Gå til innhold

Lansert: Apple TV med støtte for 4K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal man egentlig med Apple tv hvis man har smart tv av relativ ny årgang?

 

Jeg mener det jeg har prøvd av smart-TVer ikke kan måle seg med Apple TV. Det er nok veldig nærliggende for meg/oss også da vi er en familie på 4 med 1 iOS enhet hver. Det virker veldig bra sammen.

 

Sa de noe om når denne blir tilgjengelig i butikken og hva det vil koste?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ligger ute på Apple.no, men ikke mulig å bestille.. Unødvendig. Null info om når den blir tilgjengelig. Det er heller ingen informasjon rundt hvorvidt Siri Remote faktisk vil ha Sirifunksjonalitet i Norge, eller om det fremdeles er utelukkende for USA og Storbritannia og et par andre engelsktalende land.

 

Info her: https://www.apple.com/no/shop/buy-tv/apple-tv-4k/

 

Forhåndsbestilling fra 15. sept., lansering 22. sept. Dette ble også nevnt på keynote.

Lenke til kommentar

Ligger ute på Apple.no, men ikke mulig å bestille.. Unødvendig. Null info om når den blir tilgjengelig. Det er heller ingen informasjon rundt hvorvidt Siri Remote faktisk vil ha Sirifunksjonalitet i Norge, eller om det fremdeles er utelukkende for USA og Storbritannia og et par andre engelsktalende land.

 

Hva mener du? Siri funker helt fint på norsk med ATV4 og tvOS 10. Har vært sånn en god stund nå.

Lenke til kommentar

Kunnd gjerne tenkt meg apple tv. Men har et par google home i huset som fungerer så greit med chromecast osv til å spillle av musikk ved bruk av stemme.

Det som er digg her at de støtter dolby vision også.

 

Har så lyst å hoppe over til Apple leieren. Problemet er at homekit er så jævlig. Og så fungerer ikke siri med IFTTT.

Lenke til kommentar

Jeg mener det jeg har prøvd av smart-TVer ikke kan måle seg med Apple TV. Det er nok veldig nærliggende for meg/oss også da vi er en familie på 4 med 1 iOS enhet hver. Det virker veldig bra sammen.

Uhyre mye bedre ytelse, vesentlig større app-butikk og integrasjon med andre Apple-enheter i husstanden (gitt at man har det).

Jeg har hatt både Apple tv og en nyere smart tv og er ikke helt enig i at ytelsen var bedre på Apple tv'en men det er selvfølgelig avhengig av øyet som ser.

 

Har hele familien iPhone og iPad kan jeg skjønne dere liker integrasjonen. Man kan få mye av den samme funksjonaliteten med Chromecast men det tas jo litt lenger med AirPlay.

 

Jeg har selv hatt Android tv på smart tv og hadde det jeg trengte av apper. Jeg vet det finnes andre OS til smart tv men grunnen til at jeg selv valgte Android tv var for å få bredden av tilgjengelige applikasjoner.

 

 

 

"Smart-tv" er en dårlig vits.

Hvis du i det hele tatt har prøvd en nyere smart tv er den den som var en vits.

Lenke til kommentar

Har et Samsung KS7005 og smart tv biten er vesentlig tregere en Apple TV. Det fungerer men er rett og slett litt sirup...

 

Det jeg synes er mest spennende med den nye Apple TV er at filmer du har kjøpt og som vil få 4K HDR utgave på iTunes vil du få oppgradert gratis. Men det aller største for min del er at prisen på kjøpe og leie vil forbli den samme. Dvs du kan leie 4K HDR filmer til 49kr. Og kjøpe til alt ifra 149 til 199kr. I sterk kontrast til 249-299kr som er vanlig for fysiske filmer. 

Lenke til kommentar

 

Jeg mener det jeg har prøvd av smart-TVer ikke kan måle seg med Apple TV. Det er nok veldig nærliggende for meg/oss også da vi er en familie på 4 med 1 iOS enhet hver. Det virker veldig bra sammen.

Uhyre mye bedre ytelse, vesentlig større app-butikk og integrasjon med andre Apple-enheter i husstanden (gitt at man har det).

Jeg har hatt både Apple tv og en nyere smart tv og er ikke helt enig i at ytelsen var bedre på Apple tv'en men det er selvfølgelig avhengig av øyet som ser.

 

Har hele familien iPhone og iPad kan jeg skjønne dere liker integrasjonen. Man kan få mye av den samme funksjonaliteten med Chromecast men det tas jo litt lenger med AirPlay.

 

Jeg har selv hatt Android tv på smart tv og hadde det jeg trengte av apper. Jeg vet det finnes andre OS til smart tv men grunnen til at jeg selv valgte Android tv var for å få bredden av tilgjengelige applikasjoner.

 

 

 

"Smart-tv" er en dårlig vits.

Hvis du i det hele tatt har prøvd en nyere smart tv er den den som var en vits.

 

 

 

What? Android TV'n har stor bredde på tilgjenglige apper?  Nåja, den mangler nå eit par viktige. 

 

Get tv, Amazon Prime video, T-we, Altibox, Rikstv, Hbo noridc osv.

4K utvalget i Google Playstore er heller snevert også, det listes opp 2 filmer når du søker etter 4k. 

Android TV er nok ein fin piratboks om du kun ser på netflix og sjølvnedlasta filmer og tvserier, men til andre ting er den jo nærmest ubruklig i sammenligning med Apple Tv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva skal man egentlig med Apple tv hvis man har smart tv av relativ ny årgang?

Smart-tver uforholdsmessig dyre, du får lite datakraft for pengene og dårlig app utvalg. Jeg ville heller kjøpt en god 4K skjerm og ha Apple-tv/x-box/playstation/chromecast eller en annen mediaboks ved siden av.

 

 

Ja, er de det? Ikke at jeg bruker smart-TV-funksjonalitet, men følger ikke det med "gratis" når man kjøper en god 4k-tv?

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ønsker meg en boks som kan levere 4k HDR, har mulighet for plex, Kodi og streaming av spill fra stasjonærPCen. Vil Apple TV 4k da være et fornuftig valg, eller er det Nvidia Shield jeg burde gå for?

 

Så langt ser det ut som det ikke kommer noen støtte for pass-through lyd, og du vil derfor ikke få HD-lyd via Apple-TVen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...