Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ufattelig tørr hud etter en varm dusj


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Forresten.

 

Siden det er den varmen i vannet som forårsaker tørr hud. Blir det det samme om jeg sitter hjemme med varmeklima på?

Anonymous poster hash: 508fd...18d

 

Det er ikke hovedsakelig varmen, men varmen hjelper såpen. Du mister ikke fettlaget og får tørr hud av kun varme. Det er mer greier enn det som skrives her som påvirker huden selvfølgelig, men det får være måte på hvor mye man skal skrive og du vil bare spørre ørten ganger om ørten ting alikevel så det er greit å holde oss til tema.

 

Vet du hvordan såpe fungerer? Det fanger fett så det kan skylles av. Når man trenger å ha fett på huden for at den skal være bra så sier det seg selv at man ikke bør fange for mye. http://www.planet-science.com/categories/under-11s/chemistry-chaos/2011/06/soap---how-does-it-get-things-clean.aspx

 

https://www.aad.org/public/kids/skin/the-layers-of-your-skin

"Making oil: Another type of little pocket, or gland, in your skin makes oil. The oil keeps your skin soft, smooth and waterproof. Sometimes the glands make too much oil and give you pimples. (See Acne: Pimples and Zits."

 

Har du normal hud hvis du ikke dusjer på noen dager så trenger du ikke fuktighetskrem. Det er faktisk ytterst få som trenger fuktighetskrem, men det har blitt poppis pga. reklame. Bra butikk å selge kremer som gir motsatt effekt etter en stund så man må fortsette å bruke dem ;)

 

Skjønner.

 

Så det er vannet som gjør mye av huden tørr da? Såpen min er alkofri osv.

 

Anonymous poster hash: 508fd...18d

Lenke til kommentar

 

Hatt samme problem hele livet. Vet ikke hvorfor. Var innom hudlegen når jeg var liten uten hell.

 

Det jeg gjør. Er at jeg tar 1 rask kald dusj. Dagen etter så tar jeg en varm dusj hvor jeg rett og slett "skrubber" vekk den tørre huden som løsner i ansiktet. Neste dag kort kald dusj igjen.. Da slipper man masse tørr hud. Jeg bruker også fuktighetskrem.

 

Sliter også med rød / irriterert hud til tider. Da bruker jeg hydrokortison.

Og dette hjelper? Hvorfor kjører du ikke bare lunkent vann, i maks 5-10 min?

 

Anonymous poster hash: 508fd...18d

 

 

Ja etter mye prøving og feiling så har jeg funnet ut at det er det mest effektive. Lunket vann hjelper ikke. Huden blir tørr uansett. Ser ut som huden blir tørr uansett om jeg dusjer i kaldt vann, varmt vann eller ikke dusjer på 1-2 dager.

 

Får også kjøpt peeling krem man kan bruke. 

Endret av Slitenkæll
Lenke til kommentar

 

 

Hatt samme problem hele livet. Vet ikke hvorfor. Var innom hudlegen når jeg var liten uten hell.

 

Det jeg gjør. Er at jeg tar 1 rask kald dusj. Dagen etter så tar jeg en varm dusj hvor jeg rett og slett "skrubber" vekk den tørre huden som løsner i ansiktet. Neste dag kort kald dusj igjen.. Da slipper man masse tørr hud. Jeg bruker også fuktighetskrem.

 

Sliter også med rød / irriterert hud til tider. Da bruker jeg hydrokortison.

Og dette hjelper? Hvorfor kjører du ikke bare lunkent vann, i maks 5-10 min?

 

Anonymous poster hash: 508fd...18d

 

 

Ja etter mye prøving og feiling så har jeg funnet ut at det er det mest effektive. Lunket vann hjelper ikke. Huden blir tørr uansett. Ser ut som huden blir tørr uansett om jeg dusjer i kaldt vann, varmt vann eller ikke dusjer på 1-2 dager.

 

Får også kjøpt peeling krem man kan bruke. 

 

Da har vi fort samme hud. Men huden din blir vel betydelig mindre tørr i litt kaldere vann enn varmere?

 

Kjøp en bra krem for tørr hud, mye på ebay.

 

Anonymous poster hash: 508fd...18d

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hatt samme problem hele livet. Vet ikke hvorfor. Var innom hudlegen når jeg var liten uten hell.

 

Det jeg gjør. Er at jeg tar 1 rask kald dusj. Dagen etter så tar jeg en varm dusj hvor jeg rett og slett "skrubber" vekk den tørre huden som løsner i ansiktet. Neste dag kort kald dusj igjen.. Da slipper man masse tørr hud. Jeg bruker også fuktighetskrem.

 

Sliter også med rød / irriterert hud til tider. Da bruker jeg hydrokortison.

Og dette hjelper? Hvorfor kjører du ikke bare lunkent vann, i maks 5-10 min?

