Gå til innhold

Gjenopprettning Feilet.


Anbefalte innlegg

Gjenopprettning Feilet.

Jeg har Win10 Pro, Defender + Malwarebyttes betalt versjon, begge gjør en god jobb.

Ta en Gjenopprettning er unmulg og jeg får dette svaret.

 

Oppretting kunne ikke utføres du har et Antivirusprogram som hindre deg i dette. Feilen er funnet slår jeg av eller Deaktivere Malwarebyttes da er alt ok, Gjendannelse godkjent.

 

Hvordan kan jeg sette Malwarebyttes i hvile posisjon, er dette mulig? Jeg har kontaktet dem men få svar kan ta lang tid derfor spør jeg her, fins der en løsning. Deaktivere og instalere igjen syntes jeg er tungvint.

Takk til Dere for hjelpen.

 

post-246771-0-96873300-1506841988_thumb.png     

Skipperskrekk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+4791523

For å pause Malwarebytes' sanntidsbeskyttelse, noe som lar deg utføre en gjenopprettning uten forstyrrelser, høyreklikk antivirusprogrammets ikon som ligger på høyre side i oppgavelinjen, og fjern merket for sanntidsbeskyttelse. Vær oppmerksom på at dette er en midlertidig løsning: antivirusprogrammet vil automatisk aktivere sanntidabeskyttelse neste gang du starter Windows. For å hindre dette, fjern merket for at Malwarebytes starter med Windows etter å ha høyreklikket antivirusprogrammets ikon.

Lenke til kommentar

Syar 2003

Jeg svare deg først, jeg har en veldig oppegående data, har alltid vert nøye med oppdateringer og du spør hvilken versjon jeg har,

3 Maskiner alle har Win10 Pro, alle har 1703 versjon sjekker at haken er grønn til enhver tid.

Mange sliter men ikke jeg, jeg har kalt dette flax Sorry men når jeg ser det du la ved, https://en.m.wikiped...version_history  da forstår jeg bedre hvilken jobb vi snakker om fra utviklere.

 

Alle klager på Win10 sine oppdateringer, men vi Brukere vet ikke hva som skjer bak kulissene det er bare klage hver eneste dag.

 

Hvilket Malwarebytes produkt bruker jeg?

 

Kan nevne dette produkt har jeg brukt i flere år, i sommer ble det byttet ut til et nyere produkt, lidt forvirring i starten normalt det, den som fungere nå er helt ok betalt også, for 3 uker siden ble det ny bestilling på 3 maskiner for 2 år, Malwarebytes Premium, et godt valg spør du meg.

 

Eror 403.

 

Nå vil jeg svare Eror 403 jeg har tro på den løsning han kom med, ikke prøvd den enda, kom nettopp hjem, kommer jeg i mål da blir jeg glad.

 

Denne plagen har jeg hatt siden Malwarwbytes kom i ny drakt i sommer, husk jeg er bare en vanlig Bruker, jeg trakker feil iblant laster ned ting ubevist, spiller ikke piano men uforvaret så hender dette, oppdatering har jeg svart på over her er nøye med dette.

Men er uhellet ute der så er Gjenopprett en gave.  Men nå skal jeg prøve ditt foreslag Eror 403. Og 1000 Takk til deg.

 

Da vil jeg si til begge Takk for hjelpen, nå forstår jeg bedre hva som ligger bak hver oppdatering, og ikke bare det men få gleden ved å bruke Gjenoppretning normalt En stor Takk til begge 2.

 

skipperskrekk

Lenke til kommentar

Jeg spør da det er ulikheter av MBAM. Og du svarte ikke på versjon , heller ikke i siste inlegg.

https://blog.malwarebytes.com/malwarebytes-news/2016/12/announcing-malwarebytes-3-0-a-next-generation-antivirus-replacement/

Anti exploit (MBAE) og ransomware protection er nye i versjon 3.

 

 

Jeg har selv Windows 10 Pro med Build 1607

Windows Defender og lisensiert Malwarebytes anti malware premium (MBAM) versjon 2.2.1.1043 (ikke oppdatert til 3) og ikke installert MBAE ved siden.

 

Og får dette ved system restore (uten noe disablet)

Noe som indikerer at det ikke er relatert til anti exploit , anti ransomware.

 

Greia er at Malwarebytes holder file lock på det system restore ikke får utført byttet.

Det kan man løse ved å boote windows til avansert startup og kjøre system restore derfra.

(Kommer dit med holde shift knapp nede mens man velger "restart") 

At system restore beskyttes er på sett og vis bare positivt.

