Gå til innhold

Anbefalte innlegg

HTC10:

attachicon.gifhtc10.jpg

Iphone 7:

attachicon.gifiphone 7.jpg

 

Xiaomi Mi A1:

attachicon.gifxiaomi-mi-a1-2.jpg

 

 

Likheten er at de alle er telefoner. Apple stjeler fra HTC, HTC stjeler fra Apple og Xiaomi stjeler fra alle. Passe lei av sammenligningene med iphone da Apple veldig skjeldent er orginale.

 

Legg ved et bilde av iPod Touch 5. Gen som kom før HTC 10 så ser du jo at Apple hentet inspirasjon fra seg selv og ikke HTC..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden så mange andre her er så jævlig negative får jeg si noe positivt, da. En god og grundig anmeldelse.

 

Denne telefonen ser ut til å være et veldig godt kjøp, kanskje til og med bedre enn Moto G5 plus, siden den kan kjøpes på Ebay til rundt 2000 kr. Ren Android med raske oppdateringer og et flott design er heller ikke å forakte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
.....Til slutt: hadde en annen produsent hatt så sterk merkevare og tilstedeværelse i Norge som Apple har, ville vi nok sammenlignet i mye større grad den veien. Det gjelder uavhengig av merke og skribent.

 

– Torstein

 

Godt svar. Lettere å forstå grunnen til at det snakkes om Apple såpass ofte da, men syns som mange av de andre at overskriftene kanskje skal være litt mer nøytrale eller iallfall forklare hvilken telefon som testes :)

Lenke til kommentar

Ser bra ut dette, men det ser ikke ut til å være noen enkel måte å få tak i denne i Norge. To butikker har den på Prisguiden, og nesten samtlige anmeldelser av den ene butikken ga 1 stjerne, og den andre butikken hadde ingen anmeldelser.

Jeg ønsker helst ikke å bestille fra utlandet, da det kan fort bli kluss med 4G-nettet, tollavgifter og den slags, etter det jeg har lest i tråden her.

Endret av Joa_
Lenke til kommentar

Ser bra ut dette, men det ser ikke ut til å være noen enkel måte å få tak i denne i Norge. To butikker har den på Prisguiden, og nesten samtlige anmeldelser av den ene butikken ga 1 stjerne, og den andre butikken hadde ingen anmeldelser.

 

Jeg ønsker helst ikke å bestille fra utlandet, da det kan fort bli kluss med 4G-nettet, tollavgifter og den slags, etter det jeg har lest i tråden her.

 På Ebay oppgir de ofte lavere verdi på forsendelsen for å unngå tollavgifter.

Lenke til kommentar

Pluss for at artikkelen omtaler ren android, android one, oppdateringsgaranti på ihvertfall to android generasjoner fram.

 

Ville personlig ventet på en som kom med android 8 fra fabrikk, og om en går for "One-verdenen", så får man da android 9 og 10 når de kommer. Android 8 er tross alt sluppet til noen mobiltelefoner.

Lenke til kommentar

Pluss for at artikkelen omtaler ren android, android one, oppdateringsgaranti på ihvertfall to android generasjoner fram.

 

Ville personlig ventet på en som kom med android 8 fra fabrikk, og om en går for "One-verdenen", så får man da android 9 og 10 når de kommer. Android 8 er tross alt sluppet til noen mobiltelefoner.

Hva med å vente til 9'ern blir lansert for da får man jo oppdatert til android 10 og 11 - osv osv

 

At man i mellomtiden blir fri for ny telefon får nå så heller være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden android 8 alt er sluppet til noen mobiler, så står det ikke om så veldig mange ukene fra eller til. Siden det også først er i fra android 8 at ting virkelig begynner å skje på oppdateringsvennlighet, så tenker jeg å gå i mot android 7 kjøpestrømmen for høstens modeller. Kanskje det holder å vente til våren.

 

Etter at jeg slo av mobiltelefonen min i noen dagers tid, så ble den delvis friskmeldt i fra overopphetingsbatteristrømsluk-oppførsel også. Så jeg tenker at mobiltelefonen min kan leves med i den relativt korte ventetiden man snakker om. My 2 cents  :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

Jeg kjøpte denne fra gearbest.com, noe som gjør denne en del billigere. Jeg gikk først på nettsiden og skulle bestille, så sto det at jeg kunne bestille via app for å få 30% rabatt, så fikk denne mobilen til 1400kr, noe som er et kupp spør du meg. Har dog ikke mottatt mobilen enda, men ut fra tilbakemeldinger så får folk produktene sine, selv om kundeservice sikkert er noe herk om det skulle være noe galt med telefonen.