 

Anonymous poster hash: 508fd...18d

 

 

Ja etter mye prøving og feiling så har jeg funnet ut at det er det mest effektive. Lunket vann hjelper ikke. Huden blir tørr uansett. Ser ut som huden blir tørr uansett om jeg dusjer i kaldt vann, varmt vann eller ikke dusjer på 1-2 dager.

 

Får også kjøpt peeling krem man kan bruke.

 

Da har vi fort samme hud. Men huden din blir vel betydelig mindre tørr i litt kaldere vann enn varmere?

 

Kjøp en bra krem for tørr hud, mye på ebay.

 

 

Anonymous poster hash: 508fd...18d

 

 

 

Har nok det ja. Ja den blir mindre tørr vis jeg tar en rask kjølig dusj. Men det danner så uansett et tynt lag som tørker ut på overflaten som må bort etter 2 dager. Men selvsagt. Blir mindre ved raske kjølige dusjer. 

 

Har testet mange ulike fuktighetskremer. A-creme er helt suveren. 

 

Blir alltid tørr i huden på denne tiden av året jeg.

Trodde det var normalt.

 

Ja helt vanlig at huden blir tørr når det blir kaldere ute. Men for oss som generelt har tørr hud så blir den veldig tørr om vinteren. 

Endret av Slitenkæll
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, du burde ikke dusje i for varmt vann.

Joda.

 

Men får tørr hud selvom. Bare å investere i en bra krem for tørr hud, spm er hvilken.

 

Anonymous poster hash: 508fd...18d

 

 

Jeg ville også tatt en titt på såpen du bruker. Når det kommer til krem så bruker jeg Neutrogena, den er helt kurant. Anbefaler deg å kjøpe en dedikert ansiktskrem og ansiktsvask. 

 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hatt samme problem hele livet. Vet ikke hvorfor. Var innom hudlegen når jeg var liten uten hell.

 

Det jeg gjør. Er at jeg tar 1 rask kald dusj. Dagen etter så tar jeg en varm dusj hvor jeg rett og slett "skrubber" vekk den tørre huden som løsner i ansiktet. Neste dag kort kald dusj igjen.. Da slipper man masse tørr hud. Jeg bruker også fuktighetskrem.

 

Sliter også med rød / irriterert hud til tider. Da bruker jeg hydrokortison.

Og dette hjelper? Hvorfor kjører du ikke bare lunkent vann, i maks 5-10 min?

 

Anonymous poster hash: 508fd...18d

 

 

Ja etter mye prøving og feiling så har jeg funnet ut at det er det mest effektive. Lunket vann hjelper ikke. Huden blir tørr uansett. Ser ut som huden blir tørr uansett om jeg dusjer i kaldt vann, varmt vann eller ikke dusjer på 1-2 dager.

 

Får også kjøpt peeling krem man kan bruke.

 

Da har vi fort samme hud. Men huden din blir vel betydelig mindre tørr i litt kaldere vann enn varmere?

 

Kjøp en bra krem for tørr hud, mye på ebay.

 

 

Anonymous poster hash: 508fd...18d

 

 

 

Har nok det ja. Ja den blir mindre tørr vis jeg tar en rask kjølig dusj. Men det danner så uansett et tynt lag som tørker ut på overflaten som må bort etter 2 dager. Men selvsagt. Blir mindre ved raske kjølige dusjer. 

 

Har testet mange ulike fuktighetskremer. A-creme er helt suveren. 

 

Blir alltid tørr i huden på denne tiden av året jeg.

Trodde det var normalt.

 

Ja helt vanlig at huden blir tørr når det blir kaldere ute. Men for oss som generelt har tørr hud så blir den veldig tørr om vinteren. 

 

La meg bare skyve inn litt her. A-Creme er helt bra. Jeg har ingen spesielle hudproblemer, som deg og TS, men A-Creme er knakendes bra. Anbefales!

Endret av coby
Lenke til kommentar

Unnskyld dobbeltpost, men er for å få oppmerksomhet til trådstarter. Om du bor nær Kvadrat kjøpesenter i Rogaland, så kan kanskje tilbudet hos den nye butikken Normal.no være noe:

 

https://www.normal.no/kategorier/hudpleie/

 

PS, jeg vet ikke noe om produktets kvalitet, men det var jo så skjitbillig, at kan det skade liksom. Kan hende det er et parfymert dameprodukt (obs).

 

https://www.normal.no/merker/l-oreal/l-oreal-triple-active-cremer/

 

lor%C3%A9al-triple-active-day-protecting

 

Og dette aner jeg ikke hva er for noe (aldri hørt om noe med slike påstander):

https://www.normal.no/merker/øvrige-brands/bio-oil-60-ml/

 

bio-oil-skincare-60ml.png?anchor=center&

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...