 

post-35394-0-74739800-1506861099_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Sorry syar 2003 Jeg spør da det er ulikheter av MBAM. Og du svarte ikke på versjon (ok manglende erfaring)

ulikheter MBAM seier meg ingen ting men versjon er denne. Malwarebytes Premium 3.2.2

 

Jeg har selv Windows 10 Pro med Build 1607. ok  jeg skriv 1703 noen nyere er der ikke av jeg vet.

 

Windows Defender og lisensiert Malwarebytes anti malware premium

Ja det har jeg også   (MBAM) versjon 2.2.1.1043 (ikke oppdatert til 3) Nei forstår deg der men nå ser du

jeg har versjon 3.2.2   

og ikke installert MBAE ved siden. Ikke jeg heller vet ikke helt hva du mener?

 

Og får dette ved system restore (uten noe disablet)

Noe som indikerer at det ikke er relatert til anti exploit , anti ransomware. Det er vel ok eller er jeg helt på

bærtur her? Snakker om ramsomvare tror ikke det?

 

Greia er at Malwarebytes holder file lock på det system restore ikke får utført byttet.

Det kan man løse ved å boote windows til avansert startup og kjøre system restore derfra.

(Kommer dit med holde shift knapp nede mens man velger "restart") 

At system restore beskyttes er på sett og vis bare positivt.

 

Her kommer det faglige in ord og uttrykk, du har over 20000 innlegg, kan du forklare det lidt enklere

mener ikke å være vanskelig jeg. ser bare på bilde, jeg får også System Restore men bilde ser ikke slik

ut som det du har?

 

I Bunn står der (Run System Restore) hos meg står der ikke det, jeg får ikke satt inn et bilde beklager

er ikke Proff ser du. Sikkert et knep det også? Må læres først.

 

Jeg sliter lidt med dette også men får det vel til.

 

For å pause Malwarebytes' sanntidsbeskyttelse, noe som lar deg utføre en gjenopprettning uten forstyrrelser, høyreklikk antivirusprogrammets ikon som ligger på høyre side i oppgavelinjen, og fjern merket for sanntidsbeskyttelse. Her sliter jeg?

Det merket finner jeg.

 

Vær oppmerksom på at dette er en midlertidig løsning: antivirusprogrammet vil automatisk aktivere sanntidabeskyttelse neste gang du starter Windows. For å hindre dette, fjern merket for at Malwarebytes starter med Windows etter å ha høyreklikket antivirusprogrammets ikon.

 

Jeg får bare jobbe med det syar 2003 der er nok lys i Tunellen ser du. Men Takk for du stiller opp.

 

Skipperskrekk.

 

 

Lenke til kommentar

Min restore feil (error 0x80070091) var relatert til Windows Store (Program Files\WindowsApps)

Har fått fikset det problemet og testet pånytt.

 

Og System restore virker fullt ut hos meg på Windows 10  build 1607 med MalwareBytes MBAM Premium aktivt (Versjon 2.2) og følgende instilling

 

 

Din feil (error 0x80070005 Access Denied) bør være enkel å løse da du har identifisert at Malwarebytes "hos" deg låser opp en eller flere filer/foldere. 

post-35394-0-79491700-1506866213_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg benytter "alltid" engelsk retningslinjer til Windows. Det er det universelle og kan googles worldwide med maksimalt hjelp/treff.

Om du ikke ser oversettelsen til Norsk (om du har Norsk språkversjon) se på symbolene i knappene.

 

For å starte windows i advanced startup modus for System Restore (gjenoppretting) se her:

https://www.tenforums.com/tutorials/2294-boot-advanced-startup-options-windows-10-a.html

60619d1453744468-boot-advanced-startup-o

 

 

 

Velg Troubleshoot (symbol skruetrekker/skiftenøkkel)  -> Advanced -> System Restore.

 

19921d1485951544-boot-advanced-startup-o

19922d1432576256-boot-advanced-startup-o

 

 
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4791523

Gjenopprettning Feilet.

Jeg har Win10 Pro, Defender + Malwarebyttes betalt versjon, begge gjør en god jobb.

Ta en Gjenopprettning er unmulg og jeg får dette svaret.

 

Oppretting kunne ikke utføres du har et Antivirusprogram som hindre deg i dette. Feilen er funnet slår jeg av eller Deaktivere Malwarebyttes da er alt ok, Gjendannelse godkjent.

 

Hvordan kan jeg sette Malwarebyttes i hvile posisjon, er dette mulig? Jeg har kontaktet dem men få svar kan ta lang tid derfor spør jeg her, fins der en løsning. Deaktivere og instalere igjen syntes jeg er tungvint.

Takk til Dere for hjelpen.

