Gå til innhold

TEST: Xbox One X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hopper over Xbox i denne omgang. Hadde opprinnelig tenkt å kjøpe en Xbone når den kom, men når jeg så at de fleste spillene ikke klarte 1080p, så sto jeg over. 

 

I stedet ble det PC, PS4 Pro når den kom og Switch. Er vel ingen spill jeg da ikke får med meg. Har spilt en god del på PS4 Proen, veldig mye på Switchen og en del på PCen. 

 

Grunnen til å velge PS4 for min del ble de PS4-ekslusive titlene. Så vidt meg bekjent, så er det vel ingen eksklusive titler til Xbox som ikke også kommer til Windows 10?

 

Kul konsoll, hadde muligens blitt kjøpt om den kom for et år siden (da ble det OLED, PS4 Pro og UHD-spiller).

Lenke til kommentar

Det er vel og bra med ytelse og kraft, men hvem er leverandørene til disse komponentene? Til en pris på + 5000 kr, så regner jeg med at komponentene ikke er av premium vare! Så hva får man EGENTLIG?

Med det at man bygger sin egen maskin, så har man kontroll over hva som sitter i maskina si'. Noen har muligheten til å velge dyrt og eksklusivt, mens andre har et budsjett.

 

Nå ER jeg ikke en fanboy av det ene eller det andre!

Jeg ser fordelene med både konsoll og pc, jeg har selv spilt begge deler og alle 3, PS, XBX og nå PC.

 

Det jeg ser som den aller største fordelen med bruk av PC, er tilgjengeligheten og variasjonene. Man kan bruke PC som en konsoll, men det er ikke like enkelt å bruke en konsoll som PC.

Med PC kan man benytte seg av nærmest hvilket som helst software, man kan bygge seg sin egen (etter behov og økonomi), hardware.

 

Så ytelse og prestasjon, er vel egentlig ikke det viktigste, det er hva man får gjort med det man har.

Prisen pr. spill er også en faktor. Som regel er spill til PC rimeligere, enn spill til konsoll. Man får tilgang til flere spill til PC og med muligheter for "modde" samfunn, som lager variasjoner av spillet, til en langt rimeligere penge eller gratis til PC. Om det blir tilgjengelig for konsoll versjonen av spillet i det hele tatt?

.

Jeg ser det at mange går etter akkurat ytelse og hvor kraftig maskinvaren er, mange glemmer begrensningene disse konsollene har, som man senere vil betale dyrt for. Som f.Eks abonnement, PS og xbx. Skal man i det hele tatt få tilgang til å spille MP, så må man ha et XBX-gull abonnement eller tilsvarende for PS.

 

Så jeg ser den at det er fristende å la seg fascinere og bli litt blendet av kraft og prestasjon.

 

Men for 5000 kroner eller eller mer, hva inneholder boxen egentlig!!???

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det er vel og bra med ytelse og kraft, men hvem er leverandørene til disse komponentene? Til en pris på + 5000 kr, så regner jeg med at komponentene ikke er av premium vare! Så hva får man EGENTLIG?

Med det at man bygger sin egen maskin, så har man kontroll over hva som sitter i maskina si'. Noen har muligheten til å velge dyrt og eksklusivt, mens andre har et budsjett.

 

Nå ER jeg ikke en fanboy av det ene eller det andre!

Jeg ser fordelene med både konsoll og pc, jeg har selv spilt begge deler og alle 3, PS, XBX og nå PC.

 

Det jeg ser som den aller største fordelen med bruk av PC, er tilgjengeligheten og variasjonene. Man kan bruke PC som en konsoll, men det er ikke like enkelt å bruke en konsoll som PC.

Med PC kan man benytte seg av nærmest hvilket som helst software, man kan bygge seg sin egen (etter behov og økonomi), hardware.

 

Så ytelse og prestasjon, er vel egentlig ikke det viktigste, det er hva man får gjort med det man har.

Prisen pr. spill er også en faktor. Som regel er spill til PC rimeligere, enn spill til konsoll. Man får tilgang til flere spill til PC og med muligheter for "modde" samfunn, som lager variasjoner av spillet, til en langt rimeligere penge eller gratis til PC. Om det blir tilgjengelig for konsoll versjonen av spillet i det hele tatt?

.

Jeg ser det at mange går etter akkurat ytelse og hvor kraftig maskinvaren er, mange glemmer begrensningene disse konsollene har, som man senere vil betale dyrt for. Som f.Eks abonnement, PS og xbx. Skal man i det hele tatt få tilgang til å spille MP, så må man ha et XBX-gull abonnement eller tilsvarende for PS.

