Gå til innhold

Storoppdatering til Windows i dag: Dette er nytt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje på tide å aktivere Windows Update igjen? Irriterte meg grønn på at det skulle komme nye oppdateringer i hytt og pine uten å ha mulighet for å velge når det skulle lastes ned. Har litt begrenset hastighet på nettet, så Update kunne finne på å strupe hele nettet mitt i timesvis.

 

Med den nye oppdateringen kan du stille inn hvor mye av nettet Windows Update skal bruke, så tror denne oppdateringen vil være veldig nyttig for deg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Storoppdateringen jeg lastet ned i går kveld/natt fikset et problem jeg hadde der jeg ikke fikk bruke VPN. Så hvis andre har problemer med VPN instillinger, instillingsvinduet fryser når man prøver å endre noe på VPN eller man får ikke installert TAP adapter så anbefaler jeg å laste ned ASAP!

Lenke til kommentar

Kanskje på tide å aktivere Windows Update igjen? Irriterte meg grønn på at det skulle komme nye oppdateringer i hytt og pine uten å ha mulighet for å velge når det skulle lastes ned. Har litt begrenset hastighet på nettet, så Update kunne finne på å strupe hele nettet mitt i timesvis.

 

Du for oppdatere på natta da når du sover kan ikke se problemet!

Lenke til kommentar

 

Kanskje på tide å aktivere Windows Update igjen? Irriterte meg grønn på at det skulle komme nye oppdateringer i hytt og pine uten å ha mulighet for å velge når det skulle lastes ned. Har litt begrenset hastighet på nettet, så Update kunne finne på å strupe hele nettet mitt i timesvis.

Du for oppdatere på natta da når du sover kan ikke se problemet!

 

Det var ikke mulig å velge tidspunkt for når oppdateringen startet. Hadde man kunne velge tidspunkt selv, så hadde det ikke vært noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kanskje på tide å aktivere Windows Update igjen? Irriterte meg grønn på at det skulle komme nye oppdateringer i hytt og pine uten å ha mulighet for å velge når det skulle lastes ned. Har litt begrenset hastighet på nettet, så Update kunne finne på å strupe hele nettet mitt i timesvis.

Du for oppdatere på natta da når du sover kan ikke se problemet!

 

Det var ikke mulig å velge tidspunkt for når oppdateringen startet. Hadde man kunne velge tidspunkt selv, så hadde det ikke vært noe problem.

Det er sant at nedlasting ikke kunne bestemmes, men installering kan det. Nå i den nye oppdateringen vil Windows Update automatisk justere ned bruken hvis maskinen merker at du holder på med noe annet. Hvis du føler at dette ikke funker, så kan du selv sette nedlastingsgrense.

Lenke til kommentar

Irriterte meg grønn på at det skulle komme nye oppdateringer i hytt og pine uten å ha mulighet for å velge når det skulle lastes ned.

 

Hva mener du med det?

Microsoft er jo kjent for sin "patch tuesday", dvs. at de jevnt over slipper oppdateringer den andre tirsdagen i måneden.

Lenke til kommentar

Så etter denne oppdateringen så er vel vi nødt å gå gjennom sikkerheten på nytt? Dvs. alt vi har slått av som Microsoft henter informasjon om deg.

Disse blir vel automatisk oppdatert og slått på.

 

Ja, skrev en kommentar om dette ị Win-tråden. Måtte gjøre en rekke optimaliseringer på nytt som å stenge unødvendige prosesser, stanse innsamling av data osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det tar så himla lang tid å innstallere den, etter at den er ferdig nedlastet. Går jo sirupstregt. Da på Pentium 4-kjernet med 8 Gig RAM. Er vel på tredje steget nå (etter det som blir fjerde og første steg med å nedlaste installer'en), kanskje dette nå blir det siste. Så jeg ser for meg at selve plasseringen av systemfiler har startet for lenge siden.

Endret av G
Lenke til kommentar

Så etter denne oppdateringen så er vel vi nødt å gå gjennom sikkerheten på nytt? Dvs. alt vi har slått av som Microsoft henter informasjon om deg.

Disse blir vel automatisk oppdatert og slått på.

 

Var noe rusk som var påslått ja. Kan være verdt å gå igjennom denne, og innstillingen på din PC:

 

https://www.windowscentral.com/whats-new-settings-app-windows-10-fall-creators-update

Lenke til kommentar

Tusen takk for en bra artikkel, og ikke fult så mye takk for uendelige Blue Screens..

Her har maskinen gått stabilt som fy siste året, men la inn oppdateringen i går etter å ha lest artikkelen, og føsj for bluescreens jeg får.

 

Isj, da. Får du rullet tilbake til Creators Update?

http://www.thewindowsclub.com/rollback-uninstall-windows-10-creators-update

Lenke til kommentar

Tusen takk for en bra artikkel, og ikke fult så mye takk for uendelige Blue Screens..

Her har maskinen gått stabilt som fy siste året, men la inn oppdateringen i går etter å ha lest artikkelen, og føsj for bluescreens jeg får.

 

 

Prøv med:  "Strømalternativer" til "Høy ytelse"

 

Og oppdatering av BIOS...

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...