 

attachicon.gifSkjermbilde..PNG     

Skipperskrekk

 

"Problemet" er åpenbart Malwarebytes, slik du legger det frem. Du kan deaktivere sanntidsbeskyttelsen for å løse dette, og eventuelt starte datamaskinen på nytt, men da må du fjerne merket for at antivirusprogrammet starter med Windows. Klarte du å finne ut av dette?

Lenke til kommentar

Nå ble alt borte får prøve igjen.

 

"Problemet" er åpenbart Malwarebytes, slik du legger det frem. Ja slik har det vert siden Malwabytes kom med ny

versjon 3.2.2 og i dag fant jeg svaret selv korrekt, 

 

Du kan deaktivere sanntidsbeskyttelsen for å løse dette, Takk dette ordet har jeg ikke hørt om før nå, en gang må jo

bli den første.

og eventuelt starte datamaskinen på nytt, Vil tro dette går greit.

men da må du fjerne merket for at antivirusprogrammet starter med Windows.

Men så var det og finne dette merket da, høgre klikk på ikornet ga ikke dette svaret slik jeg ser det.

Må jeg ha det med Teskje så ok, bilde da det kan du? Prøver igjen i morgen.

..........

 

 

Jeg benytter "alltid" engelsk retningslinjer til Windows. Det er det universelle og kan googles worldwide med maksimalt hjelp/treff.

Om du ikke ser oversettelsen til Norsk (om du har Norsk språkversjon) se på symbolene i knappene.

 

For å starte windows i advanced startup modus for System Restore (gjenoppretting) se her:

https://www.tenforums.com/tutorials/2294-boot-advanced-startup-options-windows-10-a.html

60619d1453744468-boot-advanced-startup-o

 

 

 

Velg Troubleshoot (symbol skruetrekker/skiftenøkkel)  -> Advanced -> System Restore.

 

19921d1485951544-boot-advanced-startup-o

19922d1432576256-boot-advanced-startup-o

 

Takk til deg, symbolene i knappene. Er greie dem.

(symbol skruetrekker/skiftenøkkel) Også dem har jeg i næverne nå.

Pilen viser også veien videre, men nå er kl snart 23.30 jeg får jobbe videre i morgen.

En løsning blir der nok.

 

 

skipperskerekk

 

 

Lenke til kommentar

Prøvde å søke det opp for deg. Kanskje dette hjelper?

Merk at hos meg «funker» det å kjøre system restore MED mallwarebytes realtime protection og web site blocking aktiv.

Så min følelse er at det er noen av de nye beskyttelses funksjonene i versjon 3 som tidligere nevnt som forårsaker det.

Anti ransomware beskyttelsen eller/og anti exploit beskyttelsen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4791523

 

Merk at hos meg «funker» det å kjøre system restore MED mallwarebytes realtime protection og web site blocking aktiv.

Så min følelse er at det er noen av de nye beskyttelses funksjonene i versjon 3 som tidligere nevnt som forårsaker det.

Anti ransomware beskyttelsen eller/og anti exploit beskyttelsen.

 

 

Ah, I see.

Lenke til kommentar

Eror  403

Alle passer på sine vet du ( Prøvde å søke det opp for deg. Kanskje dette hjelper?

 

Du skrev rett i starten, nær klokka fin du i-kornet det første man blir blind på er aua vet du, tidlig opp her ser du

befinner meg i Thailand kl er bare 6.00, dette skal jeg få til. Nå føler jeg at jeg er nær en løsning, sitter på en Engelsk

språkli maskin sliter lidt med Engelsken ser du.

Norsk er greit, men Thai er enklere for meg en Engelsk, har vert her i 12 år nå. Alder 80 år erfaring nok begrensa klare meg

fint ellers på data, men denne delen her var ny for meg.

 

Lidt sta gir meg ikke.

 

Jeg forstår nå lidt lettere ditt svar, men syar kom også med ting jeg ikke viste og vil studere dette nermere også.

 

Tilbake, (Kanskje dette) og du har rett,  nå må jeg ikke trakke feil jeg må gjøre det rette?

 

Jeg har 4 valg.

Nettbeskyttelse På - Er vel greit.

Exploit beskyttelse på,     (det forteller meg ingen ting?

 

Beskyttelse mot skadelig programvare,  (Den bør jeg vel fjerne krysset på) Så sett på igjen når jobben er gjort?

 

Ramsomware beskyttelse på,      (Et virus har ikke hatt befatning med dette, Malvarebytes har nok løst den oppgaven)

 

Nå er kaffen klar, ut på terrassen en nydelig morgen som vanlig her blikk stille jeg koser meg hver eneste dag, også

om Dataen kan være vrang i blant, selv med Win 10 får jeg til det meste, så jeg Takker Dere begge 2 så masse for

at Dere har stilt opp.