 

Så jeg ser den at det er fristende å la seg fascinere og bli litt blendet av kraft og prestasjon.

 

Men for 5000 kroner eller eller mer, hva inneholder boxen egentlig!!???

 

1. Vil jo tro at Microsoft her som alltid, går i tap ved salget av Xbox One X. 2. De tjener det tapte inn på spill.  3.Kvaliteten er AMD.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Nok en gang har power lurt seg til laveste pris (se annonse fra prisjakt ) det bør vel kunne være mulig å kreve den prisen 4055kr, når de bevisst manipulerer prisjakt. Trykker man på linken så kommer den virkelige prisen de ønsker opp, nemmelig 5kr dyrere enn billigste. Power er noen kjeltringer

Endret av incluno
Lenke til kommentar

Hvem gidder å kjøpe denne? Kan jo heller kjøpe seg en PS4 Pro og få skikkelige exclusives, meste som kommer på Xbox kommer jo på PS4 uansett :p

 

Exclusives for og nevne noen:

- The Last of Us

- Uncharted

- Horizon

- Bloodborne

 

Hjelper ikke med kraftigere maskinvare om en ikke har spillene ;-)

Lenke til kommentar

 

PS4 har jo overlegen controller :)

 

Man satser på denne selger bra sånn at Sony kan stresse litt med PS5

Hehe, det er vel heller motsatt :p

Ifølge hvem?

 

PS4-folk vil foretrekke Dualshock, Xbox-folk vil foretrekke Xbox-kontroller.

 

Du finner svært få som foretrekker kontrolleren til den andre ( og de som proklamerer det i artikler som "This is why I prefer Dualshock 4 over Xbox's new controller" osv har som regel insentiver til å gjøre det.

 

Selv klarer jeg ikke bli vant med Xbox-kontrollerene, da jeg er så inngrodd med Playstation etterhvert. Og slik er det andre veien også.

Lenke til kommentar

Hvem gidder å kjøpe denne? Kan jo heller kjøpe seg en PS4 Pro og få skikkelige exclusives, meste som kommer på Xbox kommer jo på PS4 uansett :p

 

Exclusives for og nevne noen:

- The Last of Us

- Uncharted

- Horizon

- Bloodborne

 

Hjelper ikke med kraftigere maskinvare om en ikke har spillene ;-)

 

Hjelper ikke med dårligere maskinvare nå man ikke LIKER de eksklusive spillene heller :p

 

Lenke til kommentar

 

Hvem gidder å kjøpe denne? Kan jo heller kjøpe seg en PS4 Pro og få skikkelige exclusives, meste som kommer på Xbox kommer jo på PS4 uansett :p

 

Exclusives for og nevne noen:

- The Last of Us

- Uncharted

- Horizon

- Bloodborne

 

Hjelper ikke med kraftigere maskinvare om en ikke har spillene ;-)

 

Hjelper ikke med dårligere maskinvare nå man ikke LIKER de eksklusive spillene heller :p

 

Jaha, av alle det type exclusives på PS4 burde det vell være noe en liker. Iallefall når kvaliteten såpass høy på dem.

 

Sier bare en ting, hvordan kan en ikke like The Last of Us med den storyen, karakterene osv ?

Lenke til kommentar

 

 

PS4 har jo overlegen controller :)

 

Man satser på denne selger bra sånn at Sony kan stresse litt med PS5

Hehe, det er vel heller motsatt :p

Ifølge hvem?

 

PS4-folk vil foretrekke Dualshock, Xbox-folk vil foretrekke Xbox-kontroller.

 

Du finner svært få som foretrekker kontrolleren til den andre ( og de som proklamerer det i artikler som "This is why I prefer Dualshock 4 over Xbox's new controller" osv har som regel insentiver til å gjøre det.

 

Selv klarer jeg ikke bli vant med Xbox-kontrollerene, da jeg er så inngrodd med Playstation etterhvert. Og slik er det andre veien også.

 

 

 

Nå er jeg verken "PS4-folk" eller "Xbox-folk", jeg heller vel mer mot det første om jeg skal defineres som noe som helst da jeg vokste opp med SNES, Nintendo 64, PlayStation og deretter PlayStation 2. Etter det har jeg blitt "gammel nok" til å kjøpe konsollene selv og da har jeg stortsett eid det meste som har kommet, alt fra Xbox 360, PlayStation 3 til Nintendo Wii og Wii:U. I dag har jeg Xbox One (Original), PlayStation 4 Pro og Nintendo Switch.

