Gå til innhold

Google gjør som Apple og fjerner hodetelefon-inngang på nye mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Integrert batteri... forferdelig, Android-produsenter kommer diltende etter.

Ingen minnekort... forferdelig, Android-produsenter kommer diltende etter.

Ingen jackkontakt... forferdelig, Android-produsenter kommer diltende etter.

 

En ting er at Apple har diltet etter på ting som vanntetthet og trådløs lading, men dette var ting alle var enige om var gode features. Men hvor mye kognitiv dissonans har Android-verdenen når produsentene hermer etter ting som visstnok gjorde iPhone helt ubrukelig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Integrert batteri... forferdelig, Android-produsenter kommer diltende etter.

Ingen minnekort... forferdelig, Android-produsenter kommer diltende etter.

Ingen jackkontakt... forferdelig, Android-produsenter kommer diltende etter.

 

En ting er at Apple har diltet etter på ting som vanntetthet og trådløs lading, men dette var ting alle var enige om var gode features. Men hvor mye kognitiv dissonans har Android-verdenen når produsentene hermer etter ting som visstnok gjorde iPhone helt ubrukelig?

Er det så mange som karakteriserer det som ubrukelig? Det er vel mer snakk om at flere finner det upraktisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

..Men hvor mye kognitiv dissonans har Android-verdenen når produsentene hermer etter ting som visstnok gjorde iPhone helt ubrukelig?

..."produsentene" er å overdrive. Det er her snakk om en enkelt produsent. Google har gått fra fine telefoner (Nexus) til noe dyrt ræl (Pixel). Men det beste med android er jo nettopp at det er mange telefonprodusenter. Det finnes altså andre telefoner, med android, som fortsatt gir flere dagers batteritid, Qi, dual sim, minijack etc. F.eks. fra Moto (Lenovo). Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Vil tørre å påstå at denne artikkelen er elendig skrevet. Google fjernet utgangen til hodetelefoner, men det er virkelig ikke slik apple gjorde det. I motsetning til Apple hadde i hvert fall Google intelligens nok til å bruke USB-C, i motsetning til Apple som gikk for sitt eget tull bare for å gjøre ting mer tungvindt.

 

Når sant skal sier så vil jeg fortsatt ha en telefon med utgang for hodetelefoner, så samlingen av IEM ikke er helt bortkastet. Og når vi skal gå over til digitalt så håper jeg det blir USB-C, men at det da er to kontakter slik at det er mulig å se en film samtidig som en lader uten å drasse på overganger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

..og Apple har vel patent på rektangelet (og en på kvadratet for sikkerhets skyld) De fant opp musikk, hodetelefonene, mikrofonen, foto, kamera, film, iris, retina, øyeeplet, knappen, antennen, batteriet og+/-. Det var vel Steve Jobs som lærte Michael Angelo om hånden om jeg ikke tar feil.

 

Er det en eneste visuell effekt i noen av Apples produkter som Apple ikke skylder Beryl/Kompiz en gigantisk takk for?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

..Men hvor mye kognitiv dissonans har Android-verdenen når produsentene hermer etter ting som visstnok gjorde iPhone helt ubrukelig?

..."produsentene" er å overdrive. Det er her snakk om en enkelt produsent. Google har gått fra fine telefoner (Nexus) til noe dyrt ræl (Pixel). Men det beste med android er jo nettopp at det er mange telefonprodusenter. Det finnes altså andre telefoner, med android, som fortsatt gir flere dagers batteritid, Qi, dual sim, minijack etc. F.eks. fra Moto (Lenovo).

 

 

Det er bare midlertidig... Hvor mange produsenter har fortsatt utskiftbart batteri i toppmodellene sine?

Lenke til kommentar

Integrert batteri... forferdelig, Android-produsenter kommer diltende etter.

Ingen minnekort... forferdelig, Android-produsenter kommer diltende etter.

Ingen jackkontakt... forferdelig, Android-produsenter kommer diltende etter.

 

En ting er at Apple har diltet etter på ting som vanntetthet og trådløs lading, men dette var ting alle var enige om var gode features. Men hvor mye kognitiv dissonans har Android-verdenen når produsentene hermer etter ting som visstnok gjorde iPhone helt ubrukelig?

 

Hvorfor er det kognitiv dissonans? De fleste som mislikte ingen minijack på iphone på formuet ser ut til å mislike det nå også? Har egentlig ikke sett noen som ser positivt på ingen minijack på pixel, i beste fall bryr de seg ikke.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nope, liker det fortsatt ikke. 

Ser fortsatt etter vanntett + utskiftbart batteri + med minnekort + med minijack + ikke for stor + men relativt beefy modell = til under 4000. 
Jeg får nok ikke alt jeg ser etter, men det er forskjell på å gi avkall på et og annet punkt, til å ikke få noe av det man ser etter. 

 

På min nåværende var det kun utskiftbart batteri jeg ikke fikk av disse. På min nåværende jobbmobil er det vel kun vanntettheta som måtte vike, hvis jeg husker rett. Og de to er begge til stede på den siste jeg valgte til fruen, men der var det muligens ikke minnekort...  

Lenke til kommentar

Hvorfor er det kognitiv dissonans? De fleste som mislikte ingen minijack på iphone på formuet ser ut til å mislike det nå også? Har egentlig ikke sett noen som ser positivt på ingen minijack på pixel, i beste fall bryr de seg ikke.

 

Men de kjøper det tydeligvis likevel. Hvis produsentene hadde sett markant lavere salgstall på modellene uten minijack hadde de nok snudd på flekken.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor er det kognitiv dissonans? De fleste som mislikte ingen minijack på iphone på formuet ser ut til å mislike det nå også? Har egentlig ikke sett noen som ser positivt på ingen minijack på pixel, i beste fall bryr de seg ikke.

 

Men de kjøper det tydeligvis likevel. Hvis produsentene hadde sett markant lavere salgstall på modellene uten minijack hadde de nok snudd på flekken.

 

 

Hvem er "de"? Majoriteten av android-telefoner har minijack, betyr det de vet folk foretrekker minijack?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor er det kognitiv dissonans? De fleste som mislikte ingen minijack på iphone på formuet ser ut til å mislike det nå også? Har egentlig ikke sett noen som ser positivt på ingen minijack på pixel, i beste fall bryr de seg ikke.

 

Men de kjøper det tydeligvis likevel. Hvis produsentene hadde sett markant lavere salgstall på modellene uten minijack hadde de nok snudd på flekken.

 

 

Hvem er "de"? Majoriteten av android-telefoner har minijack, betyr det de vet folk foretrekker minijack?

 

AtW

 

 

Det betyr bare at majoriteten av Android-telefoner ble designet før Apple fjernet porten. La oss ta sammenligningen med integrerte batterier. De "fleste" sa de ikke ville ha det, men produsentene så det tydeligvis ikke gjenspeilet i salgstallene siden det fortsatt blir færre og færre modeller med utskiftbare batterier.

Lenke til kommentar

8-10 forumbrukarar er ikkje representativt for "dei fleste". For øvrig kan produsentane i stor grad gjere kva dei vil og likevel selje produktene sine. Dei fleste har kanskje ikkje fått med seg endringa frå utskiftbart til integrert batteri. Telefonane blir i laga for å fungere for folk flest, ikkje for ein minoritet med større krav. Minoriteten får ikkje mykje slagkraft når dei representerer ein så liten del kjøparar.

 

Telefonar utan minijackutgang er kanskje diverre retningen det tar. Eg skal fint klare å bruke ein telefon med USB-C-til-minijack-overgang, men skulle helst sett at eg slapp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...