Gå til innhold

[Løst] serviceavgift på 5000 kroner fra netonnet


Anbefalte innlegg

Joda, jeg er tilbake. Dette er 4 gang på 2 måneder jeg nå sliter med et kjøp eller et salg. Tidligere har jeg nevnt blant annet svindel, og at jeg ble lurt av en som skulle kjøpe bilen min. Begge sakene har jeg gått videre med.

 

Nå dreier det seg om dataen min. Denne kjøpte jeg ny fra netonnet i september i fjor, etter anbefalning her inne. Jeg har vært superfornøyd, helt til i går (dagen før det hadde gått ett år siden jeg kjøpte den, selvfølgelig). I går kom det plutselig masse streker på skjermen, som forsvant når jeg skrudde den av og på.

 

Dette er ikke første gang jeg har opplevd på en data. Forskjellen mellom nå og tidligere, er at tidligere visste jeg ikke bedre og bar ofte dataen etter skjermen. Nå vet jeg bedre, og har behandlet denne dataen som om den var laget av glass. Jeg har og lært barna mine at man ikke skal holde i skjermen på en data, men i tastatur-delen. Dette sa jeg også ifra til Netonnet, når jeg skrev til dem i går. Jeg er i tillegg student, og derfor fullstendig avhengig av dataen, så det var viktig for meg å få en låne - data, når denne må inn på reperasjon.

 

Veeeel. Først påsto vedkommende jeg skrev med at jeg ikke hadde krav på en data, og at DE bestemte om jeg trengte det eller ikke. Derfor henviste jeg til forbrukerkjøpsloven §30, samt viste til forbrukerrådet som har skrevet flere artikler om at man kan i de tilfellene der leverandør vet at reperasjon vil ta mer enn en uke, kreve å få et låneprodukt fra dag 1, uten ekstra avgift.

 

Jeg fikk til slutt svar om at låne-data var bestilt og på vei til meg, så da måtte jeg komme meg på butikken og sende dataen på service til dem via posten.

 

Så skjer det jeg ikke skjønner noe av: Jeg får en mail med et vedlegg, som viste seg å være en regning med en serviceavgift på 5000 kroner.

 

Jeg aner ikke hva dette er. Har sett at de gjerne vil ha mellom 500 og 700 kroner i serviceavgift, men aldri 5000. Det er jo like mye som dataen kostet. Er det noen som har PEILING på hva Netonnet driver med her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...