 

Så fort jeg fikk meg Xbox 360 så var det liten tvil om jeg følte PlayStation 2 og PlayStation 3 håndkontrolleren var langt dårligere og mindre ergonomisk. Og når PlayStation 4 og Xbox One kom så var jo Dual Shock 4 en merkbar forbedring men jeg syntes fremdeles Xbox One sin var bedre og det til tross for at jeg har spilt mye mer på PlayStation 4 enn jeg har spilt på Xbox One da det har vært langt flere og bedre eksklusive spill til PlayStation 4 så langt.

 

 

Har også venner som aldri har vært borti Xbox og en Xbox håndkontroller som jeg har spilt mye Rocket League med på PC blant annet og jeg fikk overtalt alle de til å droppe sin Dual Shock 4 håndkontroller og heller prøve en Xbox One håndkontroller og samtlige har holdt seg til Xbox One håndkontrolleren etter det, og to av de skaffet seg faktisk en Xbox Elite håndkontroller.

 

 

Men smaken er som baken osv... Dual Shock 4 er faktisk det mest irriterende for min del når det kommer til å spille på PlayStation 4 Pro. Skulle ønsket jeg kunne koblet til min Xbox Elite håndkontroller. Liker faktisk Nintendo Switch sin Prokontroller også bedre enn Dual Shock 4, men det har jo mye å gjøre med at jeg liker langt bedre å ha de to stickene diagonalt fremfor rett ved siden av hverandre. Nintendo irriterer meg jo grønn av andre grunner, som blant annet at de har tilbakeknappen nederst av de fire og aktiveringsknappen til høyre av de fire knappene når både Microsoft og Sony har det omvendt...

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvem gidder å kjøpe denne? Kan jo heller kjøpe seg en PS4 Pro og få skikkelige exclusives, meste som kommer på Xbox kommer jo på PS4 uansett :p

 

Exclusives for og nevne noen:

- The Last of Us

- Uncharted

- Horizon

- Bloodborne

 

Hjelper ikke med kraftigere maskinvare om en ikke har spillene ;-)

 

Hjelper ikke med dårligere maskinvare nå man ikke LIKER de eksklusive spillene heller :p

 

Jaha, av alle det type exclusives på PS4 burde det vell være noe en liker. Iallefall når kvaliteten såpass høy på dem.

 

Sier bare en ting, hvordan kan en ikke like The Last of Us med den storyen, karakterene osv

 

 

Fant The Last of US lite tilfredstillende for min del er ikke min type spill

Lenke til kommentar

 

TFLOPS har i grunn ikke så mye å si i den store sammenhengen. Vil tro at 60FPS i 4K forteller mer til den jevne konsollspiller. Å sammenligne RX580 med sine 6.2TFLOPS i denne sammenhengen er ganske døfødt, da kortet i sin helhet yter dårligere totalt enn f.eks geforce 1060 3gb med sine 4.1TFLOPS. At det er den raskeste konsollen er det ingen tvil om.

Hvordan er det dødfødt? Både grafikkchipen i Xbox og i RX580 er laget av AMD, ikke Nvidia, og begge deler er siste generasjon. Følgelig kan man forvente noenlunde lik teknologi bak. Det vil derfor være rimelig å si at den rå regnekraften i Xbox er lik et RX580 kort. Og grafikkkrevende titler i kompromissløs 4k 60fps må du nok fortsatt til PC for å få, for det kortet er ikke nok.

Forskjellen er rett og slett at på xbox one x, eller faktisk alle modellene, kjører GDDR5 RAM, også til CPU, noe en vanlig PC ikke gjør. Flere sider rapporterer at det er en flaskehals som gjør at maskinen stagnerer på 4.2 TFLOPS. Ikke at jeg helt tror på det. Med mindre 6.2 er inkludert CPU, noe jeg tviler stertk på, men nå vet jeg ikke effekten av å la en CPU benytte seg av GDDR-ram i forholdt til konvensjonell DDR3/4 RAM.

Lenke til kommentar

Etter det dere sa på GoW4 tenke jeg på om 60 fps er egentlig verdt det på konsoller. Kontrollen begrenser deg så ekstremt i forhold til mus og keyboard sin hastighet og presisjon og når jeg spiller platformere har jeg ingenting mot å koble til 30 fps TV'en min.

 

60FPS gir mye bedre flyt og behageligere bilde uansett.

Prøv å se noe på youtube i 30fps, så slår du over til 60fps.

Vanvittig forsjell bare på video.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...