Gå til innhold

SAMLETEST: Den beste VPN-tjenesten 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem skal man tro på?

 

https://restoreprivacy.com/nordvpn-review/

 

Takk for lenke til testen. Det at hastigheten vil variere fra dag til dag og server til server er noe vi er åpne på at du må være forberedt på. Vi kan ikke gjøre noe annet enn å presentere hastigheten vi fikk over våre totalt 30 målinger mot NordVPN fordelt på to servere over to dager. Ser personen som testet NordVPN for RestorePrivacy sier han testet tjenesten en måned før saken ble publisert hos dem i august, altså i juni. Etter nye tester skriver han imidlertid i kommentarfeltet at tjenesten ikke lenger lekker. Våre sikkerhetstester bekrefter også dette, så det tyder på at NordVPN nylig har lappet på/ fikset tjenesten sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser dere viser til at PIA ikke gir tilgang til amerikansk Netflix. I mitt tilfelle er dette feil, da med tilkobling til Chicago-serveren deres gir med full tilgang. Har hendt tidligere at andre amerikanske servere jeg har brukt til samme formål har blitt blokkert, men Chicago har fungert i lang tid nå.

Lenke til kommentar

Ser dere viser til at PIA ikke gir tilgang til amerikansk Netflix. I mitt tilfelle er dette feil, da med tilkobling til Chicago-serveren deres gir med full tilgang. Har hendt tidligere at andre amerikanske servere jeg har brukt til samme formål har blitt blokkert, men Chicago har fungert i lang tid nå.

 

Hei,

Jeg forsøkte akkurat PIA ned «US Chicago» og fikk unblocker/proxy-error fra Netflix.

Lenke til kommentar

"For, som eneste VPN-tjeneste i vår test klarte nemlig ikke PureVPN å skjule vår norske IP-adresse for de ulike tjenestene vi besøkte, til tross for at både IPv6 Protection og Secure DNS var aktivert i innstillingene våre"

 

Hvordan sjekker man egentlig dette? Regner med at det ikke holder å bruke whatismyipaddress.com...

 

Man bruker nettsider laget for å sjekke "DNS leak". Finnes drøssevis av dem, så anbelfaer å teste flere av dem for å sjekke om du lekker:

 

Do I Leak

Tor Guard DNS Leak Test

dnsleaktest.com

dnsleak.com

Hidester DNS leak test

Lenke til kommentar

PIA var bra men nå er det så mye geoblokkert innhold som fersker at en bruker PIA. En får også ofte krav om å fylle inn captcha, cloudfare meldinger osv. Det er også ofte at en blir plassert i feil land. Velger feks Australia mens tester plasserer en i USA. Blir ikke å gi de mer penger...

Endret av troutmaster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Your IPv4 Address Is:

173.239.197.219

Your IP Details:

ISP: LogicWeb Inc

Services: Network Sharing Device

City: Edison

Region: New Jersey

Country: United States : Jeg er også skuffet expressvpn ikke er med på lista. Har ikke problem med netflix , akkurat nå er jeg " vist" i amerika :) Skal innom Canada litt senere... Så glad for at Expressvpn også har super suport. Litt dyrt kanskje men etter 5 måneder er jeg fremdeles super fornøyd.

Lenke til kommentar

Hvor er ExpressVPN på denne listen? De markedsfører jo seg som "garantert" amerikansk Netflix.

 

Jeg undersøkte for noen måneder siden litt rundt VPN. Det viste seg fort at det var svært vanskelig å finne en reell test på VPN da ExpressVPN tydeligvis har kjøpt opp en haug med domener og laget "tilsynelatende" objektive nettsider med "tester" av VPN. De har også kjøpt opp all reklameplass hos Google. Fellesnevneren for de alle er at de kårer ExpressVPN som "Best choice", "Editor's choice" etc. Med andre ord er det umulig å vurdere hvordan de egentlig er, og man blir naturlignok veldig skeptisk. Det er jo bare å se i denne tråden her også, flere skryteinnlegg av brukere med 1 innlegg. Og innleggene sier akkurat det samme, med litt ulike ord.

Endret av Brulejus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...