 

Skipperskrekk

 

Endret av skipperskrekk
Lenke til kommentar

Error 403.

 

Jeg kommer tilbake, og det er viktig å gjøre opp for seg, etter kaffekoppen ute ble der jobb, alle maskiner er Gjenopprettet nå

var lidt usikker men alt fungerte helt som det skulle. følte meg lidt frem. Alt ok.

 

4 valg? ingen av dem? Jeg slo av Malwarebyttes, oppgaven løst, gjett om jeg ble glad Eror 403, satte så klart malwarebytes  på

igjen, en ting til du ga meg denne.

 

En hjelpende hand.

Herlig den må jeg se mere på, og det betyr at jeg er Velkommen igjen, håper også andre stikker inn om herlig, jeg bare jubler nå

ingen dag er lik, kommer du hitt står der en halvliter å venter på deg, men vi får vel ta med syar 2003 en halvliter til han også skulle

bare mangle,har råd til det.

Dere begge ha en fin dag dette var moro Takk.

 

Skipperskrekk

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4791523

Beklager å høre at det du egentlig trengte hjelp til ikke ble løst. Men du fant i alle fall en metode du kan bruke for å løse dette, noe du også nevnte til å begynne med. Du har noe du kan være stolt av: ikke alle i din alder mestrer bruk av datamaskiner på den måten du gjør, for ikke å nevne bruk av digitale hjelpemidler, som for eksempel dette forumet. Du er veldig flink, Skipperskrekk!

 

Skulle det være noe annet, er du alltid velkommen tilbake hit. Her finnes det mange glupinger som mer enn gjerne stiller opp for å hjelpe deg og gi deg råd. Syar2003 er et godt eksempel på akkurat det.

 

Jeg ønsker deg en fin dag og et godt liv videre!

Lenke til kommentar

Eror 403.

Kan jeg få korigere deg lidt, (Beklager å høre at det du egentlig trengte hjelp til ikke ble løst.)

 

Her er jeg ikke enig med deg det vil jeg bare si. Du løste oppgaven, men ikke glem syar 2003 han ga meg en god del stoff jeg vil ta

vare på.

Oppgaven var og få orden i Gjenopprettning og det har jeg fått, har spurt Malwarebytes også svaret kommer om 3 uker.

 

Husk Dere har erfaring, Dere er unge nesten vokst opp med data, jeg er helt selvlært på data jeg vet ikke hvor mange dørstokker jeg har hoppet over, har mange gange hatt lyst til å hive den i søppeldunken. Eller funnet slegga å slå den flat men det ble ikke så.

 

Men dette har gitt meg en fin hobby og utrolig masse glede også, jeg treng ikke gå langt bare se mitt spørsmål jeg har stilte her?

Gjenoppretning.

 

Jeg er sta? Data vil jeg lære? Jeg gir ikke opp? Og erkjenner blir aldri utlært, det beste av alt er, jeg stiller opp for eldre, hverdagen er blitt slik at kan du ikke data har du et stort problem, hva med Nettbank? det offentlige? hva med kontakt med hjemland, NRK og VPN, vi gamle reiser ut i dag, vi handler på nett og veien går ofte hit, jeg stiller opp, Win7 har dem fleste, XP også, så galt Vista heng igjen.

Dette har gitt den erfaring jeg har i dag.

 

Og det baller på seg Win10 Gratis, å vi Gamlinger er ikke langt borte når noe som er gratis vet du, for mange ikke bare eldre unge 

 

også sliter masse i dag med Win10 og oppdateringer, jeg treng ikke fortelle deg mer svaret vet du.

 

Gevinsten for meg jeg treng ikke kjøpe øl engang, å bare kom du halvliteren blir lunken men der er råd for det ser du.

 

Jeg jobber helt gratis jeg er Pensjonist, om Engelsken er mangelfull så er Norsk mitt Hovedmål men etter flere her år så er Thai nr 2.

 

Jeg er 100% Amatør, men kan mer en dem fleste i den Gruppe,  men bevares jeg har alle dem unge datafolk og Takke for dette 

jeg kan i dag stort sett klare jeg meg, men der fins fortsatt dørstokker dem blir ikke borte.

 

For dette er der hjelpemiddel (En hjelpende hand) den skal jeg ta med meg videre og retter en stor Takk til deg for dette.

 

Håper du fikk svaret og igjen jeg Takker Dere begge så masse for hjelpen.

 

skipperskrekk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...