Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Dette har jeg spilt før


Anbefalte innlegg

Spillet du enten elsker eller hater. Mange folk forstår ikke hva destiny er og dermed ikke liker det. Spillet er unikt og eneste i sitt slag. (Ikke prøv å nevn The division en gang)

Detter er en oppfølger, hva forventer folk, et helt nytt spill?

Hva har Uncharted 4 som ikke Uncharted 1 har? Det er en oppfølger og ikke et nytt spillsystem.

Tenk litt folk før dere øser og pøser ut ting om et spill dere sikker ikke har spill mer enn noen timer solo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som skiller Destiny ifra andre fps loot shooter's er nok gruppe dynamikken. Gjøre strikes? og raids er vel ganske så unikt med Destiny?

 

Nå kjenner jeg ikke til destiny sin gruppe dynamikk, men jeg er ganske sikker på at det ikke er mulig å ha mye mer enn hva man har i Warframe.

 

Kan du utdype litt hva du mener med gruppe dynamikk?

Lenke til kommentar

 

Nå kjenner jeg ikke til destiny sin gruppe dynamikk, men jeg er ganske sikker på at det ikke er mulig å ha mye mer enn hva man har i Warframe.

 

Kan du utdype litt hva du mener med gruppe dynamikk?

 

 

Må nevnes at jeg kun har spilt Warframe i kanskje toppen 30 min. Så kjenner ikke til spillet så godt. Men det jeg mener er at du har forskjellige klasser og egenskaper. Som en burde ha i vanskeligere kamper. Forskjellige våpen egenskaper osv. Får liksom litt følelsen av mer eldre tradisjonelle mmorpg spill men i en fps setting.

 

Skikkelig teit forklart men..hehe.

Lenke til kommentar

Klasser i Warframe heter warframes, hvis du har bare spilt i 30 min har du sannsynligvis bare prøvd Excalibur som er en light tank og ganske kjedelig sammenligna med en del andre. Dessverre er det meste veldig dårlig forklart ingame, og hvis man ikke har noen som viser deg hvordan det fungerer er det lett å gå glipp av viktige funksjoner.

 

Man kan dele warframes inn i de tradisjonelle arketypene, man har Tanks, Healers, og DPS (kontroll kan man vel også argumentere at er en egen arketype da noen warframes er overlegene på cc), og det er warframes som bruker fysiske våpen og de som bruker "magi"(egentlig teknologi når man leser bakgrunnen). Man er ikke låst til noe da man kan putte mods i warframen(som kan sammenlignes med utstyr) som gjør at du for eksempel kan tanke på din DPS warframe hvis du ønsker det, i tillegg til mods har du våpen som kan gi deg ekstra egenskaper, for eksempel kan du gi tanken din en rakettkaster for å gjøre stor AOE skade, eller gi din dps ett våpen som helbreder gruppen når han bruker det.

 

I bunnen ligger det ett veldig tradisjonelt RPG oppsett på klasser, for å gi noen eksempler er Rhino er klassisk soldat, Ivara en ranger/hunter, Oberon er cleric, Valkyr er barbar, Nekro er necromancer, Loki er thief/assassin, Octavia er bard, etc etc- Det er over 30 warframes å velge mellom, og de fleste vil du kjenne igjen når du får oversikten, men ett par av de er også veldig originale. 

 

Man har tilgang på egenskaper som å gjøre deg usynlig, lommetyveri, åpne låser, sette feller, teleportering, sette opp barrierer, mane fram diverse monster, mm. som igjen vi kjenner fra RPGs.

 

Utstyr som sagt kalles mods og kommer i 5 forskjellige kraftnivå, bronse/sølv/gull/platinum/riven, slik vi kjenner det fra andre spill. Våpen får man i 4 forskjellige kvalitetsnivå vandlig/syndicate/prisma/prime, så man vil kjenne igjen dette fra andre spill også. Våpen finnes av 3 hovedkategorier, hoved, sekundær og nærkamp, man har med ett av hver type i kamp. Under hver hovedtype finnes det også underklasser for våpen, det er rundt 40 underklasser av våpen.

 

Jeg tror dette er ganske likt destiny på dette området, derfor hadde det vært ganske nyttig å få noen som kjenner godt til begge spillene å sagt litt om hvordan de er opp mot hverandre. Jeg kommer nok ikke til å bytte uansett da slik jeg forstår det er ikke destiny like raskt gameplay, men det er jo kjekt å vite om det er verdt å kjøpe for å gå gjennom historien eller om jeg bare vil irritere meg over ting som er annerledes.

Lenke til kommentar

Spillet du enten elsker eller hater. Mange folk forstår ikke hva destiny er og dermed ikke liker det. Spillet er unikt og eneste i sitt slag. (Ikke prøv å nevn The division en gang)

Detter er en oppfølger, hva forventer folk, et helt nytt spill?

Hva har Uncharted 4 som ikke Uncharted 1 har? Det er en oppfølger og ikke et nytt spillsystem.

Tenk litt folk før dere øser og pøser ut ting om et spill dere sikker ikke har spill mer enn noen timer solo

Hmm, Uncharted har jo tatt relativt store steg pr spill oppover i serien og alltid holdt seg friskt. Mellom 1 og 4 så er det jo store forskjeller både i flyt, spillmekanikk og historiefortelling. 

 

Hva mener du skiller Destiny og Division? De har det jo hvertfall til felles at de prøvde og feila til release  :p 

Lenke til kommentar

 [sNIP]

 

Jeg tror dette er ganske likt destiny på dette området, derfor hadde det vært ganske nyttig å få noen som kjenner godt til begge spillene å sagt litt om hvordan de er opp mot hverandre. Jeg kommer nok ikke til å bytte uansett da slik jeg forstår det er ikke destiny like raskt gameplay, men det er jo kjekt å vite om det er verdt å kjøpe for å gå gjennom historien eller om jeg bare vil irritere meg over ting som er annerledes.

 

Hadde vel over 100 timer i Destiny, og har over 600 i Warframe:

Destiny er et helt vanlig skytespill i fart og gameplay, så det går ganske mye tregere en Warframe, som du mistenker. Det var fornøyelig nok, bare ikke så kjapt.

 

Historien er så som så. Tror ikke jeg plukker opp Destiny 2 før det er på ekstremt billig salg, personlig. Skal si at beta'n viste at det ikke bare er en konsoll port. Var et ekte PC spill, så det er bra.

 

Hovedforskjellen i tingene du nevner er at du bare har tre evner på karakteren din, som kan byttes ut med å låse opp sub-klasser. Du kan ha flere samtidige karakterer, og sende utstyr mellom dem, men du må gjøre alle tingene på nytt med hver karakter. Og man gjør boss runs om og om igjen for å få en spesfikk ting til å droppe, ikke delene til den tingen, som i Warframe. Så det er litt mer fornøyelig å få drops siden de er veldig fargerike og in-your-face.

 

De nye historiene i Warframe har fått meg til å reagere mye mer en Destiny noen gang gjorde, men har jo ikke spillt historien i Destiny 2 så kan ikke sammenligne. Det er jo litt synd at de kommer så sent i Warframe, for nye spillere som liker historie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...