Gå til innhold

TEST: Apple TV 4K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen fordeler eller ulemper å benytte 4:4:4 chroma subsampling i forhold til 4:2:2?

Video-kilder vil vel typisk være 4:2:0, mens tven din er 4:4:4.

 

Hvordan du velger å overføre signalet mellom kilde og tv vil altså (i dette henseende) være et spørsmål om du ønsker at oppkonverteringen skal gjøres i kilden eller tven.

 

For menyer og spill og PC-desktop så er situasjonen en annen, da er kilden faktisk 4:4:4 og det er noe å tjene på å sende denne informasjonen gjennom hele kjeden.

 

-k

Lenke til kommentar

Denne artikkelen finner jeg hårreisende. Hvordan i helvete kan dere si at den "Apple viser konkurrentene ryggen" uten en gang å nevene Nvidia Shield og hva den er er så fantastisk mye bedre på? Jeg finner ikke noe i artikkelen som fremhever at her er denne usannsynlig mye lenger fremme en Shield.

 

Herre gud, boksen kan ikke engang benytte et Bluetooth tastatur. Shield kan. Boksen har ikke en spillkontroller, Shield har. Det er ikke NOE på TV siden som Apple gjør som ikke Nvidia Shield gjør. Herre fred, den er dårligere. Shield viser Prime i 4k

 

Hva ønsker dere å oppnå? Gratis reklame for verdens allerede største selskap?

 

Hva som verre er: Dere LYVER.

 

Det kan vel ha noke med at det faktisk finnes meir innhold på iTunes enn på Google Play. Sjå bilda under. 

Android tv plattformen mangler også mange apper som f.eks Get TV, Risktv, T-We. 

 

Det er ingenting i vegen for å få spelkontroller på ATV:   https://www.apple.com/no/shop/product/HJ162ZM/A/steelseries-nimbus-tr%C3%A5dl%C3%B8s-spillkontroller.

 

Benytte tastatur på ATV er heller ikkje noke problem i følge Apple: https://support.apple.com/no-no/HT202670 

 

 

qqFcY9m.png

 

 

 

uwgLEy9.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Denne artikkelen finner jeg hårreisende. Hvordan i helvete kan dere si at den "Apple viser konkurrentene ryggen" uten en gang å nevene Nvidia Shield og hva den er er så fantastisk mye bedre på? Jeg finner ikke noe i artikkelen som fremhever at her er denne usannsynlig mye lenger fremme en Shield.

 

Herre gud, boksen kan ikke engang benytte et Bluetooth tastatur. Shield kan. Boksen har ikke en spillkontroller, Shield har. Det er ikke NOE på TV siden som Apple gjør som ikke Nvidia Shield gjør. Herre fred, den er dårligere. Shield viser Prime i 4k

 

Hva ønsker dere å oppnå? Gratis reklame for verdens allerede største selskap?

 

Hva som verre er: Dere LYVER.

 

Det kan vel ha noke med at det faktisk finnes meir innhold på iTunes enn på Google Play. Sjå bilda under. 

Android tv plattformen mangler også mange apper som f.eks Get TV, Risktv, T-We. 

 

Det er ingenting i vegen for å få spelkontroller på ATV:   https://www.apple.com/no/shop/product/HJ162ZM/A/steelseries-nimbus-tr%C3%A5dl%C3%B8s-spillkontroller.

 

Benytte tastatur på ATV er heller ikkje noke problem i følge Apple: https://support.apple.com/no-no/HT202670 

 

 

 

Men i følge testen var det et problem med tastatur.

 

GetTV funger 100% fordi Shield har en glimrende sak som heter Chromecast. Regner med det samme for de andre to TV tjenestene.

 

AppleTV kan ikke streame PC klassespill fra nett

AppleTV kan ikke streame spill fra din PC hjemme

AppleTV levere ikke med en spillkontroller. Du kan kjøpe i tillegg.

Du er ikke bundet til iTunes og Apple i det hele tatt på Shield.  Bruk andre tjenester om du ikke finner det du vil på Google Play.

AppleTV støtter ikke YouTube i 4k

 

Poenget er at Apple TV ikke på noen måte gruser eller vender ryggen til konkurrentene. Det er en bra boks, men ikke noe mere.

 

Her i huset er det både iMac, iPhone og iPad, men jeg svelger ikke den drittartikkelen som her er presentert.

Lenke til kommentar

 

Denne artikkelen finner jeg hårreisende. Hvordan i helvete kan dere si at den "Apple viser konkurrentene ryggen" uten en gang å nevene Nvidia Shield og hva den er er så fantastisk mye bedre på? Jeg finner ikke noe i artikkelen som fremhever at her er denne usannsynlig mye lenger fremme en Shield.

 

Herre gud, boksen kan ikke engang benytte et Bluetooth tastatur. Shield kan. Boksen har ikke en spillkontroller, Shield har. Det er ikke NOE på TV siden som Apple gjør som ikke Nvidia Shield gjør. Herre fred, den er dårligere. Shield viser Prime i 4k

 

Hva ønsker dere å oppnå? Gratis reklame for verdens allerede største selskap?

 

Hva som verre er: Dere LYVER.

Har Shield støtte for Dolby Atmos,?

 

 

Ser slik ut ja: http://www.trustedreviews.com/news/nvidia-shield-update-brings-dolby-atmos-and-netflix-in-hdr-2938847

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

tvOS 11.2 BETA er nå ute og Apple har faktisk lagt til to valg, et for automatisk bytte av refresh rate og et for automatisk bytte av dynamic range. Så det store irritasjonsmomentet hvor du måtte låse Apple TV til en gitt output er nå fikset.

 

Nå har jeg min i 4K HDR 60Hz så jeg får silkemyk navigering i menyene, samt den ekstra kontrasten fra HDR, men så fort jeg spiller av noe på YouTube så bytter den automatisk til 1080P SDR 60Hz, spille jeg av Stranger Things Sesong 2 på Netflix så bytter den automatisk til 4K Dolby Vision 24Hz osv..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...