Gå til innhold

SAMLETEST: Den beste VPN-tjenesten 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med flere her. NordVPN er ikkje noe å skryte av. Treg. Ofte kan den miste tilkobling. 
ExpressVPN er mye bedre, syns eg. Om den hadde flere servere, så hadde eg brukt den fortsatt.


EDIT: Ser at ExpressVPN har økt antall servere betraktelig siden sist. Da går eg tilbake til Express, etter 1 år med NordVPN. 

Endret av aomt
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig med flere her. NordVPN er ikkje noe å skryte av. Treg. Ofte kan den miste tilkobling. 

ExpressVPN er mye bedre, syns eg. Om den hadde flere servere, så hadde eg brukt den fortsatt.

 

 

EDIT: Ser at ExpressVPN har økt antall servere betraktelig siden sist. Da går eg tilbake til Express, etter 1 år med NordVPN. 

Samme erfaring jeg har med NordVPN. Etter 1 år med dette programmet så kommer jeg aldri til å gå for de igjen og heller ikke anbefale de til noen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Testet NordVPN og ExpressVPN samtidig i ca en måned, og opplevde den gang (for litt over et år siden) at NordVPN var bedre på hastighet. Ingen av dem kunne gi meg opp i mot hastigheten på linjen min (100 MBit), men tidvis var i hvert fall NordVPN nærmest med relativt god margin.

 

Det stemmer at hastigheten på NordVPN er noe varierende (som all VPN jeg har testet), men stort sett holder det fint til mitt bruk. Forøvrig har de langt flere servere i Sverige, og enkelte av disse gir faktisk vel så bra hastigheter som de norske.

 

Nå har jeg ikke testet andre leverandører på et års tid, så det kan jo hende at ting er bedre nå, men ellers er jeg stort sett fornøyd med NordVPN.

Lenke til kommentar

Testet NordVPN og ExpressVPN samtidig i ca en måned, og opplevde den gang (for litt over et år siden) at NordVPN var bedre på hastighet. Ingen av dem kunne gi meg opp i mot hastigheten på linjen min (100 MBit), men tidvis var i hvert fall NordVPN nærmest med relativt god margin.

 

Det stemmer at hastigheten på NordVPN er noe varierende (som all VPN jeg har testet), men stort sett holder det fint til mitt bruk. Forøvrig har de langt flere servere i Sverige, og enkelte av disse gir faktisk vel så bra hastigheter som de norske.

 

Nå har jeg ikke testet andre leverandører på et års tid, så det kan jo hende at ting er bedre nå, men ellers er jeg stort sett fornøyd med NordVPN.

For min del så bruker eg ofte servere som er langt unna. 

Enig at NordVPN gir ofte bra fart på nærmaste servere. Men skal du til andre enden av Europa eller USA/Canada, der var ExpressVPN suveren.

 

Skal skaffe meg Express igjen f.o.m neste uke. Blir spennande.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker Tunnelbear. https://www.tunnelbear.com/

Er det noe grunn til at den ikke er med i testen?

 

Har brukt det er par år nå både på Mac og Nettbrett. Ingenting å klage på.

 

 

Tunnel Bear? Linus Tech Tips reklamere for denne hele tiden... noe som reklamere for av en av verdens største Tech YT kanaler burde nesten vært med her

Fungerer ikke med Torrents

1 av 2 grunner til å ha VPN

Lenke til kommentar

 

Hvor er ExpressVPN på denne listen? De markedsfører jo seg som "garantert" amerikansk Netflix.

 

Jeg undersøkte for noen måneder siden litt rundt VPN. Det viste seg fort at det var svært vanskelig å finne en reell test på VPN da ExpressVPN tydeligvis har kjøpt opp en haug med domener og laget "tilsynelatende" objektive nettsider med "tester" av VPN. De har også kjøpt opp all reklameplass hos Google. Fellesnevneren for de alle er at de kårer ExpressVPN som "Best choice", "Editor's choice" etc. Med andre ord er det umulig å vurdere hvordan de egentlig er, og man blir naturlignok veldig skeptisk. Det er jo bare å se i denne tråden her også, flere skryteinnlegg av brukere med 1 innlegg. Og innleggene sier akkurat det samme, med litt ulike ord.

Jeg har brukt ExpressVPN i et år, i Europa,USA og Asia - fungerer perfekt, enkel å installere, enkel å bruke og kan bruke et ABO på både iPhone og Mac. . Kunne ikke vært mer fornøyd.
Lenke til kommentar

 

Ser dere viser til at PIA ikke gir tilgang til amerikansk Netflix. I mitt tilfelle er dette feil, da med tilkobling til Chicago-serveren deres gir med full tilgang. Har hendt tidligere at andre amerikanske servere jeg har brukt til samme formål har blitt blokkert, men Chicago har fungert i lang tid nå.

Hei,

Jeg forsøkte akkurat PIA ned «US Chicago» og fikk unblocker/proxy-error fra Netflix.

 

Hei, jeg la nettopp merke til det samme. Det må ha skjedd nylig. Gikk gjennom serverne helt til Irlands server fungerte.

Lenke til kommentar

Gikk gjennom serverne helt til Irlands server fungerte.

 

Igjen, feil produkt til feil bruk.

 

VPN er ikke tiltenkt å omgå Netflix sine regionsperrer, selv om det kanskje virker til tider.

PIA garanterer på ingen måte at deres VPN-tjeneste vil fungere til dette, ei heller kommer de til å gjøre noe for å få det til å virke.

 

Løsningen er Smart DNS

 

https://www.smartdnsproxy.com/services/us-netflix

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...