Hva med mva?

Med MVA blir det vel 1700 og noe tenker jeg.

 

 

Vel nei. Gitt at telefonen blir momset inn så blir 1750. Men det er jo ikke det som er problemet når en importerer varer. Det er de ikke standardiserte gebyrene som fort knekker gleden av privatimport. 

 

Om du ender opp med å betale "behandlingsgebyr" som nærmer seg tusenlappen for at fraktselskap skal momse inn varen så blir ting fort meningsløse. Skal ikke henge ut noen men de bokstavene DHL presser seg frem....

Lenke til kommentar

Foretrekker ren Android, og tviholder derfor på Nexus 5x'n min (som etterfulgte Nexus 5)... Har vurdert Pixel, men de er jo steindyre i forhold.

 

Vil dette være en verdig arvtaker? Hvordan vil den stå mot den eldre Nexus 5x ytelsesmessig?

 

Single core: Nexus 5x > Xiaomi Mi A1

Multi core: Xiaomi Mi A1 > Nexus 5x

Gaming: Nexus 5x > Xiaomi Mi A1

 

Personlig har jeg bestilt meg en fra Aliexpress. Ettersom min Nexus 5X begynte å bli tregere. I tillegg har den 4 gb ram + 64 gb internminne, noe som er en stor pluss for min del. Nå er det salg 11 november hos Aliexpress, hvor du kan få mobilen for 185 USD.

Lenke til kommentar

Foretrekker ren Android, og tviholder derfor på Nexus 5x'n min (som etterfulgte Nexus 5)... Har vurdert Pixel, men de er jo steindyre i forhold.

 

Vil dette være en verdig arvtaker? Hvordan vil den stå mot den eldre Nexus 5x ytelsesmessig?

 

Tror ikke du blir skuffet med mindre filming uten noen som helst slags "stabilisering" og mindre bra kvalitet på bilder tatt under dårlige lysforhold er en deal-breaker for deg.

 

Her er den testet mot pixel.

Lenke til kommentar

Foretrekker ren Android, og tviholder derfor på Nexus 5x'n min (som etterfulgte Nexus 5)... Har vurdert Pixel, men de er jo steindyre i forhold.

 

Vil dette være en verdig arvtaker? Hvordan vil den stå mot den eldre Nexus 5x ytelsesmessig?

Mye tyder på at den vil være ganske lik i praksis.

Lenke til kommentar

Jeg tror dette er en mobil for meg. Med slike spesifikasjoner frister det å prøve et nytt merke. Har vurdert Huawei eller den nye HTC U11 Life, men sliter litt med å få til en fornuftig sammenligning. Det eneste som ser ut til å trekke ned på denne fra Xiaomi må vel være at den ikke ser ut til å være vanntett. Vi lever jo som kjent i et heller fuktig og kjølig klima.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg kjøpte denne fra gearbest.com, noe som gjør denne en del billigere. Jeg gikk først på nettsiden og skulle bestille, så sto det at jeg kunne bestille via app for å få 30% rabatt, så fikk denne mobilen til 1400kr, noe som er et kupp spør du meg. Har dog ikke mottatt mobilen enda, men ut fra tilbakemeldinger så får folk produktene sine, selv om kundeservice sikkert er noe herk om det skulle være noe galt med telefonen.

 

Hvordan gikk forstillingen? Stort gebyr?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Jeg kjøpte denne mobilen som en mobil #2 som primært skulle brukes til å spille Pokemon Go.
Problemet er at selv med nok internminne og bra grafikk, lagger den veldig ved f.eks sveping mellom monstre i listen. Den fryser bildet i ca 1 sekund og det blir veldig irriterende. En annen ting er at GPS faller ut hele tiden. Det er litt for spennende å raide i en gym og vite at GPS plutselig forsvinner. Jeg har prøvd uten og med beskyttende omslag, men den oppfører seg likt uansett. Min Huawei P9 Plus som jeg også har med samtidig, har aldri dette problemet.
Jeg har den kraftigste utgaven. Har kun hatt dewn i under 2 mnd, men den er ikke tess for PG.

Ellers er det bra lyd i den, bra grafikk og skjerm og selve bygget virker solid. Men unngå den om du vil spille...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...