Francispy Skrevet 12. september 2017 Skrevet 12. september 2017 Sørg for å ha et kamera handy i tilfelle det skjer igjen. Prøver han å ta seg inn i bopelen så banker du dritten ut av han med hva enn du har tilgjengelig.
mangekyousharingan Skrevet 12. september 2017 Forfatter Skrevet 12. september 2017 Sørg for å ha et kamera handy i tilfelle det skjer igjen. Prøver han å ta seg inn i bopelen så banker du dritten ut av han med hva enn du har tilgjengelig. Jeg tror ikke han kommer til å finne på noe sånt igjen, mulig han slår på døra, låser den opp, skriker, sender klage, skifter lås eller noe sånt, men han kommer nok ikke til å prøve å ta seg inn i leiligheten Leietager: Ut! Utfra alt du skriver høres leietager ut som han er sinnsyk. Du bør vurder å involvere politiet og anmelde han for å ha tatt seg inn i leiligheten du leier uten samtykke. En slik person kan muligens være farlig, utfra beskrivelsen din. Uansett har han ingen rett til å bryte kontrakten, normalt sett må det formaliteter til, som f.eks advarsler osv. Han kan uansett ikke hive dere ut selv, det må eventuelt politiet og retten gjør, om utleier eventuelt har rett, noe som virker svært usannsynlig ut fra din beskrivelse. Jeg vil anbefale å anmelde personen. Jeg tror ikke han er sinnssyk, jeg tror han kan ha ADHD men ikke at han er sinnssyk, for utenom denne episoden har han virket ganske greit og snill, smiler og ler ofte. Jeg tror han kanskje ville og vil fortsatt vise at det er han som er sjef. At han bestemmer og jeg skal kun bo her på hans vilkår.
nirolo Skrevet 12. september 2017 Skrevet 12. september 2017 Sørg for å ha et kamera handy i tilfelle det skjer igjen. Prøver han å ta seg inn i bopelen så banker du dritten ut av han med hva enn du har tilgjengelig. Da er det TS som får politiet på nakken. Man kan kun bruke vold i selvforsvar, ikke som en respons på at noen uønsket åpner døra på leiligheten din, ei heller for å kaste vedkommende ut.
Isbilen Skrevet 12. september 2017 Skrevet 12. september 2017 Ta kontakt med politiet. De har bred erfaring med slike mennesker. Du trenger ikke anmelde med en gang. 3
aklla Skrevet 12. september 2017 Skrevet 12. september 2017 (endret) Moderatormelding Fjernet en del veldig lange sitatpyramider. Tenk dere litt om før dere siterer, det er ikke alltid nødvendig å ha med alle sitater i alle postene. Tilbakemeldinger tas pr PM eller i tilbakemeldingskategorien, ikke i tråden. Endret 12. september 2017 av aklla 3
Populært innlegg krikkert Skrevet 12. september 2017 Populært innlegg Skrevet 12. september 2017 Moderatormelding Denne tråden inneholder en rekke råd som ikke reflekterer hva som faktisk er riktig jus på husleieområdet. Tråden stenges kortvarig inntil jeg får ryddet vekk råd som er direkte dårlige og/eller skadelige. 13
Sithric Skrevet 13. september 2017 Skrevet 13. september 2017 (endret) Sørg for å ha et kamera handy i tilfelle det skjer igjen. Prøver han å ta seg inn i bopelen så banker du dritten ut av han med hva enn du har tilgjengelig.Da er det TS som har et forklaringsproblem. Gjør han som du sier, så filmer han seg selv mens han begår et lovbrudd som er langt mer alvorlig enn å ta seg inn i gangen til noen. Man har ikke rett til å banke noen bare fordi de oppholder seg i boligen din uten tillatelse. Man KAN benytte seg at straffelovens paragraf 19. for å få vedkommende ut. Men merk her at all makt som da brukes må være forholdsmessig og forsvarlig. Ta tak i vedkommende og føre han ut- Tommel opp. Dra frem et balltre og klinke det i hodet på vedkommende- Tommel ned. "En handling som ellers ville være straffbar, er lovlig når den som har retten, handler for å gjenopprette en ulovlig endret tilstand, og det ville være urimelig å måtte vente på myndighetenes bistand. Makt mot en person kan bare brukes når rettskrenkelsen er åpenbar, og må ikke gå lenger enn forsvarlig." Endret 13. september 2017 av Sithric
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå