Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp Hjelp! Nissan patrol 01 y61


Anbefalte innlegg

Hei, vi er 2 voksene og 4 barn i hus, og bilen virker ikke! Trenger virkelig hjelp.

Bilen min drar til venstre. Når jeg bremser med bilen pent, går abs på. når jeg bremser litt kraftigere går abs på og drar til venstre. 

 

Jeg har byttet bremseskriver(begge sider forran) og klosser. Har nye abs ringer,satt dem godt fast og alt i orden. har pusset følere, og dem er forstatt bra. (magnetisk)

Men abs lampa slår seg ikke på når jeg skrur på tenninga. ?? noe strømtull?
en annen rar ting. når jeg var på verkstedet i dag, så kunne dem ikke ta diagnose,fordi de fikk ikke connecta til obd kontakten. ?


Jeg sier tusen mange takk for all hjelp jeg får. hvis dere sier adressa deres så skal jeg sende en blomst med litt olje på til dere alle som takk. :D 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker OBD kontakten ikke er kompatibel med utstyret på verkstedet du benyttet. Vanlig at produsentene laget eget diagnose utstyr, og dagens OBD lesere kan slite litt der. En Nissan forhandler skal kunne hjelpe deg videre.

 

En annen sak er at OBD kontakten nødvendigvis ikke er koblet til ECUen, en del Y61 (med elektrisk styrt spjeld) sies å være slik av en eller annen grunn (pin 6 og 14 er ikke koblet opp eller noe i den retningen).

 

Hva jeg leste om lignende problemstillinger med ABS mens jeg leita etter Patrol, så var mye relatert til rester av magneter som lå på ugunstige steder og elektriske problemer.

Endret av LabWeiler
Lenke til kommentar

Tenker OBD kontakten ikke er kompatibel med utstyret på verkstedet du benyttet. Vanlig at produsentene laget eget diagnose utstyr, og dagens OBD lesere kan slite litt der. En Nissan forhandler skal kunne hjelpe deg videre.

 

En annen sak er at OBD kontakten nødvendigvis ikke er koblet til ECUen, en del Y61 (med elektrisk styrt spjeld) sies å være slik av en eller annen grunn (pin 6 og 14 er ikke koblet opp eller noe i den retningen).

 

Hva jeg leste om lignende problemstillinger med ABS mens jeg leita etter Patrol, så var mye relatert til rester av magneter som lå på ugunstige steder og elektriske problemer.

hei, ja har bestillt time hos nissan i mårra. :) 

 

rester av magneter? hva tenkte du på iforhold til det? rester av magneter fra føleren som går på abs hjulet ? =)

Lenke til kommentar

 

Tenker OBD kontakten ikke er kompatibel med utstyret på verkstedet du benyttet. Vanlig at produsentene laget eget diagnose utstyr, og dagens OBD lesere kan slite litt der. En Nissan forhandler skal kunne hjelpe deg videre.

En annen sak er at OBD kontakten nødvendigvis ikke er koblet til ECUen, en del Y61 (med elektrisk styrt spjeld) sies å være slik av en eller annen grunn (pin 6 og 14 er ikke koblet opp eller noe i den retningen).

Hva jeg leste om lignende problemstillinger med ABS mens jeg leita etter Patrol, så var mye relatert til rester av magneter som lå på ugunstige steder og elektriske problemer.

 

hei, ja har bestillt time hos nissan i mårra. :) 

rester av magneter? hva tenkte du på iforhold til det? rester av magneter fra føleren som går på abs hjulet ? =)

Er Pajero mann selv så kjenner ikke så godt til hvordan det ser ut på Patrol, men det jeg har lest på div forum er former av små biter/støv/avskalling som kan legge seg og skape forstyrrelser på mekanikken.

 

Nissan gutta på 4x4 forum har nok mer input eller se på australske forum, de kan mer om Patrol enn Nissan selv :)

Lenke til kommentar

 

Det er mulig en quick-fix kan være å ta ut sikringen til ABS, men det betyr jo at ABS ikke vil virke. Det kan være skummelt i disse tider.

takk, tenkte ikke på det. men nå har jeg prøvd det, og den dro fortsatt til venstre. så da kan det jo ikke være det :( kom gjerne med flere forslag hva det kan være til at bilen bremser til venstre.

No problem. :)

 

Jeg har ihvertfall bidratt med litt feilsøking. Jeg ville videre feilsøkt ved å jekke opp "begge fremhjul" og kjent for hånd om det var forskjell på bremsekraft på de to sidene med bremsepedalen i konstant posisjon. Sett noe mellom pedalen og setet, men ikke trykk inn pedalen så mye at hjulene ikke går rundt for hånd. Dersom lik bremsekraft går tankene til at det er noe galt med hjulopphenget.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

 

 

Tenker OBD kontakten ikke er kompatibel med utstyret på verkstedet du benyttet. Vanlig at produsentene laget eget diagnose utstyr, og dagens OBD lesere kan slite litt der. En Nissan forhandler skal kunne hjelpe deg videre.

En annen sak er at OBD kontakten nødvendigvis ikke er koblet til ECUen, en del Y61 (med elektrisk styrt spjeld) sies å være slik av en eller annen grunn (pin 6 og 14 er ikke koblet opp eller noe i den retningen).

Hva jeg leste om lignende problemstillinger med ABS mens jeg leita etter Patrol, så var mye relatert til rester av magneter som lå på ugunstige steder og elektriske problemer.

hei, ja har bestillt time hos nissan i mårra. :) 

rester av magneter? hva tenkte du på iforhold til det? rester av magneter fra føleren som går på abs hjulet ? =)

Er Pajero mann selv så kjenner ikke så godt til hvordan det ser ut på Patrol, men det jeg har lest på div forum er former av små biter/støv/avskalling som kan legge seg og skape forstyrrelser på mekanikken.

 

Nissan gutta på 4x4 forum har nok mer input eller se på australske forum, de kan mer om Patrol enn Nissan selv :)

 

okei, tusen takk for hjelp. =)

Lenke til kommentar

 

 

Det er mulig en quick-fix kan være å ta ut sikringen til ABS, men det betyr jo at ABS ikke vil virke. Det kan være skummelt i disse tider.

takk, tenkte ikke på det. men nå har jeg prøvd det, og den dro fortsatt til venstre. så da kan det jo ikke være det :( kom gjerne med flere forslag hva det kan være til at bilen bremser til venstre.

No problem. :)

 

Jeg har ihvertfall bidratt med litt feilsøking. Jeg ville videre feilsøkt ved å jekke opp "begge fremhjul" og kjent for hånd om det var forskjell på bremsekraft på de to sidene med bremsepedalen i konstant posisjon. Sett noe mellom pedalen og setet, men ikke trykk inn pedalen så mye at hjulene ikke går rundt for hånd. Dersom lik bremsekraft går tankene til at det er noe galt med hjulopphenget.

 

ja, tusen takk for hjelpa, da skal jeg prøve på det i natt =) 

Lenke til kommentar

Du kan sjekke om braketten til abs sensoren kan være lett bøyd ut av posisjon. Dette kan være årsaken til at abs slår inn.

 

Abs lyset i instrumentet burde vel lyst noen sekunder når tenninga skrus på?

 

Det at bilen drar til siden kan være dekktrykk eller defekt støtdemper.

 

Trakk bilen til siden før byttet av bremseskiver og klosser?

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...