeg skrev.

 

Har tenkt en del på det første innlegget mitt her.. I utgangspunktet prøver jeg å være litt obs på at ikke alle har det like lett, og har ikke lyst å være en person som sprer edder og galle, og evt. skulle bidra med negativitet til noen andre som ikke har det lett. Har mange venner som sliter, og vet selv hvor vanskelig det kan være å sitte ensom hjemme foran skjermen og føle på håpløshet.

 

Er også helt enig i at det blir litt for dumt å generalisere på denne måten. Men i virkelighetens liv kjenner jeg faktisk 4-5 menn som aldri helt har blitt trygge nok på seg selv til å kunne finne seg en kjæreste, og jeg føler veldig med disse. De har ikke verken kysset, holdt rundt noen eller sovet sammen med noen på 10-15 år. De er sjenerte, stille og har aldri helt klart å komme ut av skallet sitt. Sånn er det jo kanskje mange som har det, både kvinner og menn. Men et fellestrekk er at de disse gutta er er snille, følsomme og forsiktige. Et poeng jeg kanskje har bitt meg litt for hardt merke i, er at det aldri har gavnet de på noen som helst måte i møte med det motsatte kjønn.

 

Tenker at jeg skal ta meg en liten tid i tenkeboksen, fremfor å skrive noe mer om denne tematikken. Har ikke noe ønske om å bidra til negativitet, eller ha dårlig innflytelse på noen som kanskje allerede sliter litt. I det virkelige liv har jeg et lite mantra om at det er viktig å holde fast på verdien om at alle mennesker har like stor verdi. Uansett kjønn, alder og sosial status. Da blir det litt for dumt å ytre seg på måten jeg har gjort her inne, så tar en pause frem til at jeg har ryddet litt i mitt eget "hus" og har noe positivt å bidra med.

 

Takk for innspill i diskusjonen, ha en fin søndag.

Lenke til kommentar

Det svaret forventet jeg ihvertfall ikke! Du viser god reflekteringsevne, og jeg er enig i at det er synd på de mennene, men jeg mener også at det er mest sannsynlig deres egen feil at de ikke har funnet noen. Kjenner en del snille gutter som jeg må motivere og dytte til å gjøre de mest basic tingene man gjør når man er interessert i noen, de snubler fint i sine egne føtter.

De gangene jeg har blitt tatt med storm er når gutten er ganske på om hva han vil ha og viser stor interesse for meg (har ingenting med utseende å gjøre), det at noen trekker seg tilbake, er kanskje ikke så flink til å konversere og holder seg mye for seg selv foran en pc skjerm telegraferer jo at de ikke er interessert sånn egentlig, så man må også tenke på hva slags signaler man sender ut. Du kan ikke forvente å få en dame rett i fanget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...